  • Data: 2011-09-04 15:43:13
    Temat: Re: A moze by tak, zamiast PAS-ów - publiczne terminale GSM?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-04 09:22, Atlantis <n...@n...pl> wrote:

    > Moim zdaniem problem tkwi w tym, że u nas TPSA zrezygnowała z aparatów
    > wrzutowych obsługujących zwykłe monety. Najpierw wprowadzono żetony,
    > potem karty magnetyczne i elektroniczne. W gruncie rzeczy im się nie
    > dziwię, bo populacja (proto)dresiarzy zawsze była znaczna na naszych
    > ulicach, a taki pojemnik pełen monet, za które potem można nakupić
    > tytoni albo alkoholu zawsze będzie ścierwo kusił. Teraz jednak nadarza
    > się okazja, by wreszcie wszystko naprostować. Mamy elektroniczne karty
    > płatnicze, powoli wchodzą karty zbliżeniowe - chętnie zobaczyłbym takie
> [...]

    Netia ma (miała? ostatnio nie zwracałem uwagi) trochę automatów na
    monety (najwięcej w centrach handlowych, ale kilka też na ulicach).
    Popularność podobna do tych TPSA, może troszeczkę większa. Obawiam się,
    że w czasach "każdy ma komórkę" inwestycja w nowe automaty ma małe
    szanse się zwrócić. Dobrze działają różne nisze, np. w pewnym mieście
    ~30k mieszkańców jest automat na jedynym dużym postoju taksówek, i żeby
    zamówić taksówkę dzwoni się na numer automatu, i zazwyczaj któryś z
    czekających taksówkarzy odbiera.