eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA kiedy akcja w sprawie rowerzystów, też musi zginąć kilkunastu na raz? › Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, teżmusi zginąć kilkunastu na raz?
  • Data: 2010-10-15 18:00:47
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, teżmusi zginąć kilkunastu na raz?
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    begin robertcb

    > Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwiązanie. Zwłaszcza w
    > niskich temperaturach.

    Ale co Ty opowiadasz. Używałem takiego rozwiązania 10 lat temu w liceum.
    Miałem dwa reflektorki halogenowe 8 W + 12 W do tego akumulator w
    bidonie. Do normalnej jazdy wystarczał spokojnie ten słabszy. Ten drugi,
    mocniejszy włączałem tylko np. na krzywych zjazdach gdzie jechało się
    bardzo szybko. Spokojnie starczało to na jakieś 2 h jazdy bez wyrzeczeń.
    Na noc podłączałem aku do gniazdka i na drugi dzień był w pełni sprawny.
    Takich cykli zrobiłem bardzo dużo, a z przyczyn oczywistych używałem tego
    głównie zimą. Od tego czasu technologia poszła bardzo do przodu, zarówno
    jeśli chodzi o oświetlenie jak i akumulatory, więc teraz już w ogóle nie
    widzę sensu stosowania dynama. Szczególnie, że w wielu rowerach nie
    bardzo da się to zamontować (albo nie ma to sensu).

    --
    ignorance is bliss