  • 11. Data: 2024-08-26 19:31:16
    Temat: Re: A jednak wybuchają?
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 25/08/2024 21:08, Shrek wrote:

    > Nie wiem. Akusy jako takie raczej nie wybuchają, przynajmniej nie na raz
    > wszystkie.

    a z przeładowania?
    pytam, bo znalazłem na śmietniku hulajnogę elektryczną. 36V bateria,
    teoretycznie powinno się ładować do max 42V, a tu 'bms' pozwala na 42.5V
    i więcej (nie testowałem ile)
    Kupiłem nowy bms u skośnookich i ma to samo. Nie wiem czy jednak można
    ładować więcej niż 4.2V/ogniwo, czy celowo ma to szybciej zużyć baterię.
    W razie czego wstawiłem diodę w szeregu.

    Lukasz

  • 12. Data: 2024-08-26 19:38:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 19:31, ddddddddddd pisze:

    > a z przeładowania?

    Z różnych powodów - przeładowania, przegrzania, uszkodzenia
    mechanicznego, zwarcia wewnętrznego...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-08-26 19:39:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Aug 2024 19:38:41 +0200, Shrek napisał(a):

    > Z różnych powodów - przeładowania, przegrzania, uszkodzenia
    > mechanicznego, zwarcia wewnętrznego...

    Jeszcze nawet nie wiadomo gdzie wybuchło nie mówiąc już o tym co, ale wy
    już wiecie. Normalnie potomki Nostradamusa :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2024-08-26 19:47:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeszcze nawet nie wiadomo gdzie wybuchło nie mówiąc już o tym co, ale wy
    > już wiecie. Normalnie potomki Nostradamusa :)

    O co ci chodzi - kwestionujesz że akumulatorom zdarza się gwałtowny
    zapłon, czy powodu z jakich występuje?

    A co do pożaru w Poznaniu, to jakoś dziwnie wszyscy oficjele tematu
    unikają. Komendant zwołał konferencję i na pytanie o tą firmę się
    obraził bo pytanie było niegrzeczne;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-08-26 19:48:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Aug 2024 19:47:38 +0200, Shrek napisał(a):

    > A co do pożaru w Poznaniu, to jakoś dziwnie wszyscy oficjele tematu
    > unikają. Komendant zwołał konferencję i na pytanie o tą firmę się
    > obraził bo pytanie było niegrzeczne;)

    Taaak, wiem. Potomki tyle że z nieprawego loża :) A komendant jest
    opłacany przez producenta aku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2024-08-26 19:52:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taaak, wiem. Potomki tyle że z nieprawego loża :) A komendant jest
    > opłacany przez producenta aku.

    Komendant jest opłacany z budżetu państwa, a państwo promuje samochody z
    akumulatorami. Więc mu niewygodnie ten temat poruszać. Nie ma w tym nic
    nadprzyrodzonego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-08-26 20:02:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Aug 2024 19:39:52 +0200, w <z...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Jeszcze nawet nie wiadomo gdzie wybuchło nie mówiąc już o tym co, ale wy
    > już wiecie. Normalnie potomki Nostradamusa :)

    Wiadomo, że wybuchło w piwnicy (w której się zresztą paliło), ale to absolutny
    przypadek, że były tam aku :)

    Mogę ci nawet opowiedzieć jak było :) --> https://youtu.be/nqSPeiqcqWQ?t=8

  • 18. Data: 2024-08-26 20:10:52
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 26/08/2024 18:39, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jeszcze nawet nie wiadomo gdzie wybuchło nie mówiąc już o tym co, ale wy
    > już wiecie. Normalnie potomki Nostradamusa :)

    ja tam pytam z ciekawości, nawet nie odnośnie tego konkretnego tematu -
    bo pewnie wielu ładuje takie hulajnogi w domu i bardzo prawdopodobne że
    w wielu ogniwa ładowane są do 4.3V lub więcej.
    Obstawiam że w autach ten problem nie występuje (obstawiam że producent
    o to zadbał), w fotowoltaice już może - tutaj mam przykład firmy Epever
    do którego mam podpięty panel w vanie - fabryczne ustawienie ładowania
    12V baterii Lifepo4 daje chyba 15 albo nawet 16V odcięcia. Poprawne
    wartości można ustawić tylko softem z laptopa. O ile w wielu chińczykach
    poziomy ustawia się samemu, o tyle co robią gotowce nie mam pojęcia...

    Lukasz

  • 19. Data: 2024-08-26 20:31:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Aug 2024 22:01:38 +0200, Janusz

    > źródło fakt.pl

    Januszek jak zwykle w formie, źródła wiarygodne jak on sam.

    > Dlatego był dym a nie było ognia, czyli nie był to zwykły pożar a jak
    > pierdolnęło to tych dwóch Strażaków już nie zdążyło uciec z stamtąd.

    Bueheheh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2024-08-26 20:43:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 20:31, Myjk pisze:
    > Sun, 25 Aug 2024 22:01:38 +0200, Janusz

    > Januszek jak zwykle w formie, źródła wiarygodne jak on sam.

    Mistrzu - poważnie kwestionujesz fakt, że lupo baterie były właśnie pod
    tym adresem? Co ma za znaczenie - fakt, gazeta, nasz dziennik czy
    newsweek, skoro to łatwo sprawdzić i jest to niepodważalny (nomenomen) fakt?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!