  • 21. Data: 2023-05-30 00:37:17
    Temat: Re: 9V AC z 5V DCt
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 29 maja 2023 o 23:12:23 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Reasumując, sama myśl techniczna, jak na tamte czasy, wymaga odtworzenia
    > a nie przeróbki.
    Ale to sprzęt z USA pewnie synchronizowany siecią 60 Hz, nie wiadomo czy da się
    przestawić na 50 Hz, jeśli nie to i tak trzeba generować własne 60 w miarę dokładne.
    Dziś najprościej jakiś MCU z odpowiednio podzielnym kwarcem (być może w termostacie
    sterowanym tym samym MCU...), kiedyś najprościej MC1210 z CEMI (kwarc 4,194304 MHz ->
    wyjście 64 Hz), w międzyczasie jak już były niedostępne to się rzeźbiło podział przez
    2^16 na 4060 i 4013.

  • 22. Data: 2023-05-30 00:42:54
    Temat: Re: 9V AC z 5V DC
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To nie wyzwanie, to profanacja. Żaden "pikuś" to zbudować i udziwnić :)
    > Osobiście jestem za odtworzeniem oryginału ale opowieści "zasilacz
    > wielkości lodówki" są sporo przesadzone. Tak, wiem, masz obrzydzenie do
    > trafa i ciężaru :)
    >
    > Reasumując, sama myśl techniczna, jak na tamte czasy, wymaga odtworzenia
    > a nie przeróbki.

    ...gdybyś mi złożył propozycję zastąpienia lampy tranzystorem we
    wzmacniaczu, to bym Cię tak kopnął w kolektor, że baza by się
    zastanawiała, dlaczego emiter będąc PNP działa jak NPN a Ty uciekasz
    "pod prąd" niezgodnie ze strzałką, do "masy":)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-05-30 00:50:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2023 o 00:37, M M pisze:
> [...]
    wyjście 64 Hz), w międzyczasie jak już były niedostępne to się rzeźbiło podział przez

    https://allegro.pl/oferta/generator-funkcyjny-xr2206
    -zmontowany-1hz-1mhz-11438095332
    da się ustawić z gotowca w miarę stabilnie.

    Żaden problem zbudować to prościej.

    Można jeszcze sprawdzić, czy da się to przestawić z 60Hz na 50Hz.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic199398.html#9
    76251
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-05-30 01:22:52
    Od: M M <m...@g...com>

    > https://allegro.pl/oferta/generator-funkcyjny-xr2206
    -zmontowany-1hz-1mhz-11438095332
    > da się ustawić z gotowca w miarę stabilnie.
    Do zegara jakikolwiek generator RC jest zbyt mało dokładny. Minuta na dobę to
    zaledwie 0,07% błędu. Kiedyś kwarc stroiło się trymerem, a i tak trochę pływał przy
    zmianach temperatury.

  • 25. Data: 2023-05-30 02:06:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2023 o 01:22, M M pisze:
> [...]
    zaledwie 0,07% błędu. Kiedyś kwarc stroiło się trymerem, a i tak trochę pływał przy

    Spoko, rozumiem. W/w to nie wykładnia, to wskazanie. Sam mam w domu
    zegary różne i nawet lubię je przestawiać, nawet w samochodzie,
    szczególnie na czas letni/zimowy lub synchro/min/sec. Wszystko OK kiedy
    się spóźniają :) Lubię kontrolować/przestawiać...a spóźniają się moje
    wszystkie/niezależne. Mam zegary sterowane radiowo więc mam wzorzec. Jak
    pisałem, można się mścić i robić własną podstawę czasu ale w 21 wieku to
    kopalina. Jak powymieniałem, gdzie mogłem wszystkie zegary na radiowce
    to coś się zmieniło. To kwestia ogarniania. Są tacy co preferują dzwony
    kościelne i tacy co ogarniają synchro smartfona/PC/operator. Jedni wolą
    głośno inni cicho. Preferuję cicho bo to nie wkurwia innych, jak dzwon
    czy wzmacniacz audio 500W/Wincyj na wieży kościoła o 8:00 w niedzielę :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-05-30 08:53:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 May 2023 18:59:33 +0200, heby wrote:

    > A gdzie wyzwanie ;)?

    To nie wyzwanie, tylko przerost formy nad trescią :-)

    Sinus o mocy 100W - o, to sie moze przydac np do zasilania pomp CO z
    akumulatora :-)

    J.

  • 27. Data: 2023-05-30 10:43:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/05/2023 22:59, M M wrote:
    > Czy izolacja wejścia od wyjścia jest konieczna?

    Nie wiem. Dlatego to ciekawy projekt.

    > może przy wystarczyłby MAX232

    Ha, nie pomyslałem o tym. Dzieki za ciekawy koncept.

  • 28. Data: 2023-05-30 10:44:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/05/2023 08:53, J.F wrote:
    > Sinus o mocy 100W - o, to sie moze przydac np do zasilania pomp CO z
    > akumulatora :-)

    Za mało na rozruch. Wiem, bo mam.

  • 29. Data: 2023-05-30 16:26:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 May 2023 10:44:18 +0200, heby wrote:

    > Za mało na rozruch. Wiem, bo mam.

    No to wpisz ile tam potrzeba :-)

    Takie tam wyzwanie, żeby nie siedzieć w zimnie, bo prąd wyłączyli :-)

    J.

  • 30. Data: 2023-05-30 16:33:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 May 2023 02:06:31 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > zegary różne i nawet lubię je przestawiać, nawet w samochodzie,
    > szczegĂłlnie na czas letni/zimowy lub synchro/min/sec. Wszystko OK kiedy

    A dlaczego kiedy spózniają? Zazwyczaj czlowiek woli, żeby sie
    spieszyły, lepiej wyjsc 5 minut za wczesnie niz za póżno, szczególnie
    na jakis waĹźny termin.

    Tylko ... sporo zegarkĂłw sie latwo przestawia "do przodu", ale
    upierdliwie "do tylu", bo trzeba np przestawic o 57 minut..

> [...]
    > to coś się zmieniło. To kwestia ogarniania. Są tacy co preferują dzwony
    > kościelne i tacy co ogarniają synchro smartfona/PC/operator.

    Smartfony maja dosc dokladny czas, a to chyba "sytemowy", tzn z
    systemu GSM ...

    J.