  • 1. Data: 2014-05-23 13:11:39
    Temat: 8 rdzeni - po co to komu?
    Od: "K.J." <k...@g...com>

    Witam,
    czy sa juz dostepne testy 8 vs 4 rdzenie, glownie chodzi o czas
    renderowania stron html, zapewne wydajnosc taka sama, niczym sie nie
    rozni, a tylko wiecej kosztuje, pobiera wiecej energii i skraca czas
    pracy na bateriach

  • 2. Data: 2014-05-23 14:06:31
    Temat: Re: 8 rdzeni - po co to komu?
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 23/05/2014 12:11, K.J. wrote:

> [...]
    > renderowania stron html, zapewne wydajnosc taka sama, niczym sie nie
    > rozni, a tylko wiecej kosztuje, pobiera wiecej energii i skraca czas

    Zapewne teraz strony mobilne beda projektowane z odpowiednia iloscia
    fajerwerkow (lub zapetlonych skryptow) aby to wykorzystac. Z
    desktopowymi wersjami stron juz to sie stalo. Odwiedzalem ostatnio pare
    popularnych adresow uzywajac Athlona X2. Bylo wolno i uzycie cpu 100%
    przez wiekszosc czasu.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2014-05-23 16:07:00
    Od: "K.J." <k...@g...com>

    On 05/23/2014 02:06 PM, G Nowak wrote:

> [...]
    > desktopowymi wersjami stron juz to sie stalo. Odwiedzalem ostatnio pare
    > popularnych adresow uzywajac Athlona X2. Bylo wolno i uzycie cpu 100%

    nie beda projektowane, 8 rdzeni to strata pieniedzy i energii

  • 4. Data: 2014-05-23 17:44:11
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 23/05/2014 15:07, K.J. wrote:

    > nie beda projektowane, 8 rdzeni to strata pieniedzy i energii

    Niestety, to samo sadzilem o ekranikach tysionc pincet razy piredyliard
    chujopikseli (jakby full HD przy 5'' nie starczylo). Tym czasem kazda
    nowa sluchawka juz je ma.

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2014-05-24 07:54:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 May 2014 13:06:31 +0100, G Nowak napisał(a):

> [...]
    > desktopowymi wersjami stron juz to sie stalo. Odwiedzalem ostatnio pare
    > popularnych adresow uzywajac Athlona X2. Bylo wolno i uzycie cpu 100%

    Przegladarka w telu potrafi wykorzystac wiele rdzeni ?
    Na jednej stronie ?

    J.

  • 6. Data: 2014-05-24 09:13:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 May 2014 07:54:57 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przegladarka w telu potrafi wykorzystac wiele rdzeni ?
    > Na jednej stronie ?

    Przecież pobieranie "elementów" stron jest asynchroniczne, wystarczy
    żeby strona miała kilka requestów w ajaksie to każdy poleci w
    osobnym wątku i połączeniu. A jak osobny wątek to scheduler prawie na
    pewno rozdzieli to na procesory, w tym nie problem. Problem
    w tym jak arm jako platforma radzi sobie z smp i czy nie ma wąskich
    gardeł, czy po przekroczeniu pewnej ilości rdzeni nie przestanie być
    skalowalny.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-05-24 12:28:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-24 09:13, Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > w tym jak arm jako platforma radzi sobie z smp i czy nie ma wąskich
    > gardeł, czy po przekroczeniu pewnej ilości rdzeni nie przestanie być

    Doświadczenie z wielowątkowym przesyłaniem uczy że lepiej i
    szybciej po kolei niż kilka równocześnie.
    Kolejna sprawa to przy dzisiejszych prockach wąskim gardłem
    jest przesyłanie a nie wyświetlanie.
    No ale może ja o czymś nie wiem.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-05-24 17:13:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 May 2014 12:28:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Doświadczenie z wielowątkowym przesyłaniem uczy że lepiej i
    > szybciej po kolei niż kilka równocześnie.

    Przesyłaniem czego?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-05-24 17:52:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-24 17:13, Użytkownik Marek napisał:

    > Przesyłaniem czego?

    Danych.
    W tym przypadku elementów jakiejś strony www.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-05-25 00:38:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 May 2014 17:52:42 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Danych.
    > W tym przypadku elementów jakiejś strony www.

    Jakoś tego doświadczenia nie podzielają autorzy np. ajaxa domyślnie
    ustawiając tryb przesyłania async, przeładuj dowolna stronę z ajaxem
    zawierającą kilka żądań i policz w ilu wątkach pójdą te żądania (i
    ile gniazd użyją).

    --
    Marek