  • 1. Data: 2012-05-06 02:52:25
    Temat: 78S05 - dla Identyfikatora
    Od: "MH" <l...@g...pl>

    Hmm , to jest tak: temperatura zero stopni Celsjusza, to jest jakieś 273.16
    Kelvinów z jakimiś tam groszami.
    Jeżeli w pdf'ie piszą o 78xx, a jak wiadomo są to stabilizatory na ujemne
    napięcia, to logicznym jest fakt, że zostały one zaprojektowane na ujemną
    różnicę potencjałów wynikającą z temperatury poniżej ruchliwości nośników
    elektrycznych na poziomie zera bezwzględnego. W temperaturze 0K (zero
    bezwzględne), nośniki elektryczne "zamierają". Poniżej tej temperatury,
    zaczynają się poruszać w drugim kierunku. I taka jest zasada działania
    stabilizatorów 78xx. I taka jest zasada nadprzewodnictwa.. W temperaturze np.
    -1000K, puszczając prąd na stabilizator 1A , dostajesz na wyjściu wzmocnienie
    prądowe 1000/273.16K ok. 4A. I w druta z nami leci PO!!
    Wystarczyłoby na Arktyce zakopać i zrównoleglić odpowiednią ilość 78xx na
    ujemnej temperaturze, i mamy prąd za friko!! DC co prawda.. I co z tego?? Prąd
    to prąd!! Energia to energia!! Hah!!, Australijczyki gdzieniegdzie do tej
    pory jadą na DC. Stąd popularność AC/DC !! Ot, dywersyfikacja.. Takie to
    proste, a Tusk z Putinem w Wacka z nami grają...

    MH

  • 2. Data: 2012-05-06 07:48:48
    Temat: Re: 78S05 - dla Identyfikatora
    Od: "kk" <...@...pl>

    Poza tym wszscy zdrowi ?
    0K to zero absolutne. Niżej się nie da.
    Na Antarktydzie nigdzie nie znajdziesz -1000K.

  • 3. Data: 2012-05-06 10:33:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello kk,

    Sunday, May 6, 2012, 7:48:48 AM, you wrote:

    > Poza tym wszscy zdrowi ?
    > 0K to zero absolutne. Niżej się nie da.
    > Na Antarktydzie nigdzie nie znajdziesz -1000K.

    Nie psuj zabawy - to karma dla trolla była...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-05-06 10:39:52
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zapisaliście się do PO jak radziłem?

  • 5. Data: 2012-05-06 13:01:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-06 07:48, kk pisze:
    > Poza tym wszscy zdrowi ?
    > 0K to zero absolutne. Niżej się nie da.
    > Na Antarktydzie nigdzie nie znajdziesz -1000K.

    Jeśli na Antarktydzie jest laser, to może znajdzie ;-)

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 6. Data: 2012-05-06 14:31:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.05.2012 13:01, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Jeśli na Antarktydzie jest laser, to może znajdzie ;-)

    A pod wpływem promieniowania koherentnego atomy zaczynają drgać w
    lustrzanym odbiciu czy pod kątem 90 stopni do poprzedniej płaszczyzny bo
    nie wiem jak to -1000K interpretować.

    Michoo

  • 7. Data: 2012-05-06 16:42:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-06 14:31, Michoo pisze:

    > A pod wpływem promieniowania koherentnego atomy zaczynają drgać w
    > lustrzanym odbiciu czy pod kątem 90 stopni do poprzedniej płaszczyzny bo
    > nie wiem jak to -1000K interpretować.

    Inwersja obsadzenia stanów prowadzi do "ujemnej temperatury
    bezwzględnej". To tak według Boltzmanna :-)

    Pozdrawiam,
    P.P.