  • 11. Data: 2011-08-02 13:46:25
    Temat: Re: 54 zamiast 300?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Jerzy Dombczak wrote:
    > Tak w nce ale z portami Gbit 3 kanalami WiFi i wydajnym procesorem sa
    > takowe sprzeta CISCO ma w ofercie ale ceny zaczynaja sie od 300-800$ .

    trzeci rodzaj prawdy

    na n w dobrych warunkach na dobrym sprzecie wyciagnie 8MB/s,
    na byle czym do 5MB/s
    i przesle te 700MB w 2 minuty
    do tego ani sprzet z cisco, ani gigabit ethernet nie jest potrzebny

  • 12. Data: 2011-08-02 13:55:05
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Norbert pisze:
    > Dodam , że film 700mb idzie prawie 15 minut na pendrive podlaczony do
    > routera wiec cos ewidentnie jest nie teges.

    Jak wygląda transfer gdy podepniesz laptopa do routera?
    Bardzo często porty USB we wszelakich routerach działają z podłą
    szybkością godną USB 1.x. Masz w domu inny komputer podłączony do
    routera? Dobrze byłoby porównać szybkość kopiowania komputer-komputer.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-08-02 14:16:32
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-02 15:55, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > szybkością godną USB 1.x. Masz w domu inny komputer podłączony do
    > routera? Dobrze byłoby porównać szybkość kopiowania komputer-komputer.

    mam drugi laps ale z g wiec malo pomocny, przesyl podobny... ale... tv
    podpiety kablem do routera tez pokazuje braki spore bo filmu nie da sie
    przewinac sensownie.

  • 14. Data: 2011-08-02 16:00:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Norbert pisze:

    > mam drugi laps ale z g wiec malo pomocny, przesyl podobny... ale... tv
    > podpiety kablem do routera tez pokazuje braki spore bo filmu nie da sie
    > przewinac sensownie.

    Podepnij się do routera po kablu i wtedy zmierz transfer Pendrive -
    laptop. Bardzo możliwe, że też dostaniesz słabe wyniki. Przyczyną może
    być tak jak pisałem: przepustowość USB lub szybkość pendrive'a. Miałem
    kiedyś takie cuda firmy A-Data, które działały tak jak dyskietka, tyle
    że ciszej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2011-08-02 16:12:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Norbert pisze:

    > mam drugi laps ale z g wiec malo pomocny, przesyl podobny... ale... tv
    > podpiety kablem do routera tez pokazuje braki spore bo filmu nie da sie
    > przewinac sensownie.

    Przejrzałem specyfikację tego routera, niestety jest bardzo skąpa. Brak
    informacji o standardzie USB (1.x czy 2).
    Z drugiej strony, to zdecydowana większość urządzeń SOHO oferujących
    funkcje sharingu urządzeń USB przez LAN oferuje beznadziejną wydajność.
    Sam mam urządzenie z nieco "wyższej" półki - router Draytek Vigor 2910,
    również wyposażony w taką funkcję. Wydajność równie niska. Przyczyną
    jest niska wydajność minisystemów operacyjnych uruchamianych wewnątrz
    urządzeń sieciowych.
    Tak naprawdę, aby uzyskać sharing danych na sensownym poziomie, nie
    unikniesz zakupu NASa. Ja korzystam z Synology DS409+ na switchu
    gigabitowym i nie jestem w stanie wysycić jego przepustowości. Wszystko
    jednak jest podpięte do switcha gigabitowego. Z WLANem dałem sobie dawno
    spokój, gdyż zupełnie nie sprawdzał się przy kopiowaniu dużych plików.
    Dodatkowo podczas kopiowania, druga osoba korzystająca z WLANu miała
    słabą jakość połączenia.
    WLAN to raczej rozwiązanie do sprawdzania poczty i przeglądania www (na
    wolnym łączu )

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-08-02 16:39:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    > Jakie opcje masz na mysli?

    Jest tego całe mnóstwo, przynajmniej w karcie Intela, którą mam w lapku.
    Wchodzisz przez menago sprzętu, wybierasz kartę, właściwości i pewnie jako
    zaawansowane. Tam powinien być opcjonalny kanał, szerokość pasma (do 300
    musi być 40) i z jakiej wydajności startujesz. I pewnie jeszcze kilka
    innych.

  • 17. Data: 2011-08-02 16:58:19
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-02 14:49, Norbert pisze:

    > Tego nie sprawdzalem... domyślnie jest 145... chwilka...
    > zero reakcji... dalej 54

    Pozostaje Ci ustalenie czy to wina rutera czy karty, ewentualnie jej
    sterowników systemowych. Dobrze by było gdybyś sprawdził jak karta
    zachowuje się w zasięgu innych "ruterów z n-ką" oraz jak w zasięgu
    Twojego rutera zachowuje się inna "karta n-ka". To chyba powinno dać
    odpowiedź po czyjej stronie jest problem.
    W przypadku karty i środowiska Windows spróbuj rzeczywiście pogrzebać w
    jej ustawieniach jak sugeruje "MC". Może pomóc również aktualizacja
    sterowników (najlepiej szukać w supporcie producenta chipu karty). Może
    jeszcze w samym biosie laptopa coś można znaleźć...
    W przypadku rutera pozostaje chyba tylko upgrade firmware lub reklamacja.

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 18. Data: 2011-08-02 17:09:16
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "divek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje Ci ustalenie czy to wina rutera czy karty, ewentualnie jej
    > sterowników systemowych.

    W tym może nie być niczyjej winy. Po prostu jedno z dugim nie współpracuje i
    nic na tonie można poradzić. Przez kilka lat trwała wojna trzech obozów
    zanim standard 802.11n został przyjęty. I produkty z okresu draftu mogą ze
    sobą źle współpracować. Podam przykład, rutery Asusa za cholerę nie chciały
    rozpędzać się do pełnej szybkości z kartami Intela. Nowsze modele już
    współracują i to super. Takich kwiatków też się można spodziewać.

  • 19. Data: 2011-08-02 21:41:25
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-02 18:39, MC pisze:
> [...]
    > jako zaawansowane. Tam powinien być opcjonalny kanał, szerokość pasma
    > (do 300 musi być 40) i z jakiej wydajności startujesz. I pewnie jeszcze

    kanaly mam tylko podane w 20

  • 20. Data: 2011-08-02 21:43:09
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-02 19:09, MC pisze:
> [...]
    > Asusa za cholerę nie chciały rozpędzać się do pełnej szybkości z kartami
    > Intela. Nowsze modele już współracują i to super. Takich kwiatków też

    zarowno router jak i laptop korzysta z rozwiazan broadcoma wiec nie
    powinno byc problemow, router ma pełne N, samsung twierdzi ze jego lapek
    rowniez... szukaj wiatru w polu... idzie na max 72