  • Data: 2014-01-03 20:20:58
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 19:56:25 +0100, the_foe napisał(a):
    > myslisz ze komus kto ma 2 promile i wsiada za kołko potrzebne jest PJ?
    > Co jest potrzebne? Podniesienie progu dozwolonych promili alkoholu. Co
    > najmniej na 0,5 IMO idealne jest 0,8. Dzieki absurdalnemi progowi 0.02%
    > w Polsce statystyki wypadków wrod pijanych kierowców i trzezwych (wg
    > definicji kodeksowej) sa dokladnie takie same, czyli de facto w Polsce
    > nie widac korelacji miedzi alkoholem a wypadkami. I nic dziwnego, ponad
    > 90% złapanych kierowców na podwójnym gazie ma mniej niz ,5 promila! Taki
    > próg jest dozwolony min we Francji, WB, Szwajcarii, USA.

    Bardzo sie mylisz. w 2012 tylko 25 tys przylapanych kierowcow zalapalo
    sie na wykroczenie. 78 tys wypilo za kodeks karny.
    Podobnie z rowerzystami - prawie 10 tys bylo w stanie wskazujacym, ale
    57 tys przekroczylo 0.5.

    Co do wypadkow, to nie wiem czy statystyki obejmuja tych mniej niz
    0.5. W koncu formalnie nietrzezwi nie sa.

    Ale delikatne podniesienie popieram.

    J.