-
31. Data: 2012-01-24 16:38:04
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze:
>> Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na
>> Polaris 2 ;)
> Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
> przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)
Tak, te bez numerka były mega badziewne.
--
Paweł
-
32. Data: 2012-01-24 16:38:58
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze:
> begin J.F
>
>> No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
>> trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
>> pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.
>
> Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>
Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie
liny.
Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
33. Data: 2012-01-24 16:51:11
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 16:37, to pisze:
> begin Jakub Witkowski
>
>> Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym śniegu,
>> twardym czy kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po
>> prostu czuło się, że te klocki gryzą śnieg a nie ślizgają się po nim.
>> Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jakoś tak
>> dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)
>
> Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeś te Frigo i jakie to są te
> nowsze opony i w jakich autach je testowałeś.
I cokolwiek napiszę, odpiszesz że to g... i żebym kupił dobre? Jaaasne :>
Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
34. Data: 2012-01-24 16:53:40
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 16:51, Jakub Witkowski pisze:
> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3.
nissan primera, rozmiar 185/65R14 - dla uzupełnienia.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
35. Data: 2012-01-24 16:59:56
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
>> Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy.
>> :>
>Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo,
>drugiemu
>coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w
>przeciąganie liny.
>Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>
Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)
Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.
J.
-
36. Data: 2012-01-24 17:01:04
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>
> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
> rowniez opcja LOCK.
> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
> dod. reduktor w teren.
>
> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
> dyferencjalow.
Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
Integrale?
Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
-
37. Data: 2012-01-24 17:02:15
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: AL <a...@s...tam>
W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze:
>>
>>
> U?yteczno?c tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, g??wnie ze
> wzgl?du
> na kultur? kierowcy. Niekt?re z tych blokad mo?na odpali? tylko na
> odpowiedniej nawierzcgni,
> uruchumienie ich na sfalcie i pr?ba skr?tu spowoduje przemielenie ca?ego
> napedu.
tak - zgadza sie - i jest to zazwyczaj opisane w instrukcji
> W du?ych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzyma?a, ?e p?osi
> o ?rednicy 20 mm
> nie przemielisz przy lekkim skr?cie, ale w Discovery ju? daje si? to zrobic
> bez problemu.
> Kazdy maj?cy jakie? do?wiadczenie w je?dzie 4x4 wie, ?e podstaw? nie jest
> mechanizm blokady
> most?w, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar k?,
> opony i prze?wit.
i katy najazdu/zjadu
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
38. Data: 2012-01-24 17:03:21
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
>begin RoMan Mandziejewicz
>> Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
>> prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne
>> zimówki -
>> bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.
>Nie trollu, takie są obecnie najtańsze zimówki. Kup kiedyś porządne
>opony, to przestaniesz pieprzyć głupoty.
A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ?
Zal z powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)
J.
-
39. Data: 2012-01-24 17:06:16
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze:
> W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
> o średnicy 20 mm
> nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
> bez problemu.
Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki występuje np.
przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na stałe i tak
jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
40. Data: 2012-01-24 17:09:10
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 16:59, J.F pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
>>> Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>
>> Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
>> coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie
liny.
>> Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>
>
> Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
> A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)
>
> Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.
Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego czarno
na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.