-
111. Data: 2012-01-26 13:27:40
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin Sebastian Kaliszewski
> Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz
Ale potem trzeba wycierać podeszwy. Nie lepiej zawczasu patrzeć gdzie się
chodzi?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
112. Data: 2012-01-26 13:41:10
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
begin RoMan Mandziejewicz
>> Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę
>> zwolnić na
>> mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość
>> podjechania.
>Normalne opony pozwalają na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie
>wiem
>skąd Wy bierzecie gumy, na których się byle gdzie zakopujecie -- ze
>śmietnika?
A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ?
:-P
Pewnie najlepszy model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-)
Na mokrym ... pozwalaja, pozwalaja, a potem czlowiek sie w szpitalu
budzi.
A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z
plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a
jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem. Dlatego chetnie bym
jakies przeciaganie urzadzil.
Trzeba przyznac ze dobra zimowka ma to do siebie ze buksuje, buksuje,
ale jednak po centymetrze do przodu jedzie.
J.
-
113. Data: 2012-01-26 13:52:27
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
>>> A ile już miały lat i kilometrów?
>> Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów
>> dopiero jak się urwą)
>Nie no bez przesady.
>Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :)
Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)
Co do kordu, to nie wiem jak chcecie tego uniknac, bo wychodzi na
dystansie rzedu 200 do 1 kilometra - zalezy jak liczyc :-)
Ale te navigatory to tak raptem 2-3 lata, przebieg musialbym odszukac,
ale niezbyt duzy i bieznik polowicznie zuzyty.
J.
-
114. Data: 2012-01-26 14:50:15
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 13:52, J.F pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
>>>> A ile już miały lat i kilometrów?
>>> Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się
urwą)
>
>> Nie no bez przesady.
>> Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :)
>
> Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)
To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;)
Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypiące...?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
115. Data: 2012-01-26 15:08:41
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w
W dniu 2012-01-26 13:52, J.F pisze:
>>>> Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów
>>>> dopiero jak się urwą)
>>> Nie no bez przesady.
>>> Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :)
>> Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)
>To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;)
>Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypiące...?
Ale nie skrzypia, to czemu wymieniac ? :-)
J.
-
116. Data: 2012-01-26 16:19:21
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F
> A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ?
> :-P
> Pewnie najlepszy model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-)
Bo jaki sens porównywać zużyte opony z nowymi?
> A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z
> plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a
> jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem. Dlatego chetnie bym
> jakies przeciaganie urzadzil.
I za co niby chcesz przeciągać? ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
117. Data: 2012-01-26 16:47:29
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 15:08, J.F pisze:
>> To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;)
>> Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypiące...?
>
> Ale nie skrzypia, to czemu wymieniac ? :-)
Jak nie skrzypią to wszystko w porządeczku :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
118. Data: 2012-01-26 16:59:35
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
begin J.F
>> A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic
>> ?
>> :-P
>> Pewnie najlepszy model, kupione raptem trzy lata temu w salonie
>> :-)
>Bo jaki sens porównywać zużyte opony z nowymi?
Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi,
po drugie - czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie
nowych, dobrych ?
Wiem - pewnie wezem owinales :-P
>> A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z
>> plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci
>> sniegu, a
>> jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem. Dlatego chetnie bym
>> jakies przeciaganie urzadzil.
>I za co niby chcesz przeciągać? ;)
Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy
:-)
J.
-
119. Data: 2012-01-27 00:17:36
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
>> Kompletna bzdura,
>
> Tak, tak oczywiście.
> Trzebaby popatrzeć co się dzieje z kołami z drugiej (nie pokazanej przez
> kamerę) strony. Okazałoby się, że nie bzdura?
Drogi kolego, sprzęgło przyłączy tylną oś, mechanizm różnicowy rozdzieli
napęd na lewą i prawą stronę i tyle. Jeśli jakieś koło stanie, to
oznacza że po przeciwnej kręci się 2x szybciej. W takim przypadku komp
dohamuje to koło aby ruszyć zatrzymane. Tak się powinno dziać i tak się
w moim samochodzie dzieje. Odgłosy nie są przyjemne i przypominają ABS,
ale... jest to skuteczne. Jakieś 2 lata temu pisałem na grupie jak
bardzo skuteczne. To że tutaj nie kręci się tylne koło świadczy o
wadliwej pracy układu. Zastanów się proszę - czy taka porównawcza
reklama subaru w wykonaniu amatorskim jest wiarygodna?
> XC70 ma Haldex -- II albo III generacja (zależnie od rocznika, III
> handlowo nazwana "Instant Traction") który dołącza sensowną ilość napędu
> na tylą oś gdy wyjkryje poślizg.
I robi to na tyle szybko i skutecznie, że przednie koła nie wpadają mi w
poślizg gdy dynamicznie ruszam na śliskim (o czym właśnie się przekonuję
po chwilowej przesiadce do Mondka... człowiek się bardzo szybko
przekonuje do wygodniejszego/lepszego/jakkolwiek). Teoretycznie sprzęgło
wymaga czasu na przełączenie - nie wiem dokładnie jak to jest w XC70
zrobione, ale szczerze - mam wrażenie że jest włączone zawsze.
> Subaru domyślnie rozdziela 50:50 i zmienia to gdy wykryje że jest niepotrzebne.
Dobrze, powiedz mi proszę co to znaczy że ma 50% przód i 50% tył, bo ja
nie ogarniam takiego podziału. Jeżeli istnieje "mechanizm różnicowy"
pomiędzy przednią a tylną osią (a musi istnieć jeżeli napęd jest stały),
to teoretycznie zerwanie przyczepności na jednej z osi osłabia drugą
(tak jak to ma miejsce w klasycznym mechanizmie na jednej osi - pomiędzy
stronami). Musi więc istnieć mechanizm zapobiegający, czyli co...
blokada tego mechanizmu? Jeśli blokada, to podział 50/50 nie ma sensu, a
jeśli nie ma blokady, to o żadnym podziale nie ma mowy (tak jak w
klasycznym Audi, jedno koło na lodzie i cała fura stoi).
Musisz sobie zdać sprawę z jednego prostego faktu. Nie ma idealnych
rozwiązań - zawsze są jakieś kompromisy.
Stały napęd na 4 koła jest bardzo fajny przy sportowej jeździe, ale bez
wspomagania elektroniką nic nie daje w przypadku warunków ciężkich (np:
brnięcie przez śnieg). A jeśli jest wspomagany elektroniką, to niewiele
różni się od rozwiązania ze sprzęgłem.
Z kolei dołączany napęd słabo pomaga przy sportowej jeździe (no może
przy starcie, później i tak jest odłączany), za to doskonale sprawdzi
się w bocie czy śniegu, jeśli tylko konstruktorzy poprawnie go zbudowali
(a bywa różnie - np: CRV-ka). Jeszcze lepiej sprawdzi się stały napęd z
blokowanymi mechanizmami różnicowymi - koła będą obracały się
"synchronicznie" i zapewni to największy uciąg, ale już do jazdy z dobrą
przyczepnością - w ogóle się nie nada, blokady trzeba będzie odłączyć.
Reasumując - producenci zapewnili wybór rozwiązania, od użytkownika
zależy czego oczekuje i co wybierze. Jeśli wybierze źle - później
czytamy że napęd się nie sprawdza.
Miłego.
Irek.N.
-
120. Data: 2012-01-27 00:21:52
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F
> Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi,
Stare z (inaczej) starymi w rożnych autach -- jaki sens ma takie
porównanie?
> po drugie -
> czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie nowych,
> dobrych ?
Bo to auto zrobi tej zimy może 3 tys. km, uznałem, że jeszcze dadzą rade.
Poza tym 3 sezony i 6 mm to nie jest jeszcze śmietnik. Nie przesadzajmy.
> Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy
> :-)
Wątpię, żeby ten zaczep miał wystarczającą wytrzymałość... A w każdym
razie nie chcę tego sprawdzać. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway