  • 1. Data: 2009-07-14 09:00:54
    Temat: 4770 - uszkodzona czy sterowniki
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    Witam,

    Mam kartę graficzną His 4770 i dwa monitory. Karta chodzi stabilnie w czasie
    grania przez wiele godzin.

    Jednak gdy zaczynam robić inne rzeczy (internet itp), po jakimś czasie,
    prawy monitor zaczyna mieć kłopot z wyświetlaniem najpierw pojawiają się
    czarne plamy tam gdzie miał coś odświeżyć i jak w tym momencie pojadę tam z
    dowolnym okienkiem pojawia się kolorowa "kaszka" i mogę zamazać cały
    monitor. Karta dalej działa stabilnie i na głównym monitorze mogę sobie
    spokojnie włączyć grę i działa.

    Karta jest nowa, ma mniej niż tydzień czy opisany efekt może być spowodowany
    przeblemami sprzętowymi czy to raczej wina sterowników (9.6)? Jeśli zgłoszę
    wadę karty w ciągu tygodnia to powinni od ręki wymienić jeśli później to
    będę musiał oddać do naprawy gwarancyjnej a to potrwa.

    Czy to wada sprzętu?

    Pzdr
    Eryk

  • 2. Data: 2009-07-14 09:09:32
    Temat: Re: 4770 - uszkodzona czy sterowniki
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 11:00:54 +0200, Eryk napisał(a):

> [...]
    > wadę karty w ciągu tygodnia to powinni od ręki wymienić jeśli później to
    > będę musiał oddać do naprawy gwarancyjnej a to potrwa.

    Spróbuj jeszcze zamienić miejscami monitory. Może to wina kabla/monitora?
    Jak nie to na gwarancję. Nie stwierdziłem takich objawów pod 9.6.

  • 3. Data: 2009-07-14 09:10:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Eryk pisze:
> [...]
    > czarne plamy tam gdzie miał coś odświeżyć i jak w tym momencie pojadę tam z
    > dowolnym okienkiem pojawia się kolorowa "kaszka" i mogę zamazać cały
    A czy te monitory nie są podłączone przez DVI-d ? Jeśli tak, to mogło by
    wskazywać na problemy z jakością przewodu dvi

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-07-14 09:34:37
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > Spróbuj jeszcze zamienić miejscami monitory. Może to wina kabla/monitora?
    > Jak nie to na gwarancję. Nie stwierdziłem takich objawów pod 9.6.

    Przełączyłem kable, gry po zmianie chodzą ok. Na ewentualne psucie będę
    musiał poczekać kilka godzin bo nie potrafię go wywołać, zobaczymy.

    (do BartkaK) Monitor na którym się psuje ma tylko wejście analogowe więc
    jest połączony przez przejściówkę. Czy to może mnieć wpływ?

    Karta współpracuje z E8400 podkręconym do 3600 czy to może być wynik
    podkręcenia? W grach chodzi idealnie tylko w spoczynku się psuło.

    Pzdr
    Eryk

  • 5. Data: 2009-07-14 09:42:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Eryk pisze:
    > (do BartkaK) Monitor na którym się psuje ma tylko wejście analogowe więc
    > jest połączony przez przejściówkę. Czy to może mnieć wpływ?
    Nie, jeśli ma tylko analog, to nie zależnie czy chodzi przez
    przejściówkę czy wprost - chodzi po analogu, tam takie rzeczy nie mają
    miejsca (najwyżej nieostry obraz by był przy kiepskim kablu).

    > Karta współpracuje z E8400 podkręconym do 3600 czy to może być wynik
    > podkręcenia? W grach chodzi idealnie tylko w spoczynku się psuło.
    Ha, a to dużo tłumaczy. Jaki masz pcie clock? Ustaw tak jak ma być,
    100MHz i pogadamy ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-07-14 14:22:08
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > Ha, a to dużo tłumaczy. Jaki masz pcie clock? Ustaw tak jak ma być, 100MHz
    > i pogadamy ;)

    Płyta to Asus P5Q Pro po podkręceniu pcie clock zostawiła sama na 100 więc
    to chyba nie to.

    Na razie po zmianie łącz jest ok. Będę obserwował.

    Dziwne, że działo się tak gdy karta nie była obciążona. Normalnie powinno
    być chyba odwrotnie.

    Pzdr
    Eryk

  • 7. Data: 2009-08-06 06:56:23
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

> [...]
    > z dowolnym okienkiem pojawia się kolorowa "kaszka" i mogę zamazać cały
    > monitor. Karta dalej działa stabilnie i na głównym monitorze mogę sobie

    Na szczęście efekt już się nie powtórzył. Nie jestem pewien co pomogło, bo w
    tym samym czasie (mniej więcej) odwróciłem kable i zainstalowałem najnowsze
    sterowniki. W każdym razie odpukać teraz jest dobrze.

    Pzdr