  • 11. Data: 2009-10-11 22:44:37
    Temat: Re: 4 banki i 16 GB ???
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:10c5.00000343.4ad25a5f@newsgate.onet.pl...

    > Szukam tylko w Internecie.
    >
    > Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale
    > wolałbym
    > Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

    Sprawdziłem, i w tej chwili w jednej z większych hurtowni dostępne są
    faktycznie tylko Kingstony 1066MHz.

  • 12. Data: 2009-10-11 22:59:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Adas <a...@o...pl> zwrócił błąd:

    > Szukam tylko w Internecie.
    >
    > Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale wolałbym
    > Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

    Można kupować poza Polską. Tam są i G.SKILLe, i Corsairy (które IMO są
    lepszą marką niż OCZ) i Patrioty, i Cruciale. Nawet A-DATA ma takie. OCZ
    chyba w tym miesiącu lub poprzednim wypuścili, oni są ciency :P Ale to
    też nie w jednym sklepie. W hurtowni będzie to co ludzie kupują, na
    takie droższe wynalazki nie możesz liczyć na małym rynku. Tu większość
    będzie szła na taniochę, bo płacąc więcej poczują się jak głupki a
    sąsiedzi będą się śmieli. Co innego gdyby można się z tym pokazać na
    mieście ;)

    Ja nie znam żadnego sklepu, polskiego czy niepolskiego, który miałby
    wszystko co mnie interesuje z części komputerowych. Po prostu żadnemu
    się to nie opłaca.

    A tak w ogóle to kupić sobie teraz mniej (w modułach po 2 GiB), a kiedy
    ceny spadną i części się rozpowszechnią w związku z tym - zamienić na
    większe. Jeśli zależy Ci na ekonomii to w ogóle nie patrz na moduły 4
    GiB.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2009-10-11 23:12:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Adas" <a...@o...pl> wrote in message
    > Mnie już DDR2 nie interesuje. Mnie interesuje porównanie ceny 1 GB, dla modułów
    > 1, 2 i 4 GB !

    ale co tu porownywac?
    topowe podzespoly zawsze byly drozsze niz wynikaloby to z proporcji
    kowalski raczej nie kupi 3x4GB 1333MHz cruciala za ~1400pln bo za
    tyle to ma caly komputer... a jak ktos musi miec takie a nie inne
    czesci to cena nie gra glownej roli bo zazwyczaj albo spi na kasie
    albo te czesci na siebie zarabiaja

    a topowe czesci komputerowe drogie sa bo:

    malo ludzi je kupuje - bo za znacznie mniejsze sumy mozna miec niewiele
    im ustepujace podzespoly a na dodatek szybko traca na wartosci - zazwyczaj
    po roku sa to juz 'normalne' czesci (a lezac na polce w sklepie tez
    potrafia stracic kilka-kilkanascie % wartosci miesiecznie - wiec nie
    oplaca sie ich miec fizycznie na stanie)

    sa najbardziej skomplikowane - w zwiazku z iloscia odrzutow i koniecznoscia
    wymian\napraw skomplikownych podzespolow producent tez ustala poprzeczke
    cenowa bardzo wysoko

    wystarczy spojrzec w procesory
    i7 920 @2.66GHz - $284,
    i7 965 @3.20GHz - $999

    wg tych cen i7 965 musialby byc 4 razy wydajniejszy od tanszego, a jest
    szybszy o jakies 20-25%

  • 14. Data: 2009-10-12 01:06:32
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ADS" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > kto sprzedaje moduły 4 GB (DDR3) ?

    Ten sam co sprzedaje moduły 4GB DDR2. A te sa już od jakiegoś czasu w
    sprzedaży. Nowsze płyty na DDR2 tez już obsługują moduły 4GB (starsze nie,
    dla starszych max to 2GB).

  • 15. Data: 2009-10-12 01:06:44
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdziłem, i w tej chwili w jednej z większych hurtowni dostępne są
    > faktycznie tylko Kingstony 1066MHz.

    No i jaka jest różnica w wydajności względem 1333 ? 2% ? 3% ? Może nawet
    jeszcze mniej bo wyższa częstotliwość to z reguły gorsze timingi.

  • 16. Data: 2009-10-12 09:06:16
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No i jaka jest różnica w wydajności względem 1333 ? 2% ? 3% ? Może nawet
    > jeszcze mniej bo wyższa częstotliwość to z reguły gorsze timingi.

    Faktyczna różnica jest niewielka. A dlaczego mnie o to pytasz? Napisałem co
    jest fizycznie dostepne i tyle. Koleś szuka szybszych i to jego sprawa i
    jego pieniądze :)

  • 17. Data: 2009-10-12 09:24:58
    Od: "Ad" <a...@o...pl>

    > Sprawdziłem, i w tej chwili w jednej z większych hurtowni dostępne są
    > faktycznie tylko Kingstony 1066MHz.

    Ja przeszukałem Skapca, Ceneo i Nokaut i były tylko Kingstony, a nie mam do nich
    zaufania, bo mnie się dwa razy skiepściły (DDR2 Kingston 2 x 1 GB w MemTest
    sypały błędami jak cholera, podobnie jakieś inne moduły na kościach Samsunga).

    Adaś

  • 18. Data: 2009-10-12 09:28:14
    Od: "Adaś" <a...@o...pl>

> [...]
    > będzie szła na taniochę, bo płacąc więcej poczują się jak głupki a
    > sąsiedzi będą się śmieli. Co innego gdyby można się z tym pokazać na

    Hehe, racja :)

    O G.Skill słyszałem że rzeczywiście są dobre. Crucial nie znam. A-Data to chyba
    słabizna ? Poszukam na eBay-u.

> [...]
    > ceny spadną i części się rozpowszechnią w związku z tym - zamienić na
    > większe. Jeśli zależy Ci na ekonomii to w ogóle nie patrz na moduły 4

    Tak ale każda wymiana to horror - tak trudno sprzedać używany sprzęt...

    Adaś

  • 19. Data: 2009-10-12 09:30:46
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    > No i jaka jest różnica w wydajności względem 1333 ? 2% ? 3% ? Może nawet
    > jeszcze mniej bo wyższa częstotliwość to z reguły gorsze timingi.

    Rzeczywiście jest tak słaby przyrost wydajności ? To musze powiedzieć że mnie
    zaskoczyliście !!! Zupełnie nie wiedziałem, czyli co bardziej na timingi mam
    patrzeć niż częstotliwość pracy ??

    Które pamięci lepiej się nadają do OC ? Chce podkręcić CPU i RAM.

    Dzięki
    Adaś.