  • 41. Data: 2022-11-26 21:20:25
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2022 21:17, Jarosław Sokołowski wrote:
    > brak ubezpieczenia się opłacił.

    To opinia. Każdy ma swoją. W dodatku problem z wątku nie dotyczy mojego
    mieszkania i nie mam wpływu ani na umowę ani na taką opinię właściciela.

  • 42. Data: 2022-11-26 21:21:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Jeśli to robisz sam to zrobisz o wiele lepiej i bezpieczniej niż
    > fabryczny wyrób.

    Tym bardziej, że zazwyczaj każdy wyrób chińskiego pochodzenia ma
    wszystkie wymagane w UE znaczki na obudowie.
    Mam przedłużacz 16A, którego przewód robi się gorący, gdy podłączy się
    coś więcej niż jeden sznur lampek choinkowych.

  • 43. Data: 2022-11-26 21:22:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2022 21:21, t-1 wrote:
    > każdy wyrób chińskiego

    Dlatego w wątku mowa o markowych. A to raczej wyklucza chińskie.
    Przynajmniej do czasu aż nie pojawi się coś od xiaomi.

  • 44. Data: 2022-11-26 21:28:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Dodam jeszcze, że co prawda nie dotyczyło przedłużacza, a pieca na
    > ekogroszek i pożaru kotłowni w tym wypadku, ale chodzi o to samo:
    > spalone papiery z instalacji pieca przez wykwalifikowanego montera,
    > znalezionego na olx, nie zadziałały jako argument. Sprawa chyba w
    > sądzie, jak będe miał okazję, to podpytam jak tam leci walka z
    > ubezpieczalnią.

    To co teraz napiszę, niczego więcej nie wnosi: prawdopodobieństwo
    samoistnego spalenia się pieca na ekogroszek jest takie, że składka
    ubezpieczeniowa powinna wynosić pińć złotych. To samo z przedłużaczem
    (prądu, nie czegoś innego). Zatem w opisanych przypadkach lepiej jest
    zainwestować w podwyższenie kultury technicznej, niż w kontakty z
    szemranymi instytucjami w rodzaju PZU.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2022-11-26 21:35:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby pisze:

    > To opinia. Każdy ma swoją. W dodatku problem z wątku nie dotyczy mojego
    > mieszkania i nie mam wpływu ani na umowę ani na taką opinię właściciela.

    Jasne, że każdy ma swoją. Z tym że moja ma oparcie w doświadczeniach.
    Inne doświadczenia, nie tylko moje, to wspierają: "kwity się spaliły, nie
    ma o czym gadać", albo "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan teraz
    zrobi". Żeby była jasność: uważam, że ubezpieczenia mogą być fajną sprawą,
    ale w warunkach polskich ta koncepcja jakoś się nie sprawdziła.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2022-11-26 21:38:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2022 21:35, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jasne, że każdy ma swoją. Z tym że moja ma oparcie w doświadczeniach.

    Rozumiem, że implukujesz, że inne nie mają poparcie w doświadczeniach.

  • 47. Data: 2022-11-26 21:42:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby pisze:

    > Rozumiem, że implukujesz, że inne nie mają poparcie w doświadczeniach.

    Tak. Jeśli ktoś zawiera pierwszą w życiu umowę ubezpieczenia, doświadczenia
    nie ma. Z kilkoma następnymi może być niewiele lepiej.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2022-11-26 21:49:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2022 21:28, Jarosław Sokołowski wrote:
    > To co teraz napiszę, niczego więcej nie wnosi: prawdopodobieństwo
    > samoistnego spalenia się pieca na ekogroszek jest takie, że składka
    > ubezpieczeniowa powinna wynosić pińć złotych.

    To faktycznie niczego nie wnosi. Przeciez nie rozmawiamy o tym czy
    ubezpieczniea są, czy nie, drogie.

    Rozmawiamy o tym, że *ktoś*, pomny przejść z ubezpieczalnią, chce
    przedłużacz który nie będzie stanowił problemu natury czepialskiej dla
    paru prawniczych kretynów. Stąd pytanie o to, czy są certyfikowane,
    markowe przedłużacze. Markowośc byc może można zastapić etykietką
    dmuchanego kółka, ale mimo wszystko jakiś powinien być.

    Zrobiła się dysputa o tym czy warto się ubezpieczać.

    Nie wiem. To bez znaczenia, nie mam na to wpływu.

    Gdybym zadał pytanie: czy są solidne przedłużacze i nie podawał za dużo
    szczegółow to zakończyło by się to dysputą nad opryskami buraków w grudniu.

    Lubię usenet, ale to czy ktoś chce czy nie, się ubezpieczać, w dużej
    mierze zalezy od doświadczeń wcześniejszych, na które nie mam wpływu.
    Mam wpływ jednak co zasugerować do kupienia. Ale okazało się, że to
    trudniejsze niż przypuszczałem. Zapytałem na grupie i słusznie zarobiłem
    w łeb, bo kto się ośmiela pytać o takie rzeczy jak można to poskładać z
    kłębka drutu i dwóch gwoździ.

    Jak bym robił dla siebie, to bym gniazdko dodatkowe w ścianie zrobił a
    nie przedłuzacz.

  • 49. Data: 2022-11-26 21:50:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2022 21:42, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Tak. Jeśli ktoś zawiera pierwszą w życiu umowę ubezpieczenia

    Czyli implikujesz, że ktoś zawiera pierwszą w życiu umowę ubezpieczenia?

  • 50. Data: 2022-11-26 22:24:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

> [...]
    > dmuchanego kółka, ale mimo wszystko jakiś powinien być.
    >
    > Zrobiła się dysputa o tym czy warto się ubezpieczać.

    Może się i zrobiła, tego nie wiem (używam KF, wszystkiego nie czytam).
    W tej części którą widzę, dysputa dotyczy "likwidacji szkody". Tego
    konkretnie, że ktoś będzie się czepiał braku atestu z siedmioma
    pieczątkami dla przedłużacza. Z tego co wiem, to takich atestów po
    prostu nie ma. Co wcale nie znaczy, że jakis tłuk z PZU nie będzie
    ich wymagał.

    > Jak bym robił dla siebie, to bym gniazdko dodatkowe w ścianie zrobił
    > a nie przedłuzacz.

    "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci: Gdy byłeś młodszy, opasywałeś się sam
    i chodziłeś, gdzie chciałeś. Ale gdy się zestarzejesz, wyciągniesz ręce
    swoje, a inny cię opasze i poprowadzi, dokąd nie chcesz" [J. 21,18]

    Zaprawdę, rozumiem sytuację kogoś, kto zmuszonym jest czynić rozkazy
    innych, bo wolnym człowiekiem jest tylko z nazwy. Ze starości (mentalnej)
    naśmiewać się nie będę.

    --
    Jarek