    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 2 dyski i RAID - robić czy nie robić
    Date: Fri, 04 Mar 2011 13:59:17 +0100

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafał Łukawski"
    >Nie wiem jaka jest funkcja czapy w "największych systemach".
    >
    >Raidy są powszechnie stosowane we wszelkich rozwiązaniach enterprise i
    >nie ma to nic wspólnego z "komputerem Pana Kazia" i innymi Twoimi teoriami.

    Bosz, misiek, czytaj może na jaki temat się wypowiadasz. Mówimy tu
    o strippingu w domowym komputerze. Ja doskonale wiem, że różne RAID-y
    się stosuje w wielu różnych zastosowaniach. Ale to nie jest tematem
    dyskusji.

    ally-Increase-Disk-Performance/394/1
    >W praktyce ma sens, co dowodzi powszechność zastosowań,

    Oczywiście. A powszechność homeopatii potwierdza jej skuteczność.

    >wystarczy
    >rozumieć istotę raidu 0:

    I uwarunkowań w jakich działa.

    >1. Zdecydowanie przyspiesza odczyt sekwencyjny

    O ile jest poprawnie zrobiony ;-)
    Oraz o ile to dysk jest wąskim gardłem.

    >2. Zdecydowanie zwieksza wydajnosc w jakimkolwiek srodowisku gdzie
    >warstwa dyskowa dostaje jednoczesnie wiele odczytów. Srodowisko takie ma
    >od 2 do n niezaleznych zestawów głowic, *max.* średnie zmniejszenie
    >czasu dostępu to średni czas dla dysku/liczbę dysków. Jest to przypadek
    >teoretyczny. W praktyce jest zawsze coś pomiędzy, gdyż nie ma
    >redundancji danych

    Przy czym oczywiście radośnie nie uwzględniasz "przeplatania"
    konkurencyjnych odczytów.

    Do tego dochodzi jeszcze cache i sensowne kolejkowanie, które może
    poprawić osiągi w obu przypadkach.
    --
    `b K...@e...eu.org d'