  • 1. Data: 2017-02-01 10:26:52
    Temat: 2.02.2017
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jutro sądny dzień. Jak myślicie, będzie duży jazgot "zablokowanych"? :)

    Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie
    korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2017-02-01 10:51:34
    Temat: Re: 2.02.2017
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 10:26:57 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie
    > korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w Polsce.

    Kto miał prepaida do rozmów i zamierza go używać to i pewnie zarejestrował
    Większy problem przewiduje z z simkami w różnych urządzeniach typu instalacje
    alarmowe, jakieś modemy, routery itp.
    Sporo tego pewnie nagle przestanie działać i właściciele/użytkownicy sobie o nich
    przypomną
    Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej zarejestrowany
    jest czy nie
    Przestanie działać to będę interweniował;)

  • 3. Data: 2017-02-01 10:55:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 10:51, Kris pisze:

    > Kto miał prepaida do rozmów i zamierza go używać to i pewnie zarejestrował

    Nie mierz wszystkich swoją miarą. Jest cała masa ludzi, którzy po prostu
    "nie ogarniają" należycie otaczającego ich świata.

> [...]
    alarmowe, jakieś modemy, routery itp.
    > Sporo tego pewnie nagle przestanie działać i właściciele/użytkownicy sobie o nich

    Problem jest. Na tyle duży, że za takie pytanie o te simki podczas
    konferencji Play nt. rejestracji, pytający w nagrodę dostał telefon za
    najlepsze pytanie :)

    > Prawdę mówiąc sam nie mam pojęcia czy sim w mojej instalacji alarmowej
    zarejestrowany jest czy nie
    > Przestanie działać to będę interweniował;)

    A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-02-01 10:55:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 10:55, Liwiusz pisze:

    > A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

    Swoją drogą tam chyba nie siedzą zwykłe prepaidy, bo:
    - nie można wg regulaminu
    - kto by je obsługiwał w zakresie doładowywania i pilnowania środków?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-02-01 11:16:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 10:55:10 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A nie możesz wyjąć i sprawdzić?

    Leniwy jestem
    Może nie musze wyjmować
    A jak się okaże że jednak muszę to wtedy wyjmę;)

  • 6. Data: 2017-02-01 12:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    >Jutro sądny dzień. Jak myślicie, będzie duży jazgot "zablokowanych"?
    >:)

    Chyba nie, wszak trabia o tym od dluzszego czasu, Virgin to mi
    codziennie SMS przysyla.
    Ale nju juz byl oszczedny.

    Duza czesc byla chyba zarejestrowana przez wczesniejsze przenosiny.

    >Prorokuję, że już od jutra największa sieć komórkowa w Polsce będzie
    >korzystać z roamingu krajowego najmniejszej sieci komórkowej w
    >Polsce.

    W jakim sensie ?

    Ktos za to zwracal uwage na multum systemow, ktore sie lacznoscia GSM
    posluguja.
    Telemetria, terminale do kart, itp. Windy, samochody, etc.
    I czesc z tego moze od jutra przestac dzialac.
    Tzn winda pewnie bedzie jezdzic, ale czy w razie awarii da sie pomoc
    wezwac ?

    Za to bardzo mnie ciekawia wyniki liczbowe - wiele nieuzywanych
    numerow przyjdzie operatorom wylaczyc, czy ludzie sie zmobilizowali, i
    je zarejestrowali.
    Ale to sie dopiero za pare miesiecy dowiemy.

    J.

  • 7. Data: 2017-02-01 13:50:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 12:00, J.F. pisze:

    > W jakim sensie ?

    Skoro jesteś, na tej grupie, to powinieneś łapać takie oczywistości ;)
    Play będzie największy, T-Mobile najmniejszy.

    Niewiadomą jest tylko to, czy Orange straci pozycję lidera, bo to, że
    T-M dostanie po dupie jest praktycznie oczywiste :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-02-01 14:10:13
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 1 Feb 2017 10:55:50 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >- nie można wg regulaminu

    Nie można ale działają.

    >- kto by je obsługiwał w zakresie doładowywania i pilnowania środków?

    Automat? PayPal np.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2017-02-01 14:14:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 14:10, j...@i...pl pisze:

    > Nie można ale działają.

    > Automat? PayPal np.

    Ale to za mało. Trzeba jeszcze pilnować aktualności taryf/promocji.
    Ponadto nie twierdzę, że tak się nie da, tylko twierdzę, że partactwem
    jest zrobienie tego "dajmy niezarejestrowanego prepaida, doładujmy go od
    czasu za 5zł i olejmy, czy faktycznie działa".

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-02-01 14:21:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skoro jesteś, na tej grupie, to powinieneś łapać takie oczywistości
    >;) Play będzie największy, T-Mobile najmniejszy.

    A, w takim sensie.

    Ale mam watpliwosci co do tych przewidywan.
    T-mobile wymagal regularnego wplacania, wiec raczej nie mial
    nieaktywnych numerow.
    Podejrzewam, ze mu niewiele ubedzie.
    Chyba, ze mu reklamami i bonusami podkradli klientow, tudziez z
    wlasnej winy - ale to wczesniej, nie akurat 02.02.

    https://www.uke.gov.pl/prezes-uke-udostepnia-raporty
    -przeniesienia-numerow-w-2016-r-21174
    W poprzednim roku demobil stracil 300 tys numerow - tzn stracil 521
    tys, ale zdobyl 214 tys.

    Ciekawe, ze nie podaja ilosci nr u operatorow ... a moze nie potrafie
    znalezc.

    >Niewiadomą jest tylko to, czy Orange straci pozycję lidera, bo to, że
    >T-M dostanie po dupie jest praktycznie oczywiste :)

    Nie po to Orange sie reklamuje "siec nr 1" zeby teraz zmieniac na "nr
    2", wiec nadal sie bedzie uwazal za lidera :-)
    Ale on mial "rok waznosci konta", wiec moze mu troche ubyc.

    Ty ten internet robiles w Play ?
    To Playowi nr przybedzie, i nie ubedzie, bo zarejestrowane ... ale
    placic na te numery juz chyba nie placisz ? Ciekawe kiedy zacznie
    zamykac.
    Moze nie tak szybko, jesli mu zalezy na "najwieksza siec"
    Ale inni mieli podobne bonusy, np nju.

    Tu jeszcze ciekawe dane dla porownania w przyszlosci
    https://www.uke.gov.pl/analiza-aktywnych-kart-sim-19
    858

    J.

    P.S. To UKE ma PLI-CBD ? Czyli jak rozumiem sluzby teraz w jednym
    panstwowym miejscu maja informacje kto do kogo dzwoni ... a moze nawet
    i tresc SMS ?