    From: "CeSaR" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu
    Date: Mon, 20 Jun 2011 14:01:43 +0200

    > Swieci sie Check, podlaczylem pod komputer wykazało błąd 92 czyli czujnik
    > położenia wałka rozrządu. Wyminiełem go ( tylko musze zaznaczyc ze nie
    > orginal tylko jakas podroba cena 80 zl )- blad nie zniknal.

    Czesto gesto jest klopot z kablem. A i zamienniki czujnika tez raczej trzeba
    odpuscic.
    Przy okazji - ten blad moze oznaczac rowniez blad czujnika polozenia walu.
    Gdzies tak doczytalem, nie wiem ile w tym prawdy. Moje problemy z tymi
    czujnikami skonczyly sie po wymianie obu plus sprawdzeniu (dokladnym) kabli
    tych czujnikow. Czujnik walu sprzedawany jest razem z kablem. Generalnie ten
    silnik jest maksymalnie zaczujnikowany :-)

    > Wykasowalo sie blad, samochod jezdzil ok 2 tygodni bardzo dobrze po czym
    > znowu zaswiecil sie check i ta sama wada, pozniej znowu wykasowalem blad i
    > samochod jezdzi.

    Moze sie zaswiecic w dowolnym momencie.

    > Co to moze byc? Przeciez nie bede caly czas kasowal bledu i myslal ze
    > wszystko OK. Acha jak sie pali check samochod nie ma mocy i wiecej pali.

    Samochod jest w trybie serwisowym, ma odciecie na nizszych obrotach, pali
    sporo.
    Moc powinien miec w miare normalna, przynajmniej u mnie tak było, odciecie
    ma nizej.

    Ogolnie polecam forum Opla, tematów o czujniku jest milion, opisy pomiarow
    plus inna diagnostyka dostepne od reki.
    Warto poczytac zeby wiedziec o co pytac magikow.

    pzdr