eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody18 wypadków w Krakowie z udziałem pieszych.... › Re: 18 wypadków. żeby kierowca chronił pieszego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: 18 wypadków. żeby kierowca chronił pieszego.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qro12m$t74$1@news.icm.edu.pl> <qro466$cpf$1@gioia.aioe.org>
    <qro62t$6to$1@news.icm.edu.pl>
    <0...@g...com>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 28 Nov 2019 20:18:38 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <5de01d8d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1574968717 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 83.142.196.21:13051
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2667232
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.11.2019 o 18:15, s...@g...com pisze:

    > Mysle ze w tej dyskusji w wielu watkach na grupie znikl jeden bardzo wazny aspekt.
    > Mianowicie, gdy pieszy nie ma pierwszenstwa na przejsciu to wymusza to na nim bycie
    ostroznym i uwaznym.

    Raczej jak kierowca ma "niby pierwszeństwo" to nie wymusza na nim bycia
    ostrożnym i uważnym. Pieszego limituje raczej instynkt samozachowawczy i
    jego przepisem nie zmienisz, bo to instynkt. Próby tłumaczenia, że jasne
    zdefiniowanie pierwszeństwa jest szkodliwe są absurdalne. W ten sposób
    kwestionujesz podstawy ruchu drogowego, jak zasada prawej ręki, znaki,
    światła - wszystko to służy temu, żeby jasno określić pierwszeństwo i
    twoim zdaniem byłoby szkodliwe, bo zdejmuje ze strony "z pierwszeństwem"
    obowiązek uwagi.

    Co do tematu - sprawa jest jasna - tam gdzie są jasno zdefiniowane
    zasady statystyki są lepsze może nie o rząd wielkości ale 2 lub 3
    krotnie. Można sobie to tłumaczyć jak chcesz - że niemcy nie mają
    przejść, austyjacy mają, ale są bardziej niemieccy od niemców, czesi są
    niby podobni ale inni itd, albo po prostu uznać że działa i tyle.
    Proponuję, żeby kierowcy zamiast chcieć dobra pieszych zajęli się swoim
    dobrem i przyznali po prostu że chodzi o ich wygodę a nie żadne
    bezpieczeństwo pieszych - będzie przynajmniej uczciwie;)

    > Przepisy za ktorymi opowiadaja sie Shreki i im podobne moga spowodowac ze w
    sytuacji gdzie kierunki ruchu pieszych i samochodow sie przecinaja i moze dojsc do
    kolizji moga (i moim zdaniem tak bedzie) spowodowac ze piesi przestana uwazac.

    Można wymyślić wszystko ale fakty mówią co innego.

    > Juz dzis nic nie stoi na przeszkodzie aby obwiescic wszystkim pieszym:
    > Stancie na jezdni obiema nogami. To daje wam pierwszenstwo. Ale przechodzcie tylko
    jak samochody sie zatrzymaja.

    To czym to się różni w praktyce?

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: