-
Data: 2019-11-28 18:15:18
Temat: Re: 18 wypadków. żeby kierowca chronił pieszego.
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thursday, 28 November 2019 04:04:15 UTC-6, BaX wrote:
> >> .... na torach czyli z winy pieszego bo debile pakuj1 sie pod tramwaje i
> >> to o te wypadki chodzi. I teraz prze3ó?cie to na pasy, skoro taki kretyn
> >> czasami maj1c nawet czerwone owiat3o pakuje sie pod tramwaj gdzie nie ma
> >> nawet mowy o jego pierwszenstwie to w jaki sposób pierwszenstwo przed
> >> pasami na jezdni ma go chronia bardziej?
> >
> > Dlatego Ustawodawca wymaga, żeby kierowca chronił pieszego.
> >
> > Jest napisane : kierowca ma obowiązek jechać z taką prędkością,
> > aby "nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego WCHODZĄCEGO
> > na przejście". (cytat z Rozporządzenia, par. 47.4).
> > Stojący niedaleko od krawężnika również jest WCHODZĄCYM.
> >
> Ale to nic nie zmiania dla pieszego, a wręcz przeciwnie bo daje mu poczucie
> fałszywej ochrony. Jak samochód w niego wjedzie połamie go tak samo czy
> będzie miał pierwszeństwo przed przejściem czy nie. Ja jako pieszy nigdy nie
> wchodze na przejście zanim samochód się nie zatrzyma lub nie jest na tyle
> daleko, że zdąże przejść bez liczenia na to, że się zatrzyma. Inaczej to
> pchanie się do gipsu albo do grobu.
Mysle ze w tej dyskusji w wielu watkach na grupie znikl jeden bardzo wazny aspekt.
Mianowicie, gdy pieszy nie ma pierwszenstwa na przejsciu to wymusza to na nim bycie
ostroznym i uwaznym.
Przepisy za ktorymi opowiadaja sie Shreki i im podobne moga spowodowac ze w sytuacji
gdzie kierunki ruchu pieszych i samochodow sie przecinaja i moze dojsc do kolizji
moga (i moim zdaniem tak bedzie) spowodowac ze piesi przestana uwazac.
I z tej sytuacji zniknie zgrubsza 50% jakiegokolwiek marginesu bezpieczenstwa.
I to jest sedno problemu. Przepisy niby maja sprawic ze pieszy bedzie bezpieczniejszy
ale sa formulowane na zasadzie myslenia zyczeniowego. W praktyce te przepisy sprawia
ze piesi zaczna wykonywac niezamierzone samobojstwa uzywajac do tego kierowcow i ich
sprzetu.
Juz dzis nic nie stoi na przeszkodzie aby obwiescic wszystkim pieszym:
Stancie na jezdni obiema nogami. To daje wam pierwszenstwo. Ale przechodzcie tylko
jak samochody sie zatrzymaja.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.19 19:45 Zenek Kapelinder
- 28.11.19 19:59 TomN
- 28.11.19 19:59 FreyKol
- 28.11.19 20:06 TomN
- 28.11.19 20:14 Zenek Kapelinder
- 28.11.19 20:18 Shrek
- 28.11.19 20:36 FreyKol
- 28.11.19 20:55 Zenek Kapelinder
- 28.11.19 21:39 FreyKol
- 29.11.19 00:05 Zenek Kapelinder
- 29.11.19 08:54 dantes
- 29.11.19 09:16 FreyKol
- 29.11.19 09:52 FreyKol
- 29.11.19 10:07 BaX
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa