  • 61. Data: 2014-08-26 20:49:11
    Temat: Re: 1600 W nie więcej!
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-23 o 01:03, Pszemol pisze:
    > Skąd u Was przekonanie, że jedynym parametrem dobrego ssania
    > w odkurzaczu jest ilość watów jakie pobierane są z sieci zasilania?

    A niby jak ma być ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 62. Data: 2014-08-26 20:51:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-24 o 10:17, J.F. pisze:

    > I co by komuna zrobila, gdyby tak konstruktor z Zelmera powiedzial ze
    > zrobi dwa razy lepszy ?

    2 x lepszy, to znaczy ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 63. Data: 2014-08-26 22:28:28
    Temat: Re: 1600 W nie wiecej!
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Hehe..mam takie od 92 roku, choc maja juz dosc zniszczone nauszniki,
    >
    > ale graly/graja pieknie (bass)...jak na tamte czasy.

    Planarne, ortodynamiczne, czy jak tam zwal. Cewka w postaci spirali w
    polu magnetycznym, calosc lzejsza niz membrana z cewka w dynamicznych,
    sprawnosc gorsza niz dynamicznych, dzwiek lekko "inny" od reszty.
    Brzmienie ruskich "elektronika" calkiem mile, fostexy brzmia za to
    jakbym wsadzil w ucho skarpete:(

    O ile te ruskie mozna bylo kupic za grosze, o tyle dzis najtanszy
    model o takiej konstrukcji to wlasnie fostex, dale nic, nic
    i modele za >2,5k PLN.

  • 64. Data: 2014-08-27 20:01:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message

    > A niby jak ma być ?

    To tak jak próbowałbyś porównywać ilość światła z żarówki,
    świetlówki i LEDa na podstawie tego ile prądu z sieci biorą.

    Nowe konstrukcje odkurzaczy o wiele efektywniej przetwarzają
    energię elektryczną na ruch "ssący" powietrza, więc przeważnie
    nowy odkurzacz beztorbowy ssie lepiej mimo że bierze z sieci
    mniej prądu. Najnowsze konstrukcje z silnikami wysokoobrotowymi
    pobierają prądu jeszcze mniej tworząc jeszcze większe ssanie.

  • 65. Data: 2014-08-28 00:37:39
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    [...]
    > No właśnie w tym, że ludzie się nie znają na nowych
    > konkstrukcjach i podejmują decyzje ze starymi kryteriami.
    > Owszem, odkurzacz z workiem, który się zapycha, wymaga
    > dużej mocy - dobrze zaprojektowany taki bez worka wymaga
    > dużo, dużo mniej mocy więc oszczędzasz elektrykę a przy
    > okazji oszczędzasz na tym, że nie musisz kupować worków :-)

    No właśnie to Ty się nie znasz oczarowany reklamą.
    I nie pisz, że jest to jakoby nowa konstrukcja.
    Cyklony są znane od naprawdę bardzo dawna.
    Nie miały zastosowania bo są mniej efektywne od filtra mechanicznego
    (nie wyłapują tak drobnych czsątek jak odkurzacz "papierowy").
    Zwłaszcza cyklony suche to nieporozumienie.
    Cyklony mokre to znowu inne problemy (konieczność pracy w pionie, ryzyko
    "zaciągnięcia" wody/piany, pleśnienie zawartości mokrego filtra i
    konieczność mycia po każdym użyciu).
    Odkurzacz cyklonowy nie wyłapuje tak drobnych cząstek i też musi mieć
    filtr mechaniczny.
    Przypomnę: mechaniczny filtr który tak w czambuł potępiasz.
    Natomiast jeśli go nie ma to dałeś się oczarować reklamie bo to wtedy
    nie działa.
    Cyklony stosuje się tam gdze trzeba odpylić duże ilości gazu. np w
    zasilaniu turbin gazowych.
    Duże silniki spalinowe mają cyklonowe filtry powietrza ale ze względu na
    niedostateczną separację posiadąją i tak dodatkowy filtr mechaniczny.
    Cyklon aby był efektywny to bezwzględnie musi pracować przy dużej
    liniowej prędkości przepływającego powietrza bo tylko wtedy można
    odwirować był. Tylko wtedy cyklon działa.
    A to wymusza stosowanie małych przekrojów kanałów przepływowych i
    "UWAGA" wymaga dużej mocy turbiny tłoczącej która nada powietrzu
    odpowiednią prędkość.
    Jest też wiele innych parametrów pracy cyklonu które sprawiają, że
    ciężko je pogodzić z wymyślonym przez wzornictwo przemysłowe kształtem
    odkurzacza tradycyjnie rozumianym.

    Ciekawostką niech będzie to, że odkurzacz tradycyjny jak jest zapchany
    to pobiera mniej prądu.
    Wiesz dlaczego?
    g.

  • 66. Data: 2014-08-28 06:59:07
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-08-27 20:01, Pszemol pisze:

> [...]
    > mniej prądu. Najnowsze konstrukcje z silnikami wysokoobrotowymi
    > pobierają prądu jeszcze mniej tworząc jeszcze większe ssanie.

    Poniekąd to co piszesz jest prawdą, tyle że w praktyce nie ma wielkiego
    znaczenia. Po pierwsze to maksymalna sprawność *całego* odkurzacza to
    może ze 20% a i to w nowym, szczelnym egzemplarzu i z nowymi filtrami, a
    po drugie sprawność jak to sprawność, jakby nie kombinować ma swoje
    maksimum, niekoniecznie osiągane podczas normalnej pracy.

    --
    P.Jankisz