    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 13 razy nie zdałem prawka !
    Date: Tue, 07 Jun 2011 13:47:43 +0200

    W dniu 07.06.2011 13:14, LEPEK pisze:

    > Znaczy ruszałeś w kierunku spadku i zdusiłeś silnik? No to musieli
    > złośliwie sprzęgło wyregulować, że "skakało". ...albo _ty_ jednak coś
    > źle zrobiłeś. Współczesne samochody są o niebo elastyczniejsze w pełnym
    > zakresie obrotów, a i tak nawet w PF125p zgasić silnik przy staczaniu
    > się, to jednak trzeba chcieć.

    Spadek był bliski zera, tyle że woda spływała. Oczywiście nawierzchnia
    nie była idealna i to na pewno nie pomogło (grudka tu, pęknięcie tam)
    ale autentycznie dławiło go przy bardzo delikatnym manipulowaniu sprzęgłem.

    Nawet dychawiczna pandzinka rodziców, którą miałem nieprzyjemność trochę
    jeździć, nie była aż tak skora do gaśnięcia (choć pod lekką górkę bez
    gazu zdycha bez problemu).

    To stary numer, egzaminacyjne motocykle też z reguły były bardzo
    "wolnoobrotowe".

    Z drugiej strony może to działanie ma na celu właśnie zmuszenie do
    "podręcznikowej" jazdy, czyli używanie gazu _zawsze_, nawet jeśli
    obiektywnie nie jest to potrzebne?