    From: <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: 1080p czy tylko 1080i?
    <kg0gcg$is7$1@mx1.internetia.pl>
    <5123c557$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 27 Feb 2013 18:36:03 GMT

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "[MF] PL" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Właśnie.
    > Bo potem na dyskusje o systemie kodowania odpowiada się informacjami o
    sprzęcie.....

    Nie mam pojęcia kto i gdzie widział w przekazie satelitarnym 1080p. Jedno
    jest pewne 1080p jest zarezerwowane jako standard blueray przez EBU.
    Nigdy nie było i nie będzie przekazów satelitarnych lepszych od 1080i na
    transponderach sat.
    Szerokość pasma zajmowanego przez 1080p nie pozwala na lokowanie takiego
    sygnału w pakietach satelitarnych.
    Wszystko to co dostajemy przez takie platformy jak n-ka czy inne i tak nie
    są w stanie zaoferować przekazu 1080i w pełnym paśmie wytyczonym przez
    normy europejskie. Przyczyną jest zbyt mała liczba transponderów
    wynajmowana na takie przekazy. Wynikiem tego jest ograniczanie
    przeplywnosci strumienia sygnałowego na koderach dosyłowych i celowe
    zaniżone jakości samego sygnału SD i HD. Tu chodzi o gigantyczną kasę jaka
    zarabia się na oszukiwaniu klientów oglądających pseudo HD na ekranach
    swoich szerokich ekranów. Dla zmylenia przeciwnika stosuje się dynamiczne
    dzielenie szerokości kanałów przesyłowych, co płynnie zmienia strumień
    sygnału i nie pozwala na jednoznaczne określenie pomiarowe zmienionego
    sygnału. Operatorzy platform czuja się na tyle bezkarni na ile obraz na
    ekranie jest akceptowany przez przeciętnego zjadacza. Całe to zamieszanie z
    HD to jedna wielka ściema, by uwiarygodnić swoje działania w przekazach
    stosuje się celowe zaniżanie jakości oryginalnego sygnału SD w stosunku do
    HD który defacto nigdy nie był prawdziwym HD 1080i ze względu na strumień.
    Połączenie (fuzja)platform będzie skutkowało docelowym zwolnieniem
    transponderów z pracy i obniżeniem kosztów utrzymania systemu z
    jednoczesnym działaniem polegających na kompresowaniu przekazów do klienta.
    Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i
    wyższą cenę .

    Pozdrawiam
    Andrzej