  • 41. Data: 2009-09-04 07:57:42
    Temat: Re: 1080 25p vs 1080 50i
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > O to, że żadna norma nie przewiduje formatu p25, więc zapis jest zawsze
    > do i50. Ale oba półobrazy tworzą jedną ramkę i pochodzą dokładnie z tego
    > samemgo momentu.

    Jak to widzi komputer? Jako rozdzielczość o połowę mniejszą ale o fps 50
    czy jako normalny film o fps 25?

    Da się to jakimś programem przerobić na normalne 25 kl/s bez pogorszenia
    jakości?

  • 42. Data: 2009-09-04 12:15:59
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:37:42 +0200, Gienek napisał(a):
    > Na których modelach kamer widziałeś obraz p25? Będę wiedział, których
    > nie brać pod uwagę :)

    Canon HF 100 - ale też ma 1080i50, więc nie widzę powodu by wykluczać.
    A jak zechcesz obejrzeć materiał 1080i50 na komputerze, to można się
    popłakać patrząc na te poziome pasy - już nie wiem czy nie lepsze p25 :)

    > A jeszcze lepiej 1080p60 ;)

    Eee, na co do komu :) Za to 720p50 to by był ideał... ale chyba żadna
    amatorska kamera tego nie oferuje :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 43. Data: 2009-09-04 15:02:36
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to widzi komputer? Jako rozdzielczość o połowę mniejszą ale o fps 50
    > czy jako normalny film o fps 25?

    Komputer, jak to komputer, widzi że jest to 50i, ale zdaje się w strumieniu
    jest informacja, że oba półpola pochodzą z tej samej ramki i nie należy
    usuwać przeplotu.

    > Da się to jakimś programem przerobić na normalne 25 kl/s bez pogorszenia
    > jakości?

    Nie wiem czy taka przeróbka ma sens...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 44. Data: 2009-09-05 08:37:36
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > A jak się chce zapisać materiał na Blu-rayu, to i tak konieczna jest kompresja
    > z MPEG-2

    Czy mógłbyś to rozwinąć?

    Dziękuję,

    latet

  • 45. Data: 2009-09-05 08:44:44
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Latet" <l...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mógłbyś to rozwinąć?

    Blu-ray nie osbługuje MPEG-2 w 1440x1080. W tej rozdzielczości może być
    użyty jedynie MPEG-4 AVC.

  • 46. Data: 2009-09-05 09:20:25
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    > Mógłbym prosić o rozwinięcie? O co chodzi?

    >Moze byc OK, bo w końcu ma 24 Mb/s (starsze kamery
    > AVCHD/karciane miały nienajlepsz? jako?ć kompresji w porównaniu
    > z ta?mowym HDV z powodu niskiego bitrate).

    te zdanie to bzdura

    AVCHD karciane co to kurcze jest, czy to na dysk czy na karte ten sam zapis
    nie najlepsza kompresja kolejna bzdura, przeciez to inny kodek niz na
    tasmach, ktory jest duzo lepszym kodekiem od mpeg-2

    wiec pisanie takiego czegos nie majac pojecia to kpina

  • 47. Data: 2009-09-05 09:21:04
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@f...j.yc> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko z HDV jest ten problem, że jak się będzie chciało zapisać materiał
    > na Blu-rayu, to trzeba i obraz, i dźwięk rekompresować. A w przypadku
    > kamerek na kartę - w zasadzie wypala się na płycie zawartość karty.

    dokladnie, bez ingerencje w material, swietna sprawa dzisiaj, kiedys byl
    problem

  • 48. Data: 2009-09-05 09:22:17
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "irek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A nie montujesz filmu? Jeśli tak, to cała zaleta bezpośredniego wypalania
    > o której piszesz znika. Ja na wakacjach nagrywam 3-4 kasetki godzinne i z
    > tego wychodzi mi po montażu ok 1-1,5 godz filmu. Gdybym miał wypalać
    > wszystko co nagrałem to sam bym usnął z nudów podczas oglądania już przy
    > pierwszej płycie.
    > Aha, kasetkę z nagraniami źródłowymi chowam do szuflady - nie kasuję.

    po co to nie te czasy, wystarczy wyciac czy to w programie czy bezposrednio
    w kamerze, to co ty robisz to strata czasu, material jest tak dobrej jakosci
    ze nie ma potrzeby ingerowac w niego

  • 49. Data: 2009-09-05 09:24:40
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    > No tak, ale co z teorią, że zawartość karty (avchd jak rozumiem) jest
    > wypalana bez montażu? Kto tak filmuje, że zawartość karty od razu nadaje
    > się do wypalenia? Nikt lub prawie nikt. Dlatego też trzeba rozważyć opinie
    > użytkowników kamer zapisujących w avchd, że format ten dość ciężko poddaje
    > się montażowi i wymaga solidnego sprzętu. Sam nie miałem okazji sprawdzić
    > może więc ktoś co to już robił wyrazi swoją opinię.
    > Irek

    nie ma potrzeby jak pisalem wczesniej bo po co wycinasz tylko, materialu nie
    poddajesz ponownemu kodowaniu strata czasu i jakosci, to inna technika i
    najpierw sie z nia zapoznaj, kiedys tak ludzie mysleli, ale dzisiaj jest
    inaczej, karta to swietne rozwiazanie polecam
    nie jestes ograniczony pojemnosciowo i nie musisz miec paru kart sa inne
    rozwiazania ale to inny temat

  • 50. Data: 2009-09-05 09:31:35
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    > Canon HF 100 - ale też ma 1080i50, więc nie widzę powodu by wykluczać.
    > A jak zechcesz obejrzeć materiał 1080i50 na komputerze, to można się
    > popłakać patrząc na te poziome pasy - już nie wiem czy nie lepsze p25 :)
    skad takie informacje masz, nigdy nie widzialem czegos takiego, odpal
    kmplayer i powiedz mi to