  • 31. Data: 2009-09-03 08:42:36
    Temat: Re: 1080 25p vs 1080 50i
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Oj, ciekaw jestem odpowiedzi :)

    Ja też. :D

    Rozglądam się poważnie za kamerą i chciałbym poznać ten temat jak
    najdokładniej. Również temat wszelkich nośników danych.
    Obawiam się, że odpowiedzi nie usłyszymy. Osoba w tym przypadku Pan Adam
    Dybkowski, która odpowiada bez najmniejszego uzasadnienia zazwyczaj nie
    ma bladego pojęcia o czym pisze i chodzi jej wyłącznie o SPAM.

  • 32. Data: 2009-09-03 09:05:13
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ja też. :D
    >
    > Rozglądam się poważnie za kamerą i chciałbym poznać ten temat jak
    > najdokładniej. Również temat wszelkich nośników danych.

    Pewno rzuci jakimś teoretycznym sloganem :)
    Ogólnie nie ma problemu z nagrywaniem na zwykłych kasetach, choć ja akurat
    wolę kupić jakieś porządniejsze niż te najtańsze i najzwyklejsze. Bo z racji
    nagrywania w MPEG-2 jak na taśmie pojawi się drop, to "sypie" się od razu 12
    ramek nagrania.

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 33. Data: 2009-09-03 09:33:30
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > 2 x tak (bo taki sam bitrate, jak DV).

    Jak to rozwiązali skoro rozdzielczość w przypadku DV to 720x576 (414 712
    pikseli) a w przypadku FullHD to 1920x1080 (2 073 600 pikseli)?
    Przeliczając na szybkiego otrzymujemy ponad 5 razy mniej danych
    przeznaczonych na jeden piksel w obrazie FullHD niż DV.

  • 34. Data: 2009-09-03 09:54:02
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]
    > Przeliczając na szybkiego otrzymujemy ponad 5 razy mniej danych
    > przeznaczonych na jeden piksel w obrazie FullHD niż DV.

    Kompresja międzyklatkowa (mpeg-2) w HDV, a tylko wewnątrzklatkowa w DV.
    Poza tym HDV jest zapisywane anamorficzne (więc nie 1920, ale 1440 pikseli w
    linii). Ale i tak wyszło im to bardzo dobrze, algorytm HDV daje zapis o
    jakości porównywalnej z systemami zapisu HD o większym bitrate.

    Krystian

  • 35. Data: 2009-09-03 10:09:58
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    Wiewior pisze:
    > Użytkownik "irek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wypalenie zawartości karty porównałbym właśnie do "schowania kasety do
    > szuflady".

    No tak, ale co z teorią, że zawartość karty (avchd jak rozumiem) jest wypalana
    bez montażu? Kto tak filmuje, że zawartość karty od razu nadaje się do
    wypalenia? Nikt lub prawie nikt. Dlatego też trzeba rozważyć opinie użytkowników
    kamer zapisujących w avchd, że format ten dość ciężko poddaje się montażowi i
    wymaga solidnego sprzętu. Sam nie miałem okazji sprawdzić może więc ktoś co to
    już robił wyrazi swoją opinię.
    Irek

  • 36. Data: 2009-09-03 10:10:59
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Kompresja międzyklatkowa (mpeg-2) w HDV, a tylko wewnątrzklatkowa w DV.
    > Poza tym HDV jest zapisywane anamorficzne (więc nie 1920, ale 1440 pikseli w
    > linii).

    Czyli napis Full HD na amatorskich kamerach to tylko do celów
    marketingowych :(

  • 37. Data: 2009-09-03 10:32:16
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > Czyli napis Full HD na amatorskich kamerach to tylko do celów
    > marketingowych :(

    Tylko HDV :)
    W kamerach AVCHD jest już 1920x1080 (w najwyższych trybach).
    Swoją drogą jak się ogląda obraz z kamery HDV na rzutniku, to widać
    artefakty kompresji MPEG-2.

  • 38. Data: 2009-09-03 10:46:08
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > No tak, ale co z teorią, że zawartość karty (avchd jak rozumiem) jest
    > wypalana bez montażu? Kto tak filmuje, że zawartość karty od razu nadaje
    > się do wypalenia? Nikt lub prawie nikt.

    Ty przeczytałeś mojego poprzedniego posta? Czy tak sobie piszesz, żeby
    pisać?
    Poza tym są telewizory, które odczytują takie karty i wyświetlają zapisany
    materiał. Do szybkiego podglądu - super rozwiązanie.

> [...]
    > avchd, że format ten dość ciężko poddaje się montażowi i wymaga solidnego
    > sprzętu. Sam nie miałem okazji sprawdzić może więc ktoś co to już robił

    Komp musi być mocniejszy niż do MPEG-2, ale w zasadzie każdy obecnie
    sprzedawany się nada (nie mówię o netbookach).
    Większy problem z softem, który obsługuje AVCHD. Ale jako że co raz więcej
    kamer obsługuje ten format, można oczekiwać wysypu różnego oprogramowania. A
    jak się chce zapisać materiał na Blu-rayu, to i tak konieczna jest kompresja
    z MPEG-2, która nie dość, że trwa, to oznacza pogorszenie jakości.

  • 39. Data: 2009-09-04 07:16:03
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    W instrukcji obsługi kamery Canona Legria HF200 jest napisane

    Filmy nagrywane z szybkością [PF25] klatek na sekundę są konwertowane i
    zapisywane w pamięci w
    formacie 50i

    O co w tym wszystkim chodzi? Po co pisać, że kamera ma system nagrywania
    progresywnego p25 skoro nagranie i tak jest w formacie 50i? O co w tym
    wszystkim chodzi?

  • 40. Data: 2009-09-04 07:49:27
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > O co w tym wszystkim chodzi? Po co pisać, że kamera ma system nagrywania
    > progresywnego p25 skoro nagranie i tak jest w formacie 50i? O co w tym
    > wszystkim chodzi?

    O to, że żadna norma nie przewiduje formatu p25, więc zapis jest zawsze do
    i50. Ale oba półobrazy tworzą jedną ramkę i pochodzą dokładnie z tego
    samemgo momentu.