  • Data: 2010-02-01 14:13:24
    Temat: Re: 100Hz w LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:600b29a6-b37c-4168-a56a-662e836644aa@s12g2000yq
    j.googlegroups.com...

    > Pixel TFT nie trzyma wartości wiecznie. Jak projektujesz układ
    > siedzący w pixelu (te trzy tranzystory z ich pojemnościami), to czas
    > pomiędzy kolejnymi odświeżeniami wartości jest pierwszym parametrem: z
    > niego wynika, jaka musi być pojemność "pamiętająca" w pixelu, aby do
    > następnego jej przeładowania zachowała napięcie bliskie początkowemu.
    > Im dłużej taki pixel musi czekać na nową wartość, tym więcej ładunku
    > musi mieścić.
    >
    > Nie wnikając bliżej w detale, jeśli pixel utrzymuje obraz przez czas
> [...]

    Ładne wytłumaczenie... ale czy prawdziwe?

    Czy to oznaczałoby że jak sobie kupię monitor do peceta z matrycą
    8ms to muszę kartę video ustawić w tryb odświeżania 120Hz?
    A jeśli tak, to dlaczego system operacyjny, komunikując się cyfrowo
    z monitorem dostaje poprawną rozdzielczość maksymalną (dla
    mojego Samsunga jest to 1400x1050) i przy okazji optymalną
    częstotliwość ramki i jest nią 60Hz? Czy monitor nie powinien
    od peceta dostać tych 120Hz dających czas odświeżania 8.3ms?