  • Data: 2010-03-19 19:08:32
    Temat: Re: 1000 radarow
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    (...)
    > A mozesz odszukac ?

    Ja? Ja już lekcję odrobiłem - nawet parę razy.
    Np. http://tinyurl.com/ydbnddy

    > Chetnie sprawdze, ja tylko hipotetyzuje ze byc moze pijacy w obu krajach
    > tacy sami, ale ze trzezwi u nas bardziej wypadkowi, to odsetek wypadkow
    > spowodowanych przez nietrzezwych wychodzi u nas lepiej :-)

    Do czego miałoby prowadzić takie mędrkowanie? Średnia wypadkowość
    jest zbyt wysoka i mały odsetek pijanych świadczy o tym, że to nie
    oni są zasadniczym problemem (choć jakimś tam są). Krzyki o pijanych za
    kierownica to temat poboczny, który sytuacji ogólnej nie zmieni
    - szczegółowej zresztą też nie, bądź skutek będzie niewielki.

    > Jak to zawsze w statystyce - trzeba dobrze pomyslec co dany wskaznik w
    > zasadzie pokazuje :-)

    Zgadza się - nadal problemem są zachowania kierowców trzeźwych i podobno
    zdrowych, a nie pijanych. Te zachowania przekładają się oczywiście
    w pewien sposób na zachowania tych samych, ale pod wpływem. Statystyka
    i psychologia to dwie rzeczy, które bardzo dużo mówią o tym, czego można
    się spodziewać na drodze.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.