eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,9 dCiRe: 1,9 dCi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub
    -nv.de!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: omega_fan <o...@n...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,9 dCi
    Date: Tue, 18 Sep 2012 08:32:40 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 57
    Message-ID: <k394i7$9p0$1@speranza.aioe.org>
    References: <3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg@40tude.net>
    <k34gtk$n0a$1@usenet.news.interia.pl> <k36fvt$rva$1@speranza.aioe.org>
    <k3801g$l8q$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 2FbeYwUgKtP1WMkEMBI+Uw.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:15.0) Gecko/20120827 Thunderbird/15.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466131
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17/09/12 22:09, dominik wrote:
    > On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote:
    >>> Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go
    >>> dochipować dla +1/4 mocy więcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej
    >>> charakterystyki). Nie jest też najnowszy, następcą jego jest 2.0dci i ten
    >> Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 więcej mocy, ciekawe co na to powie
    >> sprzęgło.
    >
    > Co ma powiedzieć? Akurat sprzęgło jest nowe, a poprzednie po prawie dwóch
    > pakach nie wykazywało wielkich śladów zużycia, a tyle jeździć nie mam
    > zamiaru, więc nawet jak się zużyje szybciej to co z tego?

    Spoko, jak się nie ślizga to jest dobrze.

    > A tuner to to nie wie, że moc zależna jest chociażby od temperatury
    > pomiaru, a i jeszcze to co w katalogach to często chyba z górki jest
    > podane? Kolejna jeszcze sprawa, że jasne, że moc coś spadnie gdy auto już
    > swoje ma, turbo też w końcu powie bye bye, ale to się wymienia i jedzie
    > dalej.

    Tuner swoje wie, producenci też, faktem jest że Laguna wypluła 105 KM na
    hamowni, a hamowany chwilę przed nią na tej samej hamowni mój VAG
    TDI, seryjnie 115 KM, wypluł uwaga... 115 KM :) Tuner na to, że z
    fabryki wyjechał pewnie trochę mocniejszy, dlatego po 7 latach
    eksploatacji wykazał seryjną moc.

    > Zmień tunera, bo najwidoczniej nie zna się na pracy, bądź z tym autem coś
    > było nie tak. U mnie przy +1/3 mocy więcej trzeba się starać żeby zadymił,
    > w normalnej jeździe tego zresztą nie ma.

    :-)
    Nie będę się sprzeczał, tuner u którego robiłem specjalizuje się w
    autach francuskich (ale raczej PSA), chociaż Renówki i wszystko inne
    popularne spokojnie ogarnia.

    >> 1.9 dCi to jest kupa i tyle.
    >> 2.0 ponoć jest dużo lepszy.
    >
    > Obydwa mają bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony.
    > Tu kilka informacji na temat najczęstszych kwestii oraz porównanie dti z
    > dci

    Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczególnie dobrą opinię ma rozwiązanie
    smarowania turbosprężarki w tym silniku :)

    > Każdy swój ogonek chwali, bez wątpienia zdarzają się miłośnicy i pechowcy
    > jak ten z ....) Niestety dla pasków nie znam kosztów z
    > autopsji i trudno mi ten artykuł ocenić.

    Nie jestem żadnym miłośnikiem, ale faktem jest że 1.9 TDI w różnych
    wersjach mocy to dobry silnik i podatny na tuning. A nawet seryjny 130
    KM ma niezły wygar i o to mi właśnie chodziło.

    2.0 TDI z początków produkcji to zupełnie inna rozmowa i na temat tego
    silnika w sieci można sporo znaleźć, generalnie można ten silnik
    podsumować słowem "syf".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: