  • 11. Data: 2007-02-06 10:47:41
    Temat: Re: Skończył się dobry fart
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Tylko, że TP sama nie wie co mówi i mota się.

    Po pierwsze: Rozdzielenie abonamentu od neo.
    Wcześniej Tp nie mówiła że jakieś koszty z neo są w abonamencie bo to by
    było niezgodne z prawem, więc do czasu nakazu rozdzielenia abonamentu
    utrzymywała, że koszty neo są w cenie neo, a jak kazali rozdzielić to
    się okazało że tak nie jest. Tym samym przez ponad 2 lata TP łamała
    istniejące prawo.

    Po drugie: Cena za utrzymanie linii telefonicznej. Wprowadzając parę lat
    temu abonament socjalny TP musiała wkalkulować w niego, koszt utrzymania
    linii oraz jakąś tam marżę. Musiała tak uczynić, bo innaczej byłby to
    dumping, który UOKiK ściga bezwzględnie (ten abonament to nie była żadna
    promocja). Teraz przy obliczaniu kosztów utrzymania linii wyszło, że
    albo jest on dużo zawyżony albo Tp przez kilka lat stosowała dumping.

    Po trzecie: Ceny za neo się jeszcze nie zmieniły i opcja 128 na czas
    nieokreślony kosztuje 97 zł netto do tego trzeba dodać opłatę za
    utrzymanie linii lub abonament telefoniczny. Ceny łącz operatorskich są
    kilkanaście razy wyższe.

    W świetle całości wychodzi, że TP łamie co chwilę obowiązujące prawo i
    tylko radykalne kroki wobec niej przynoszą jakiś skutek.

  • 12. Data: 2007-02-06 10:54:04
    Temat: Re: ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 06 Feb 2007 11:10:54 +0100, VoMi7 wrote:

    > a nie macie raczej wrażenia, że ceny mogą sie zatrzymać w miejscu a będą
    > rosnąc juz prędkości ?

    bo zaczyna byc widoczny, a w przypadku fTP zaczal byc na sile wyciagany
    przez UKE na swiatlo dziennie, czynnik kosztow istnienia lokalnej petli
    abonenckiej, do tej pory zawartej w cenie abonamentu telefonicznego.

    Jesli biorac pod uwage ogolne ceny polaczen telefonicznych (dostepne na
    wolnym rynku) sprobujemy rozebrac na czynniki pierwsze abonament
    telefoniczny w wysokosci 50zl zawierajacy godzine rozmow gratis to
    wychodzi nam:

    37zl - koszty utrzymania linii abonenckiej
    6zl - koszt godziny rozmow gratis
    7zl - koszty zagwarantowanej niezawodnosci telefonu
    stacjonarnego (megapodtrzymanie napiecia na centrali)

    jak zdejmiemy koszt godziny rozmow to wyjdzie nam abo standardowy :>

    teraz jak dolozymy do tego jakas usluge dodatkowa, dajmy na to dystrybucje
    strumieni audio-video to koszt niewiele sie zwiekszy :)

    > przecież tutaj generalnie chodzi o utrzymanie tych samych wpływów co
    > miesiąc za abonament. koszt zwiększenia pasma nie jest aż tak dotkliwe
    > dla operatów.

    cala zabawa z predkoscia to wylacznie dzialania MARKETINGOWE

    > cena za 1mbit/s bez ruchu do tpsa to około 120zl a z tpsa to juz ponad
    > 2x więcej.

    nie przy STM-x gdzie x>1 a tyle kupuje TPSA

    > a to tpsa ? w
    > osiedlówkach zazwyczaj nie jest to ruch krytyczny a nadający sie jedynie
    > do p2p do neostradowiczow.

    probowal sie ktos dogadac z TPSA na wziecie od nich pasma do ich sieci pod
    warunkiem ze nie bedzie wykorzystywane do hostingow/kolokacji a wylacznie
    do p2p dla neostradowiczow ? :P

    --
    futszaK
    0601061867

  • 13. Data: 2007-02-06 10:59:32
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 06 Feb 2007 09:07:32 +0100 I had a dream that Michal Sz
    <m...@f...com.pl> wrote:
    >Z ubolewaniem można twierdzić że masz racje, tylko dlaczego w tej
    >sprawie nic UKE nie robi, przecież jest to działanie mające na celu
    >zniszczyć małych providerów

    Rozumiem, że UKE ma dążyć do wzrostu ceny internetu, żebyś miał z czego
    żyć, dobrze rozumuję?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 14. Data: 2007-02-06 11:12:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 06 Feb 2007 10:59:32 +0000, Grzegorz Janoszka wrote:

    > Rozumiem, że UKE ma dążyć do wzrostu ceny internetu, żebyś miał z czego
    > żyć, dobrze rozumuję?

    niech lepiej dazy do obnizki cen Internetu sprzedawanego hurtem

  • 15. Data: 2007-02-06 11:44:14
    Od: Asmodeusz <c...@a...naspam.prv.pl>

    Użytkownik kulek napisał:
> [...]
    >
    > W świetle całości wychodzi, że TP łamie co chwilę obowiązujące prawo i
    > tylko radykalne kroki wobec niej przynoszą jakiś skutek.

    Hmm, w sumie biorąc pod uwagę że chodzi tylko o cenę utrzymania linii a
    nie cenę usługi jako takiej, to mój poprzedni post nie ma sensu. Błedne
    rozumowanie. Pozwolę sobie anulować żeby nie siać zamętu.

  • 16. Data: 2007-02-06 11:56:44
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 6 Feb 2007 11:12:06 +0000 (UTC) I had a dream that futszaK
    <f...@g...com> wrote:
    >niech lepiej dazy do obnizki cen Internetu sprzedawanego hurtem

    Obniżka hurtowa pociąga za sobą obniżkę detaliczną, co razem skutkuje
    mniejszym zyskiem z jednego klienta. Operatorzy mający *set klientów
    nie mają na waciki. Tak po prostu jest i właśnie to ma robić UKE,
    a nie przeciwnie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 17. Data: 2007-02-06 12:05:47
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 06 Feb 2007 11:56:44 +0000, Grzegorz Janoszka wrote:

    > Obniżka hurtowa pociąga za sobą obniżkę detaliczną, co razem skutkuje
    > mniejszym zyskiem z jednego klienta. Operatorzy mający *set klientów
    > nie mają na waciki.

    kupuja nDSLi, dopalaja neostradami i interes kreci sie dalej
    takie rozwiazanie wyglada malo elegancko ale jest skuteczne

    > Tak po prostu jest i właśnie to ma robić UKE,
    > a nie przeciwnie.

    co ma zrobic UKE ?

  • 18. Data: 2007-02-06 12:33:10
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

    > kupuja nDSLi, dopalaja neostradami i interes kreci sie dalej
    > takie rozwiazanie wyglada malo elegancko ale jest skuteczne

    a potem klient mowi - mialem jakas siec trzepakowa, ale chodzilo to
    nedznie i wiecej nie zaryzykuje

    --
    Mateo

  • 19. Data: 2007-02-06 12:34:24
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Michal Sz napisał(a):
    > Wszystko dla end-users, ale co z małymi firmami które starają się jak
    > mogą o to aby ich internet był na jakimś poziomie, oni płacą sporą kasę
    > za łącze 2mbit a nie end-user.
    > Niech UKE zrobi coś z łączami dla operatorów a zobaczy jak szybko TPSA
    > zacznie myśleć o klientach.
    >
    > Niech dadzą nam łącze za taką cenę abyśmy mogli konkurować z TPSA
    > a nie jak do tej pory płacimy znacznie więcej niż taki sobie Kowalski.

    a mi niech wogule dadza pensje bez pracy - bo przeciez jestem wazny i
    powinni o mnie dbac...

    --
    Mateo

  • 20. Data: 2007-02-06 12:35:55
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    m...@t...pl napisał(a):
    > tpsa ma kable tam gdzie nikt by ich nie połozyc bo by sie nie opłacało
    > a jednak oni maja, to czemu nie maja na tym zarabiac bo wyłozli kase
    > na inwestycje i co ? za free dawac ? oszołomy rządza polska

    gdybys mial odrobine wiedzy na temat genezy tego "posiadania kabli" to
    bys glupot nie opowiadal

    --
    Mateo