-
1. Data: 2018-05-26 11:01:53
Temat: Raoort po wypadku Ubera
Od: Marek <f...@f...com>
Omówienie tutaj:
https://youtu.be/DbT2aBlC0no
W skrócie:
1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
działał samodzielnie.
3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
wymagających takiego hamowania.
4. 1.3s przed uderzeniem system ocenił że jest konieczne awaryjne
hamowanie bo kolizja jest nieunikniona.
5. System Ubera (w tym teście) nie ma funkcjonalności ostrzegania
kierowcy przed czymkolwiek np. potencjalną kolizją. Wg ich założeń to
kierowca ma sam ocenić sytuację i odpowiednio zareagować.
6. Kierowca nie patrzyła tuż przed kolizją na komórkę (jak wcześniej
komentowano) ale na interfejs systemu, który jest umieszczony po
prawej stronie.
--
Marek
-
2. Data: 2018-05-26 12:47:03
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):
> 1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
> 2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
> działał samodzielnie.
> 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
> hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
> wymagających takiego hamowania.
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę.
--
Jacek
I hate haters.
-
3. Data: 2018-05-26 12:50:27
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):
> 1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem
> 2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera
> działał samodzielnie.
> 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego
> hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń
> wymagających takiego hamowania.
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
--
Jacek
I hate haters.
-
4. Data: 2018-05-26 13:09:18
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
wrote:
> Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał
> je
> zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę,
> gapił
> się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli
kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność
identyczną jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test
"zbierający dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania kolizji
, to tak faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki. Raport
też wspomina, że w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz
marihuany.
Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego
uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie
autonomicznosci pojazdu jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina
procedur.
--
Marek
-
5. Data: 2018-05-26 20:39:31
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: p...@g...com
Wyłączono automatyczne hamulce bo system ubera generował zbyt wiele błędów ale
gamonie zapomnieli włączyć ostrzeganie kierowcy. Ciekawe tylko czy system Volvo by
sobie poradził.
-
6. Data: 2018-05-26 22:31:35
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
> no to tutaj ewidentnie wina procedur.
Czyli też błąd ludzki.
-
7. Data: 2018-05-27 10:51:41
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
> On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
> wrote:
>> Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
>> zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
>> się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
>
> Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli
> kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność identyczną
> jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test "zbierający
> dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania kolizji , to tak
> faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki. Raport też
> wspomina, że w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz marihuany.
A co z materiałami wybuchowymi ?
> Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga
> zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci
> pojazdu jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur.
>
Tak jest
-
8. Data: 2018-05-27 11:35:53
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 26 May 2018 11:39:31 -0700 (PDT),
p...@g...com wrote:
> t wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć
Masz źródło tej informacji, że "zapomnieli"? Raport w tej kwestii
wyraźnie mówi, że system nie przewiduje takiej funkcji ostrzegania.
--
Marek
-
9. Data: 2018-05-27 16:28:43
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: p...@g...com
A co mieli zeznać ? Wyłączasz własny kaleczny system automatycznego hamowania i
wyłączasz system ostrzegania kierowcy to pada pytanie co wtedy testujesz ?
Kiepskiego, słabo opłacanego kierowcę po wyroku ? I co chcesz osiągnąć ? Każda
pomyłka to potencjalny trup i tak się właśnie stało. Oczywiście lepiej zrzucić winę
na tzw czynnik ludzki bo przyznanie się to słabości technologii nie wchodzi w grę.
Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by
wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy
unik na drugi pas.
-
10. Data: 2018-05-27 16:39:17
Temat: Re: Raoort po wypadku Ubera
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2018-05-27 o 16:28, p...@g...com pisze:
> Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by
wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy
unik na drugi pas.
A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?
ROBERT