  • 1. Data: 2009-06-08 12:10:44
    Temat: Pytanko do praktykow (interakcje pomiedzy strona www a aplikacja windows)
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Witam grupe

    mam pytanko do osob zajmujacych sie tworzeniem stron www.
    postaram sie opisac to, co chce uzyskac:
    Mam aplikacje w srodowisku windows, ktorej jestem autorem. Jedna z czesci
    odpowiada za zbieranie zamowien od klientow oraz tworzenie zamowien do
    dostawcow...
    Chcialem zrobic jakis automacik, ktory pomoze pracownikom przekopiowac pare
    informacji ze strony www do mojej aplikacji. Jak sobie to wyobrazam:
    - w przegladarce www (moze byc tylko Firefox, bo on wydaje sie byc
    najlatwiejszy, chyba ze jest latwiejsza alternatywa) otwiera sie dodatek,
    ktory wykrywa, czy strona jest poprawna.
    - dodatek modyfikuje strone www wyswietlana przez pracownika poprzez dodanie
    wlasnej akcji w JavaScript, ktora kopiuje odpowiednia zawartosc i przekazuje
    do aplikacji (sam sobie ja napisze).. cos na ksztalt skype'a, ktory wykrywa
    numery telefonow na stronie www i wrzuca tam wlasny znaczek...

    I wlasnie te ostatnia funkcjonalnosc jakos nie umiem opanowac... nie bardzo
    wiem, od czego zaczac..
    czytalem troche o dodatkach do firefoxa, poswiecilem tez troche czasu
    dodatkowi iTunes (myslalem, ze moze wykorzystam istniejace i utworze
    odpowiednie makro w tym dodatku), ale poki co - kula w plot...

    Dlatego pytanko - czy ktos moglby poratowac linkiem, najlepiej do jakiegos
    zblizonego przykladu - jak wiadomo przyklady ucza najszybciej :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-06-08 15:24:53
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Michal AKA Miki pisze:
> [...]
    > najlatwiejszy, chyba ze jest latwiejsza alternatywa) otwiera sie dodatek,
    > ktory wykrywa, czy strona jest poprawna.

    Nie w przeglądarce - osadź komponent WebBrowser w aplikacji, to będziesz
    miał pełny dostęp przez DOM.

    artur

  • 3. Data: 2009-06-08 16:51:29
    Od: Wojciech Wierchola <w...@o...pl>

    Greasemonkey + serwer odbierający dane lub Greasemonkey i siakiś własny
    "protokół".

  • 4. Data: 2009-06-08 18:03:39
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Chcialem zrobic jakis automacik, ktory pomoze pracownikom przekopiowac pare
    > informacji ze strony www do mojej aplikacji.

    Nie bardzo wiem do czego potrzebna jest przeglądarka.
    Czy ta aplikacja nie może bezpośrednio komunikować się z serwerem ?

    Paweł

  • 5. Data: 2009-06-09 10:32:47
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo wiem do czego potrzebna jest przeglądarka.
    > Czy ta aplikacja nie może bezpośrednio komunikować się z serwerem ?

    Witam
    dziekuje kolegom za odpowiedzi. Tak, zeby uszczegolowic (tylko prosze sie
    nie smiac) - ten program to excel z wieloma dosc zaawansowanymi makrami i
    formatkami, polaczony z baza MySQL.
    Idea jest taka:
    - pracownik ma w excelu liste zamowien od klientow... przechodzi sobie na
    strone dostawcy (on decyduje, u ktorego dostawcy kupi, dlatego strony moga
    byc rozne).
    - na wybranej przez niego stronie odpowiedniego dostawcy otwiera strone z
    produktem.
    - (TUTAJ PROBLEM) - zadziala przystawka, ktora na podstawie cech
    charakterystycznych (ID lub class) podswietli w jakis sposob konkretne
    pozycje i doda wlasna akcje (cos jak Skype).
    - no i po kliknieciu dana akcja sie wykona (przekopiowanie indeksu produktu,
    ceny, sprawdzenie, czy produkt juz istnieje w bazie itp)... moge tutaj
    napisac jakis skrypt lub program, ktory wrzuca dane badz to do excela, badz
    bezposrednio do bazy - to juz nie jest problem.

    Excel nie ma wygodnego web browsera, a poza tym ludzie zazwyczaj maja juz
    otwarte strony producentow, bo czesto podaja informacje bezposrednio z tych
    stron, a tylko czesc ich surfowania trafia do modulu zamowien. Teoretycznie
    moge za nich wyszukac i jesli nie wymysle niczego innego, to wlasnie tak
    bede musial zrobic...
    Aha - nie moge liczyc tez na kopiowanie linkow, bo w wiekszosci dane sa
    przekazywane metoda POST, nie GET. Ale juz "automagiczne" przekazanie
    indeksu + strony www, z ktorej sciagnal, rozwiazuje 80% moich problemow :) I
    wiem, ze pracownik moze to zrobic poprzez kopiuj-wklej z www do excela, ale
    mam nadzieje, ze tak nie bedzie musial robic...

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2009-06-29 08:21:08
    Od: fv <f...@c...com>

    Michal AKA Miki wrote:
    > wiem, ze pracownik moze to zrobic poprzez kopiuj-wklej z www do excela, ale
    > mam nadzieje, ze tak nie bedzie musial robic...

    Myślę, że jest prostsze rozwiązanie tego problemu. Należy zainteresować się
    możliwością kopiowania
    tekstu w sposób następujący:

    a) zaznaczasz tekst w przeglądarce (każdy zaznaczony myszą tekst automatycznie trafia
    do schowka)
    b) alt-tab czy cośtam na excela
    c) wklejasz środkowym przyciskiem myszy (zaw. schowka)

    To dramatycznie przyspiesza wszelkie prace biurowe. Takie coś jest domyślnie w KDE
    oraz Gnome
    (Ubuntu i Fedora na pewno), ale myślę że da się coś doinstalować/dokonfigurować aby w
    windows też
    się dało.

    Dodatkowo polecam mouse gestures.

    Wydaje mi się, że szukasz oszczędności nie tam gdzie trzeba. Przedwczesna
    optymalizacja jest matką
    wszystkich błędów.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 7. Data: 2009-07-01 21:53:39
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dodatkowo polecam mouse gestures.
    >
    > Wydaje mi się, że szukasz oszczędności nie tam gdzie trzeba. Przedwczesna

    No tak... na pewno to rozwiazanie ma swoje plusy, ale ciezko o trzeci
    przycisk myszy w laptopie z touchpadem :)

    Poza tym obawiam sie, ze po zaznaczeniu nie kopiuje sie do schowka, trzeba
    jednak nacisnac to Ctrl-C (sprawdzane w Windows na IE i FF).

    I nie bardzo jestem w stanie namowic uzytkownikow, zeby przeszli na Linuxa z
    KDE, szczegolnie, ze program jest w Excelu z makrami VBA.

    Pozdrawiam
    Michal