  • Data: 2010-02-06 22:46:15
    Temat: Pytanie o netbook (dawno nie było ;))
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dane:
    # notebooka nie mam, jak nie muszę to nie używam, do przypadków
    kiedy musiałem (u klienta) zdarzyło mi się kupić klawiaturę,
    żeby normalnie pracować
    # ma toto być transportowane na wyjazdach, pociąg, komunikacja
    miejska, w neseserze lub walizce "z wszystkim" (plus torba),
    możliwość używania w podróży mile widziana
    # *oczekuję*:
    - rozmiaru A4. Dajmy na to "+2mm" przeżyję. 12", 11,6" niechętnie
    - acz raczej 1366 x 768 (dlatego 12", max na A4)
    - ceny do 1500 zł, 1800 brutto 22% VAT bezwzględnie max (z dostawą)
    - znośnej "używalności"
    - w tym długi czas pracy na akumulatorze, 8h ujdzie ;)
    - jednak HDD (SDD - albo cena, albo pojemność nie ta), choć wydaje
    mi się ;) że 250GB nie trzeba
    - gniazda ethernet (obowiązkowo)
    - gniazda na monitor (hm... czy VGA starczy? - nie wiem, bo idzie
    o to, żeby "byle gdzie" dało się podpiąć do wyrwanego komuś
    monitora)
    - gniazda SDHC

    #chciałbym mieć:
    - gniazdo CF (dobra, nierealne :>)

    # *Wydawało mi się*, że powinienem oczekiwać:
    - matowego ekranu (mam jeden LCD "z szybą" w stacjonarnym, ale
    ten stoi tak iż nie ma odblasków)
    - mimo że 2 GB RAM (bo tak, *TUP*), to:
    - jednak XP (zasoby)
    - "normalną" instalację, a nie "zrób sobie sam obraz instalacji
    zaśmieconego systemu"

    # Na co bym wolał się nie naciąć:
    - "niedostateczna moc"; widziałem komentarze, że np. Asus 1101HA ma
    "słabą"; nie wiem jaka to jest jednostka miary, może ktoś przełożyć
    na użycie TrueCrypta plus ilość fps deshakera pod VirtualDub? ;)
    (nie, netbook do tego ostatniego NIE ma służyć, ale jest to jak
    dla mnie dobra jednostka miary ;))
    - niezjadliwą klawiaturę; możliwie "normalnopodobna" jest wskazana
    - problem "za mało USB", po podpięciu pendrive, myszki i czegoś
    tam jeszcze

    Ale patrzę po sprzęcie... no i wychodzi, że jest jakiś mało
    dostępny Samsung N510 (mat, XP), za to u wielu sprzedawców
    widzę ASUSa 1201 HA.
    Compaq Mini 311c ma 11,6". Benq... no nie wiem...

    Wracając do ASUSa (1201HA).
    Glare, Windows 7... no i teraz nie wiem, pomóżcie :)

    - jak bardzo *statycznie* przeszkadza glare?
    Nie chciałbym zgrzytać zębami np. w pociągu albo w kącie
    do którego wlazłem, bo to był jedyny wolny...

    - jak bardzo da mi w kość Windows 7? Bo owszem, betę pożywałem
    trochę, ale na Quadzie z 6 GB RAM, więc to nie ta skala
    doświadczeń.

    - czy ten 1201 opisać "nie kupuj i dlaczego"? ;)

    Od zawsze cenię "zapas RAMu", stąd moje pewne obawy (2GB
    i więcej nie ma i nie będzie) i wewnętrzne przekonanie,
    że "z XP lepiej".

    Skomentujecie?

    pzdr, Gotfryd