  • 1. Data: 2012-03-05 11:13:47
    Temat: Pytanie
    Od: jadryś <r...@y...com>

    może trochę nie w temacie grupy, ale w sumie chodzi o androida. Otóż
    przez przypadek wykasowałem głosy z nawigacji Gpmapa pracującej na
    androidzie. I w związku z tym miałbym pytanie do użytkowników ( i osób
    które mogą coś doradzić) tej nawigacji jaki format mają te pliki
    dźwiękowe? Próbowałem już wgrać głosy z nawigacji Navigo w formatach
    Wav. MP3 i OGG, wszystko jednak na nic.. Nawigacja milczy jak grób. Czy
    może jest do prawidłowego funkcjonowania głosów potrzebny jest jakiś
    plik inicjujący?

  • 2. Data: 2012-03-05 12:00:33
    Temat: Re: Pytanie
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-05 12:13, jadryś pisze:
> [...]
    > formatach Wav. MP3 i OGG, wszystko jednak na nic.. Nawigacja milczy jak
    > grób. Czy może jest do prawidłowego funkcjonowania głosów potrzebny jest

    a nie prosciej jeszcze raz zainstalowac ta nawigacje od poczatku?

    p.s. nie uzywam gpmapa, wiec nie pomoge jakich formatow plikow
    dzwiekowych szukac. Moze ma wlasne. No i jak to sie stalo, ze
    wykasowales te pliki, ktorych teraz szukasz?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2012-03-05 12:15:27
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-03-05 13:00, AL pisze:

> [...]
    > dzwiekowych szukac. Moze ma wlasne. No i jak to sie stalo, ze
    > wykasowales te pliki, ktorych teraz szukasz?

    No niestety, nie da się. Jest to mapa z licencją na pobranie z Android
    Market. I mogę odinstalować program gpmapa i instalować wiele razy, ale
    sama mapa jest pobrana z innego serwera i nie ma deinstalatora.. Pwenie
    dałoby się ją wyrzucić przez komputer, ale boję się przy tym "namieszać"
    w systemie. No tak namieszałem z tymi plikami dźwiękowymi. - Włączyłem
    odtwarzacz muzyki i zobaczyłem coś koło 500 plików na liście
    odtwarzania, kliknąłem na jeden - odezwał się głos po niemiecku, na
    drugi, to samo, więc pomyślałem że tablet pobrał mi jakieś śmieci z
    netu.. No i kliknąłem na "usuń wszystkie". Szkoda że nie obejrzałem
    wszystkich tych plików - były tam również głosy po polsku i angielsku, i
    wtedy zorientowałbym się że one są od nawigacji.

  • 4. Data: 2012-03-05 12:27:43
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-03-05 13:15, jadryś pisze:

> [...]
    > wszystkich tych plików - były tam również głosy po polsku i angielsku, i
    > wtedy zorientowałbym się że one są od nawigacji.

    To pewnie było w mp3. Przy pliku nie widać rozszerzenia? Zajrzyj do
    właściwości pliku w odtwarzaczu.

    --
    animka

  • 5. Data: 2012-03-05 12:46:30
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-03-05 13:27, Animka pisze:

    > To pewnie było w mp3. Przy pliku nie widać rozszerzenia? Zajrzyj do
    > właściwości pliku w odtwarzaczu.

    Nie mam już tych plików w systemie. Są ale tylko te od nawigacji Google
    Maps, i te istotnie to mptrójki. Jednak przypuszczalnie Gpmapa używa
    innych rozszerzeń, no bo konwersja do MP3 tych wavów z Navigo nic nie dała.

  • 6. Data: 2012-03-05 12:53:06
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 13:46:30 +0100, jadryś napisał(a):

    > Nie mam już tych plików w systemie. Są ale tylko te od nawigacji Google
    > Maps, i te istotnie to mptrójki. Jednak przypuszczalnie Gpmapa używa
    > innych rozszerzeń, no bo konwersja do MP3 tych wavów z Navigo nic nie dała.

    Cały czas mnie ciekawi - po czym wnosisz, drogi Watsonie, że dwa różne
    programy używają do jakiegokolwiek celu takich samych plików?

    Oprócz tego dostałeś rozwiązanie - przeinstaluj program, tzn zainstaluj go
    jeszcze raz. Skoro masz licencję, to nie stanowi to żadnego problemu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 7. Data: 2012-03-05 13:08:50
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-03-05 13:53, Waldek Godel pisze:

> [...]
    >
    > Oprócz tego dostałeś rozwiązanie - przeinstaluj program, tzn zainstaluj go
    > jeszcze raz. Skoro masz licencję, to nie stanowi to żadnego problemu.

    Z tego że już miałem do czynienia z paroma rodzajami nawigacji. Z reguły
    w folderze głosy/dźwięki/poi są pliki pojedyncze pliki o rozszerzeniach
    wav, mp3 bądź ogg. Ale np w empaie jest to jeden duży skompresowany plik
    który obsługuje tylko program emapa. W gpmapie na pewno tak nie jest bo
    takiego skompresowanego pliku nie odtworzyłby odtwarzacz muzyki.

    Równie dobrze mógłbyś mi zaproponować lot w kosmos;-) .. Ja się na tym
    kompletnie nie znam. A samej mapy nie można odinstalować. Mógłbym pewnie
    usunąć ją spod Windows przeciągnięciem do kosza, ale boję się trochę czy
    nie porobiły się jakieś powiązania w trakcie jej instalacji w systemie.

  • 8. Data: 2012-03-05 13:14:29
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-05, o godz. 14:08:50
    jadryś <r...@y...com> napisał(a):

    > Równie dobrze mógłbyś mi zaproponować lot w kosmos;-) .. Ja się na
    > tym kompletnie nie znam.

    To skontaktuj się z supportem albo programu albo mapy. To nie boli a
    zwykle pomaga.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2012-03-05 13:16:13
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    jadryś nabazgrał(a):

> [...]
    > jednak na nic.. Nawigacja milczy jak grób. Czy może jest do prawidłowego
    > funkcjonowania głosów potrzebny jest jakiś plik inicjujący?

    O ile się nie mylę to tu powinny być te pliki

    E:\Android\data\Imagis\Maps\komunikaty

    Typ dzwięku WAVE

  • 10. Data: 2012-03-05 14:01:02
    Od: jadryś <r...@y...com>

    > To skontaktuj się z supportem albo programu albo mapy. To nie boli a
    > zwykle pomaga.
    >
    > Zdrówko

    Już w czwartek wysłałem e-maile z zapytaniem do sprzedawcy, producenta
    sprzętu i twórcy mapy. Jak na razie nikt nie odpowiedział.