  • 21. Data: 2011-01-14 11:12:43
    Temat: Re: Przewody hamulcowe - wybór [NTG]
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    marider pisze:

    > U mnie to samo - chcialem wpakowac Goodridge do Civica (hybryda) ale
    > goscie mi doradzili ze lepiej zainwestowac w lepsze tarcze i klocki
    > skoro latam autem tylko po ulicy wiec zostawilem jak jest a do R1
    > kupilem przewody HEL'a pod kolor ;)

    tarcze i klocki mam ciut lepsze (DBA i Hawk) a puchniecie starych
    wezykow czuc wiec jak juz wymieniam wszystko na nowe (wszystkie
    reperaturki) to i wezyki dałem takie co by wytrzymaly nastepne kilka lat.

    BTW jakby ktos chciał Hawka do moto (niestety tylko HD i pochodne) to
    mam katalog a moj kolega jest dystrybutorem

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 22. Data: 2011-01-14 13:12:45
    Temat: Re: Przewody hamulcowe - wybór
    Od: "Marcin Kasprzyk" <a...@o...pl>

    heja.

    Użytkownik "falco" napisał w wiadomości
    > Czas zimy = czas szykowania sprzęta do kolejnych wypraw, więc pora na
    > wymianę przewodów hamulcowych (kpl.) i tu moje zasadnicze pytanie...
    >
    > Znalazłem do wyboru:
    > - HEL (oplot)
    > - LUCAS (oplot)
    > - LINTEK (oplot)

    TRW/LUCAS - Jako jednyne przewody z grupy posiadają homologację drogową EU
    ale standartowy przewód to tylko oplot bez zewnętrznej kolszulki - jeżeli na
    motocyklu będzie przewód mial styczność z częściami lakierowanymi lub
    wachaczem masz pewność że będzie po lakierze :)
    Co do cen nie interesowałem się, dość długi okres oczekiwania (ok 2 tyg)
    Można zamawiać również w koszulce ochronnej przezroczystej jak i kolorowej
    (do ustalenia ale przedłuża termin)

    GOODRIDGE - jakość porównywalna z HEL, nie montowałem to się nie wypowiem.

    LML - średnio, przewody w koszulce, końcówki chrom, zestawy skręcane nie
    "zarabiane" trzeba konfigurować zestaw samemu, przy średnio zaawansowanym
    użytkowniku może być kłopotliwe.

    LINTEK - nie znam

    HEL - Przewody moim zdaniem ok (wybrałem tą firmę do dystrybucji u siebie),
    sporo tego sprzedałem i ludzie zadowoleni, dużo kolorów, koszulka ochronna w
    standardzie, śrubki zawsze nierdzewne, końcówki lakierowane (duży wybór
    kolorów), gumki montażowe, podkładki, śrubki zawsze w komplecie. Zestawy
    bardzo dopracowane, ładnie układają się na motocyklach

    Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą HEL, pisz PW.

    --
    Pozdr
    Marcin Kasprzyk.

  • 23. Data: 2011-01-14 21:05:03
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-14 14:12, Marcin Kasprzyk pisze:

    > Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą HEL, pisz PW.

    Dzięki wszystkim za konkrety! Najwięcej dobrych opinii zebrałem o
    Helenie ;) więc wybór i temat uważam za zamknięty.

    P.S. Poszło zapytanie na pw, mam nadzieję, że będziesz miał lepszą
    ofertę od mojej. ;)

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 24. Data: 2011-01-16 10:09:34
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 14-01-2011 o 22:05:03 falco <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Helenie ;) więc wybór i temat uważam za zamknięty.
    >
    > P.S. Poszło zapytanie na pw, mam nadzieję, że będziesz miał lepszą

    ja jeszcze dodał bym firme http://www.spieglerusa.com/

    w latach 90' nic lepszego nie było

    osobiscie posiadam w jednym ze starych moto
    kiedyś dystrybutorem był boldor, jak teraz wygląda dostępność w kraju to
    nie wiem

    w obecnie eksploatowanym moto mam goodridge z metra zakute w MCSie

    osobiscie odradzał bym przewody skrecane... ktos dla żartu moze naketke
    popuścic i nieszczescie gotowe. tak więc tylko zakuwane a najlepiej
    fabrycznie

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-01-16 12:05:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-16 11:09, Gr4N4c1K pisze:

> [...]
    >
    > osobiscie odradzał bym przewody skrecane... ktos dla żartu moze naketke
    > popuścic i nieszczescie gotowe. tak więc tylko zakuwane a najlepiej

    No bo kazdy przeciez chodzi z kluczem plaskim 11 mm w kieszeni. Od kiedy
    pamietam sam sobie skrecam przewody i jakos nigdy mi nikt niczego nie
    odkrecil. Zgodnie z Twoja teoria nie warto montowac lusterek bo ktos
    moze przyjsc i odkrecic. Statystycznie czesciej gina lusterka niz
    zostaja odkrecone przewody hamulcowe.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 26. Data: 2011-01-16 15:11:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 13:05:32 +0100, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > odkrecil. Zgodnie z Twoja teoria nie warto montowac lusterek bo ktos
    > moze przyjsc i odkrecic. Statystycznie czesciej gina lusterka niz

    Poza tym jak ktoś przyjdzie i zobaczy, że nie może dla żartu nakrętki
    popuścić
    to wyjmie z kieszeni piłkę do metalu i dla żartu nadpiłuje przewody
    hamulcowe
    i efekt będzie taki sam. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 27. Data: 2011-01-16 16:52:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 16 Sty, 13:05, Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > odkrecil. Zgodnie z Twoja teoria nie warto montowac lusterek bo ktos
    > moze przyjsc i odkrecic. Statystycznie czesciej gina lusterka niz

    Nie wiem, ja tam noszę ale po to żeby sprawdzać przed każdą jazdą czy
    czasem jakiś wściekły user hondy mi nie poluzował.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2011-01-16 21:05:29
    Od: Masło <s...@S...pl>

    W dniu 2011-01-16 13:05, Kuczu pisze:

> [...]
    > odkrecil. Zgodnie z Twoja teoria nie warto montowac lusterek bo ktos
    > moze przyjsc i odkrecic. Statystycznie czesciej gina lusterka niz

    Przypomniała mi się sytuacja z przed kilku lat :)
    Działo się to na paradzie weselnej kumpla. Mojemu bratu, który jechał
    SHL-ką padła świeca na trasie przejazdu w środku miasta i stoi tak na
    chodniku kombinując jak tu odpalić sprzęta. A tu przechodzi sobie jakiś
    koleżka, staje i się przygląda. Po chwili widząc, że moto nie chce gadać
    pyta się brata, czy nie potrzebuje klucza do świec. No to brat, że by
    się przydał. Koleżka bez chwili wahania wyciąga klucz z kieszeni i daje
    braciakowi. Ten uradowany bierze się za odkręcanie świecy, czyści,
    przedmuchuje, wkręca, kopie ale moto ani dycha. Po kilku takich próbach,
    przechodzień pyta się zmachanego brata, czy aby nie potrzebuje świecy
    zapłonowej, bo może ta się skończyła i za chwilę wyciąga świecę z
    drugiej kieszeni. Braciak patrzy na gościa ze zdziwieniem ale bierze,
    wkręca i odpala od pierwszego. Na to gość mówi żeby wziął świece i
    jechał bo mu parada ucieka.
    Jednak czasami jeszcze można liczyć na ludzi :D

  • 29. Data: 2011-01-16 21:55:54
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"AZ"
    Nie wiem, ja tam noszę ale po to żeby sprawdzać przed każdą jazdą czy
    czasem jakiś wściekły user hondy mi nie poluzował.

    Jako user KHI to nie nosisz tylko ciagasz za soba caly wozek z narzedziami
    oraz przyczepke gratow.
    No i macie wspolny jezyk z gospdarzem userem Scanii.
    A teraz okazalo sie ze moje prognozy co do ryzyka oddalenia sie od domu na
    KHI sie sprawdzily.
    Ale Khi-ista zachowuje spokoj - przeciez ma kolege z przyczepa. A wieczory
    dlugie - jest czas na regeneracje.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 30. Data: 2011-01-16 22:04:42
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 16-01-2011 o 13:05:32 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > odkrecil. Zgodnie z Twoja teoria nie warto montowac lusterek bo ktos
    > moze przyjsc i odkrecic. Statystycznie czesciej gina lusterka niz

    wiesz... różnie bywa... może Ciebie to bezpośrednio nigdy nie dotknęło ale
    ja się w życiu spotkałem z różnymi "dowcipnisiami" jak jeździłem
    motorowerami i motocyklami do szkoły... zajączek, huta... a to fajka
    poluzowana, a to przewód paliwowy zdjęty, a to lusterka złożone, patyk w
    szprychach... pomijam spuszczanie powietrza i wykręcanie wentylków bo to
    był standard... zawsze miałem małą pompkę i wentylki w plecaku :)
    poluzowana linka hamulca też się zdarzała ale mam taki głupi odruch, że
    motonga zawsze z wciśniętą klamką bremsów odpalam i to przed czasem dało
    się wyłapać... no i został mi taki nawyk, że jak nie mam moto dłuższą
    chwilę w zasięgu wzroku to obchodzę go dookoła i robię szybki look czy nic
    ciekawego się nie wydarzyło... naprawdę głupota ludzka nie zna granic...
    niewiem czy czy to bardziej z zawiści czy z zazdrości czy poprostu głupoty
    i chęci zrobienia "fajnego dowcipu" nie bacząc na ewentualne konsekwencje
    dla właściciela... np. kiedyś jak byłem u kumpla na piaskach to potłuczono
    mi lusterka w hondzie... innym razem na pradze ułamano kierunki tylne...
    jeśli takie numery ktoś robi, to uwierz, że uszkodzić przewody to żaden
    problem...

    odnośnie samych przewodów skręcanych to przypomniała mi się historia,
    tylko daty i nazwiska nie pamiętam, jak kolesiowi na poznaniu strzelił
    taki przewód i pojechał w krzaki... niepamiętam też zbytnio co było
    przyczyną, czy błąd montażu czy właśnie "dowcip" ale takie zdarzenie
    zapadło mi w pamięci... kute przewody to kute... nawet dla własnego
    samopoczucia lepsze :) hamulce to najważniejszy element każdego pojazdu bo
    rozpędzić się byle czym da ale z zatrzymaniem już jest gorzej...

    pozdrawiam