  • 1. Data: 2010-11-14 10:20:10
    Temat: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego
    Od: Piramidos <c...@o...pl>

    Witam.
    Potrzebuję schematu przetwornicy z (we) 6 lub 12V na 3V (wydajność
    prądowa ponad 1A). Chcę zrobić taki battery-pack do mojego aparatu. Z
    racji moich zainteresowań aparat czasem chodzi po kilka godz a męczy
    mnie ciągłe zmienianie aku/baterii. Stąd pomysł by wykorzystać aku
    żelowy motocyklowy. Zmniejszenie U opornikiem odpada z racji zbyt dużych
    strat..

    Z góry dziękuję za pomoc ;)

  • 2. Data: 2010-11-14 10:37:16
    Temat: Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.11.2010 11:20, Piramidos pisze:
    > Witam.
    > Potrzebuję schematu przetwornicy z (we) 6 lub 12V na 3V (wydajność
    > prądowa ponad 1A).
    http://www.national.com/cat/index.cgi?i=i//200
    Przykładowe schematy są w datasheetach.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-11-14 13:30:04
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "Piramidos" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmienianie aku/baterii. Stąd pomysł by wykorzystać aku żelowy motocyklowy.
    > Zmniejszenie U opornikiem odpada z racji zbyt dużych strat..

    Kup sobie porzadny zasialcz 5V na gniazdo zapalniczki, najlepiej konczacy
    sie wtyczka miniUSB. Rozbierz go, zobacz co w srodku siedzi, sciagnij pdfa
    od ukladu, przeczytaj i wymien opornik ktorym ustawia sie napiecie
    wyjsciowe.

    Masz gotowa konstrukcje z przetwornica w obudowie, a napiecie sam sobie
    zmienisz.

    pzdr

  • 4. Data: 2010-11-14 14:12:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 14:30:04 +0100, "krzysiek" <k...@k...kr>
    wrote:

> [...]
    >wyjsciowe.
    >
    >Masz gotowa konstrukcje z przetwornica w obudowie, a napiecie sam sobie

    Jest szansa, że będzie to LM317 lub po prostu 7805, a z tego nic nie
    zrobisz.
    Ja zrobiłem coś takiego na LM2576ADJ. Wskazówka: nie wymyślaj sam
    planu płytki, zastosuj ten z noty aplikacyjnej.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2010-11-14 14:28:59
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > tego nic nie zrobisz.
    > Ja zrobiłem coś takiego na LM2576ADJ. Wskazówka: nie
    > wymyślaj sam planu płytki, zastosuj ten z noty

    Przy zasialczu 1A czy 2A ta szansa jest zadna. W srodku siedza przetwornice.

    pzdr

  • 6. Data: 2010-11-14 14:43:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 15:28:59 +0100, "krzysiek" <k...@k...kr>
    wrote:

    >U?ytkownik "Pawe? Paw?owicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl>
    >napisa? w wiadomo?ci

    >Przy zasialczu 1A czy 2A ta szansa jest zadna. W srodku siedza przetwornice.
    >
    >pzdr

    Słusznie. Nie dojrzałem słowa "porządny".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2010-11-14 14:53:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    PS

    Jeśli kupi zasilacz na 5V, to jest szansa, że nie da się go przerobić
    na 3V.

    P.P.

  • 8. Data: 2010-11-15 19:43:21
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > mnie ciągłe zmienianie aku/baterii. Stąd pomysł by wykorzystać aku żelowy
    > motocyklowy. Zmniejszenie U opornikiem odpada z racji zbyt dużych

    Wykorzystaj ogniwa Li-Ion. Nawet ze starego akumulatora z laptopa.
    Sprawdź czy aparat na zasilaniu zewnętrznym też ma opis 3V czy więcej (mój
    OLYMPUS miał 3,4V )
    Za to drugi olympus miał 6,5Vzamiast 6V - działa na dwóch ogniwach Li-Ion
    szeregowo, czyli ponad 7,2V
    Oba pracują bardzo ładnie.
    Bez żadnych oporników i przeróbek. Potem podłączyłem równolegle 3 ogniwa,
    żeby pojemność była większa - ale 2 wystarczyły.
    Jeżeli tylko aparat na to pozwala - nie ma sensu męczyć się z
    przetwornicami.

    Pozdr. Hals.