  • 81. Data: 2012-06-12 18:49:46
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 17:40, J.F pisze:
    > Retina scan :-)
    > Tym niemniej - jak mi nie wystarcza "standardowe" 1368*768, to nagle sie
    > okazuje ze i "zwykly notebook" jest drogi.

    Zdecydowanie droższy :)
    Ale i tak dużo tańszy niż Apple. Np.
    http://allegro.pl/hp-elitebook-8560w-i7-4-rdzenie-16
    gb-ram-fullhd-i2415787641.html
    1920x1080

    > A jak jeszcze dodac port RS232, wifi, bluetooth, i inne potrzebne drobne
    > gadzety, i troche oprogramowania, to juz pol maca wychodzi :-)

    No właśnie PÓŁ, a nie są to kwoty rzędu 500-1000PLN więc to "pół" jest
    niebagatelne.

    --
    Pozdr.

  • 82. Data: 2012-06-12 19:21:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Nie wiem już, co jest żalośniejsze. Fanboje appla lansujący się staniem
    > dwie noce po nowego iphone, czy antyboje appla lansujący się swoimi
    > przemyśleniami na temat appla pod każdą dyskusją.

    Oni by chcieli aby pecety miały wciąż gniazda D-SUB 25 pin dla RS232 :-)

    Nie wiem czemu tak trudno zrozumieć że laptop, urządzenie przenośne,
    ma być małe, lekkie i jeśli oznacza to wyrzucenie rzadko używanych
    i łatwo zastępowalnych portów to dlaczego nie?

    Ale jak ktoś nigdy w życiu nie projektował żadnej płytki drukowanej
    z portem Ethernet 100Mbit a tym bardziej z 1Gigabit to nie wie jak
    upierdliwe jest dla konstruktora płyty mieć takie gniazdko w wymaganiach.
    Ja projektuje takie urzadzenia i wcale się nie dziwię że jak mogli to
    wypieprzyli i dostali jeden więcej stopień swobody przy projektowaniu :-)

  • 83. Data: 2012-06-12 19:26:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem już, co jest żalośniejsze. Fanboje appla lansujący się staniem
    > dwie noce po nowego iphone, czy antyboje appla lansujący się swoimi
    > przemyśleniami na temat appla pod każdą dyskusją.

    Ci pierwsi, czyli Ty i Twoj kolega.

  • 84. Data: 2012-06-12 19:27:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    > Problem w tym że RS akurat jest nadal bardzo potrzebny inżynierom i
    > technikom którzy używają laptopa nie tylko do Worda, Excella i filmów a
    > do obsługi najróżniejszych urządzeń. Handlowiec czy marketingowiec nie
    > ma o tym zielonego pojęcia. Sterowanie czy programowanie różnych
    > urządzeń tego wymaga. I nie mówię tu o informatyce bo np. w budynku w
    > którym pracuję potrzeba tego do programowania central telefonicznych,
    > rozdzielni elektrycznej czy wind. Automatyka jest w tej chwili obecna w
    > wielu miejscach a RS jako interfejs do niej jest potrzebny.

    A teraz przemyśl to sobie z punktu widzenia producenta komputera:
    sprzedaje ileś tam milionów urządzeń z których 5 czy 6 będzie używane
    przez takiego jak Ty - i na dodatek Twoje potrzeby doskonale spełni
    przejściówka USB-RS232 za 30zł? No oczywiste że wyrzuci duże,
    niezgrabne gniazdko które nie dość że psuje wygląd laptopa to kosztuje $$.

    > Samo WiFi w laptopie jest fajne. Ale do czasu. Bo z jednej strony eter
    > jest coraz bardziej zaśmiecony i często jest problem ze stabilnym
    > łączem. Z drugiej strony na WiFi nie uzyskasz takiej prędkości jak na
    > kablu gigabitowym.

    I tu też się nie zgodzę - wiele osób nie zdaje sobie sprawy że szybkość
    wifi w większości przypadków nie jest wąskim gardłem zestawu...
    W ubiegły weekend miałem tego przykład - dwu kolesi w kolejce
    do kasy rozmawiają o zakupie routera typu N - jeden pyta: "po co Ci
    N, masz G?" a ten mu na to "internet mi wolno pracuje, chce szybciej".
    I jakoś mam wrażenie że nie ma w domu dostępu do netu szybszego
    niż te 54Mbit... Ale może ma bezpośrednie podłączenie do backbona :-)))

  • 85. Data: 2012-06-12 19:27:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:jr6t14$81h$1@inews.gazeta.pl...

    > W domu tak, ale sprobuj w korpo zsynchronizowac zawartosc dyskow
    > x-ilosci komputerow uzytkownikow po wifi, nawet 802.1n 8x8x8x8x8
    > quadruplemimo w zblizonym oknie czasowym. Nie mowiac o tym ze
    > czestokroc polityka bezpieczenstwa pozwala tylko na wired lan.

    To dla nich jest przejściówka. Więc o co chodzi?

  • 86. Data: 2012-06-12 19:29:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie ma Maca, ale nie korzysta z portu Ethernet, a chyba o tym cały czas
    > dyskutujemy?

    Nie tutaj kontekst poszedl w kierunku 17 kola za ogryzka. Wez cos na
    trzymanie kupy... z lokalnym kontekstem.

  • 87. Data: 2012-06-12 19:30:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mam w domu 3 laptopy, smartfon i desktopa, jedynie ten ostatni łączy się
    > przez kabel. Mogę śmiało powiedzieć, że w 80% nie potrzebuję już ethernetu
    > do niczego.

    Ghost jest jakieś 3-5 lat do tyłu. Daj mu kilka lat wtedy uzna że już czas.

  • 88. Data: 2012-06-12 19:35:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    > No oczywiste że wyrzuci duże,
    > niezgrabne gniazdko które nie dość że psuje wygląd laptopa to kosztuje $$.

    Powiedzialbym ochyba gigantyczne gniazdko, za $100.

> [...]
    > I jakoś mam wrażenie że nie ma w domu dostępu do netu szybszego
    > niż te 54Mbit... Ale może ma bezpośrednie podłączenie do backbona :-)))

    "dowod przez przyklad kolejkowy" - (C) pszemóś

  • 89. Data: 2012-06-12 19:37:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    g> wrote in message

    > To dla nich jest przejściówka. Więc o co chodzi?

    O to, ze jest niezgrabna, duza i kosztuje $$$?

    A zapomnialem, to koszt wyznawcy, wiec moze byc.

  • 90. Data: 2012-06-12 19:44:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 19:27, Pszemol pisze:
    > przez takiego jak Ty - i na dodatek Twoje potrzeby doskonale spełni
    > przejściówka USB-RS232 za 30zł? No oczywiste że wyrzuci duże,
    > niezgrabne gniazdko które nie dość że psuje wygląd laptopa to kosztuje $$.

    Za to pudełka na drutach za 30$ podpinane do tej ślicznej maszyny są
    niezwykle zgrabne i gustowne.

    --
    Pozdr.