-
1. Data: 2009-04-09 21:39:41
Temat: Przerywany sygnał ciągły
Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>
Dzisiaj podniosłem słuchawkę telefonu i zauważyłem, że sygnał ciągły
jest przerywany. Nie przypominam sobie, żebym aktywował jakąś specjalną
usługę, zresztą zadzwoniłem na blulajn 9393, a oni potwierdzili, że nie
mam żadnych specjalnych usług aktywowanych na linii.
Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak mogę sprawdzić, co dokładnie dzieje się
z moją linią? Moja centrala to chyba S-12: 041 36 10 xxx
-
2. Data: 2009-04-10 05:22:38
Temat: Re: Przerywany sygnał ciągły
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak mogę sprawdzić, co dokładnie dzieje się z
> moją linią? Moja centrala to chyba S-12: 041 36 10 xxx
Postępowanie może być uprszczone lub śledcze.
Uproszczone to wykonywaj następujące sekwencje (nowy wiersz oznacza od nowa
podniesienie słuchawki a koniec wiersza odłożenie):
#21#
#61#
#67#
oraz opcjonalnie jeśli to nie przyniesie efektów
#43#
#15#
Jeśli chodzi o postępowanie śledcze czyli wykrycie ktoa to usługa lub
ewentualnie jej parametrw to radziłbym zacząć ZAMIAST poprzedniego wariantu
(ktory po wykryciu uslugi i jej parametrów i tak trzeba wykonać na wszelki
wypadek):
*#21*# i posłuchać co powie centrala (w każdym wyopadku poniezj posłuchać)
*#61*#
*#67*#
Gdy któraś z komend da komunikat o tym, że usluga jest aktywna (na S-12 może
być glupie "sprawdzane dane są poprawne") to powiedzmy że było tak przy 61
kontynuujemy poszukiwania:
*#61*9555# i suchamy
lub *#61*19555# i słuchamy
Bo zakładam, że ktoś (tepsa) włączył przekierowanie (pewnie 61 i 67) na
pocztę głosową.
W tym wypadku jeden lub drugi string da "sprawdzane dane są poprawne" o ile
nie zmienili jeszcze komunikatów na S-12 a dawno nie miałem z nią do
czynienia.
W każdym bądź razie komunikat potwierdzi że wklepany numer (9555 lub 19555)
jest tym na który jest ustanowione jedno z przekierowań (tu w przykladzie
61).
Być może nikt nawet nie tknął klawiatury z przyciskiem * ale może bawił się
pod 9555 lub 19555 i aktywowal konto poczty glosowej (lub też TPSA tobi
takie rzeczy profilatycznie co jakś czas bo chce aby nawet gdy abonentow nie
ma to coś w końcu odbierało - każdy impuls dziś jest na wagę złota dla
operatora).
Aktywowane konto PG powoduje, że po jakimś czasie centrala dostaje zdalne
automayczne polecenie aktywowania przekierowań 61 67 na PG.
O ile może wykonać takie polecenie (u mnie nie może bo ja te usługi mam
trwale powyłączanie i bawienie się PG co sprawdziłem nic nie robi).
vari
-
3. Data: 2009-04-10 07:47:40
Temat: Re: Przerywany sygnał ciągły
Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>
vari pisze:
> Bo zakładam, że ktoś (tepsa) włączył przekierowanie (pewnie 61 i 67) na
> pocztę głosową.
Ano właśnie. Zadzwoniłem do siebie z komórki i rzeczywiście, po paru
dzwonkach odbiera poczta głosowa, której nikt ode mnie z rodziny nie
aktywował.
Ale spróbowałem te polecenia:
*#xy*# gdzie xy = 21, 61, 67 i wszystkie kończą się kogutem i janiną
"Połączenie nie może być zrealizowane"
ponadto *#61*9555# kogut bez janiny
natomiast *#61*19555# "sprawdzane dane są poprawne"
a inne: *#67*9555# zajętość
*#67*19555# zajętość
więc zrobiłem #61# janina "Zlecenie przyjęto"
i już mam sygnał czysty.
Co dokładnie oznaczają kody 61 i 67? Bo rozumiem, że 61 to
przekierowanie po kilku dzwonkach, a 67?
-
4. Data: 2009-04-10 08:11:22
Temat: Re: Przerywany sygnał ciągły
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> napisał w
wiadomości news:grmu47$1au$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> przekierowanie po kilku dzwonkach, a 67?
W przypadku zajetosci.
Pozdrawiam
SDD