  • 1. Data: 2014-01-15 10:17:58
    Temat: Przejsciowki 230 Volt -> 115 Volt ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam kilka urządzeń telefonicznych (m.in. telefony stacjonarne) sprowadzonych ze
    Stanów, gdzie w komplecie są małe zasilacze 115 Volt
    / 6 Volt (niestety pechowo nie uniwersalne 110-240V). To są bardzo małe, niewiele
    większe od grubej wtyczki, przy czym zarówno
    bardzo lekkie (czyli impulsowe) jak i inne ciężkie (czyli transformatorowe)
    zasilaczyki. Wyjścia tych zasilaczy to 6 Volt prądu
    stałego, 300mA-600 mA. Pytanie: czy takie zasilacze impulsowe będą poprawnie pracować
    poprzez proste i tanie przejściówki 230 V ->
    115 V ? Pytam, ponieważ te proste przejściówki nie do wszystkiego się nadają. M.in.
    nie powinny zakłócać telefonów, no i najlepiej,
    jakby mało prądu brały, w tym w stanie spoczynkowym (a trafo zawsze coś bierze).
    Niestety każde urządzenie musi pracować w innej lokalizacji, więc jedno większe trafo
    230V/115V dla wszystkich odpada.

    Alternatywą jest poszukanie (np. na Wolumenie) osobnych zasilaczy 220V/6V (ceny na
    Wolumenie oscylują ok. 15 zł/szt, zależnie od
    mocy zasilacza), lub przerobienie jakichś zasilaczy 6 Volt do telefonów komórkowych.
    A może któreś Nokie miały zasilanie 6 Volt na wtyk rurkowy średnicy 3 milimetry, plus
    w środku?
    Lub któreś zasilacze do baz telefonów bezprzewodowych?
    Dla porównania sprawdziłem domowego AEG i on ma bardzo dziwny zasilacz, dwuprądowy 7
    Volt i zmiennego, i stałego (wyjście zasilacza
    do bazy słuchawki jest na RJ11).

  • 2. Data: 2014-01-15 21:53:42
    Temat: Re: Przejsciowki 230 Volt -> 115 Volt ?
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > mA. Pytanie: czy takie zasilacze impulsowe będą poprawnie pracować
    > poprzez proste i tanie przejściówki 230 V -> 115 V ? Pytam, ponieważ te
    > proste przejściówki nie do wszystkiego się nadają. M.in. nie powinny

    A co jest w tych przejściówkach? Bo są takie, które nie mają nic w
    środku, tylko inny kształt wtyku. Podłączenie przez czegoś takiego
    urządzenia, które musi być zasilane 115 V, kończy się zazwyczaj jego
    zniszczeniem, ale podłączenie np. zasilacza do laptopa, który może
    pracować od 110 do 240 V - jest ok.

> [...]
    > 220V/6V (ceny na Wolumenie oscylują ok. 15 zł/szt, zależnie od mocy
    > zasilacza), lub przerobienie jakichś zasilaczy 6 Volt do telefonów

    To najlepsze wyjście, z tym, że zasilacze komórkowe strasznie śmiecą i
    wątpię, czy uda ci się napięciem z nich zasilić poprawnie stacjonarny
    telefon. Robiłem takie próby i goły zasilacz komórkowy bez dodanego
    stabilizatora nie nadawał się kompletnie. W słuchawce był zagłuszający
    wszystko jazgot. Natomiast prościutki zasilacz transformatorowy ze
    stabilizatorem na zenerce i kondensatorze działał świetnie.

    > Dla porównania sprawdziłem domowego AEG i on ma bardzo dziwny zasilacz,
    > dwuprądowy 7 Volt i zmiennego, i stałego (wyjście zasilacza do bazy
    > słuchawki jest na RJ11).

    Niemieckie konstrukcje są dziwaczne. Ja miałem Audioline zasilany +8 V i
    -6 V, w dodatku z wtyczką niby jak RJ11, ale z przesuniętym zatrzaskiem.
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2014-01-16 08:21:28
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Też słyszałem o kłopotach z zasilaniem aparatów stacjonarnych, stąd ten wątek.
    No właśnie taka przejściówka 230V -> 115V to powinien być jakiś autotransformatorek
    (ciekawe, ile bierze prądu w spoczynku?), a
    bardzo_ewentualnie elektronika (w zasadzie to należałoby wymagać pełnego sinusa).

    Wczoraj dokładniej obejrzałem moje urządzenia i prawie podłamałem się - w jednym
    komplecie są trzy różne wyjścia/wejścia 6 Volt: 3,5
    mm, 3 mm i 2,5 mm :-o
    Być może po to, żeby użyszkodnik się nie pomylił.
    Kłopot taki, że moje wtyczki 6 Volt muszą być kątowe (!), bo inaczej bazy telefonu
    nie postawię na stole (gniazda zasilania są od
    spodu bazy).
    To ogranicza pole manewru, ale spróbuję poszukać na Wolumenie.

    Lub co myślicie o:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=KONWERT
    ER+zasilacz+przejscie+przetwornik+230V%2F110

    -----

  • 4. Data: 2014-01-16 08:49:16
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-01-16 08:21, 666 napisał/a:

    > Lub co myślicie o:
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?string=KONWERT
    ER+zasilacz+przejscie+przetwornik+230V%2F110

    Myślę, że nie myślisz tylko założyłeś wątek aby "zaistnieć"

    Naucz się w końcu odpisywać pod postem i ciąć cytaty, widać nawet to dla
    Ciebie jest za trudne skoro zawracasz d..ę takimi drobiazgami.
    Masz oryginalne zasilacze z oryginalnymi kablami, kup zasilacze
    transformatorowe na 230V o odpowiedniej mocy i napięciu wyjściowym,
    (kilkanaście zł za sztukę), zamień kabelki na te od zasilaczy 115V i po
    sprawie
    Ludzie to lubią sobie i innym życie utrudniać
    --
    Czarek

  • 5. Data: 2014-01-16 10:26:08
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tam, gdzie się da (pytanie właśnie, gdzie się da?), lepsze są zasilacze impulsowe.
    Mierzyłem pobór mocy przez kilkanaście małych zasilaczy, które mam, i w stanie
    spoczynku moc pobierana różni się od 0,0 (słownie:
    zero) do 14 wat.
    Zakładając, że zasilacz transformatorowy pobierze średnio 6 wat więcej mocy, niż
    impulsowy, rocznie (7/24h) daje to 52 kWh energii,
    czyli około 25 PLN.
    Od jednego (!) zasilacza.
    Czyli Twoja rada jest dobra i praktyczna, jeżeli w jakieś miejsce nie da się
    dopasować zasilacza impulsowego, lub dla urządzeń
    włączanych do sieci na krótki czas.
    A telefony (stacjonarne) są takimi specyficznymi urządzeniami, gdzie nagle objawiają
    się "dziwne" zakłocenia.

    -----

  • 6. Data: 2014-01-17 09:50:55
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Musiałem założyć mocne okulary żeby zobaczyć (czarny druk na czarnym tle, taka
    ostatnio moda), iż zasilacz impulsowy (do tego samego
    kompletu) jest na prąd stały 6V 600 mA i służy do zasilana bazy telefonu, a drugi
    (transformatorowy) na prąd zmienny AC 6V 300 mA i
    przez wtyk/gniazdo rurkowe fi 2,4 mm długość rurki 9,5 mm służy do zasilania drugiej
    "bazy" pełniącej fukcję wyłacznie ładowarki
    przenośnej słuchawki.
    W środku tej bazy/ładowarki jakaś drobna elektronika (płytka z czterema diodami i
    kondensatorem).

    Spotkałem się wcześniej z zasilaczami o wtyku fi 2,4 mm dług. 9,5 mm do
    walkmanów/dyktafonów (Sony, Olympus), ale na 3 V prądu
    stałego.
    Oczywiście też ładowarki do komórkowców, ale wtyk od ładowarki Nokii jest za króki
    (ma tylko 6 mm dług.).

    PS. Podobnie "dziwne" są zasilacze do Siemensa (Gigaset 3010), info od sprzedawcy:

    "Co do wtyczki do telefonu, to wygląd ona jak wtyczka telefoniczna RJ-11, z tym że ma
    po bokach małe rowki prowadzące.
    Zasilacz ma podwójne napięcie na wyjściu :
    - 7,5 V = 260 mA
    - 9 V ~ 260 mA
    Jest zakończony wtykiem czerwonym z wycieciami i wchodzi na czerwone gniazdo".

    -----