  • Date: Thu, 04 Nov 2010 20:58:10 +0100
    From: Shrek <lskorupka@wirtualna>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Przejście dla pieszych

    Dwie jezdnie po dwa pasy w każdą stronę, po środku wysepka. Jadę prawym
    pasem, widzę wchodzącego pieszego. W lusterku widzę ściganta na lewym.
    Ponieważ mam przeczucie, że mnie ominie nie zwalniając (i zdejmie
    pieszego) zjeżdzam troszkę na jego pas, żeby dać mu do myślenia, że
    skoro ktoś się bez powodu zatrzymuje przed przejściem i zajeżdza mu
    drogę, to może jednak ma jakiś powód;) Przekraczam troszkę pojedynczą
    ciągłą, ale jest miejsce, żeby się na siłę wcisnąć, co też scigant czyni
    prawie spotykając się lusterkami i jadąc przy samym krawężniku. pieszy
    nietknięty, bo wyczaił sytuację i zatrzymał się przed moją maską.

    Do tej pory tak to wyglądało - dalej teoria. Zakładam, że jakby skasował
    pieszego nikt by nie wnikał czy była w tym moja wina, oczywiście pomijam
    kwestie moralne (bo i tak niewiele więcej mogłem zrobić).

    Czyja wina byłaby jakbyśmy skasowali sobie lusterka? IMHO moja wina
    kolizji, typa wyprzedzanie na przejściu. Mam rację? Wole sobie nie
    wyobrażać co by było, gdyby typ mnie strzelił w kufer, a ja pieszego,
    choć z prawnego punktu widzenia sytuacja najciekawsza ;)

    Shrek.