  • 41. Data: 2018-08-16 13:30:55
    Temat: Re: Protest69
    Od: p...@g...com

    --Tylko oni:
    -nie maja zakazu wyprzedzania przez ciezarowki

    jestes konsekwentnie niereformowalny :-)
    https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/hannove
    r_weser-leinegebiet/A2-42000-Euro-Bussgeld-in-drei-S
    tunden,lkwkontrollen106.html

    --maja wymagany odstep i tego pilnuja - takze przy osobowych.

    jak siedzisz kolesiowi na zderzaku matizem to dostaniesz ostrzezenie ale jak robisz
    to 40 tonowym zestawem to tak ci przyloza po kieszeni ze dlugo zapamietasz :-)

  • 42. Data: 2018-08-16 13:33:06
    Od: p...@g...com

    --Ale w polskim prawie tego nie ma. A szkoda. Bo wtedy byłaby prosta
    podstawa do karania. A tak to policja musi wykonywać ekwelibrystykę
    żeby takiego pacana ukarać.

    nasze maszynki do glosowania w parlamencie nie sa zbyt lotne co prawda nie mozna
    napisac ze to kompletne debile ale sformulowanie ociezali umyslowo jest do przyjecia
    :-)

  • 43. Data: 2018-08-16 14:02:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >jestes konsekwentnie niereformowalny :-)
    >https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/hannov
    er_weser-leinegebiet/A2-42000-Euro-Bussgeld-in-drei-

    Ale przeciez cytowales - wolno wyprzedzac, byle odpowiednio szybko.

> [...]
    >jak siedzisz kolesiowi na zderzaku matizem to dostaniesz ostrzezenie
    >ale jak robisz to 40 tonowym zestawem to tak ci przyloza po kieszeni

    No jak - przeciez nie wedle uznania, tylko wedle taryfikatora.
    Ale moze dla ciezarowych zwyzka.

    Tylko o ile pamietam to ta przepisowa odleglosc jest powyzej 80km/h, a
    szybciej 40-t zestawowi nie wolno.
    Choc troche szybciej moze.

    J.

  • 44. Data: 2018-08-16 14:10:36
    Od: p...@g...com

    --Ale przeciez cytowales - wolno wyprzedzac, byle odpowiednio szybko.

    czy przeczytales linka i przyznaj sie ze nie :-)

    --Tylko o ile pamietam to ta przepisowa odleglosc jest powyzej 80km/h, a
    szybciej 40-t zestawowi nie wolno.

    juz raz podawalem ci aktualne przepisy ale smialo:
    https://www.allianz-autowelt.de/bussgeld/abstandsmes
    sung/#abstandsmessung

  • 45. Data: 2018-08-16 14:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Ale przeciez cytowales - wolno wyprzedzac, byle odpowiednio szybko.
    >czy przeczytales linka i przyznaj sie ze nie :-)

    czytalem go poprzednio ... chyba ze to cos nowego.
    Ale to nie wyjasnia, czy lapali tych co zbyt dlugo wyprzedzali, czy na
    zakazie.

    Bo ogolnie to u nich nie ma zakazu.

> [...]
    >80km/h, a
    >szybciej 40-t zestawowi nie wolno.

    >juz raz podawalem ci aktualne przepisy ale smialo:

    https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/92-4-abs
    tand

    Hm, albo jest jest jeszcze jakis inny punkt, albo faktycznie cos tu
    jest nieaktualne.
    Zrezygnowaliby ze swojego "halbe Tacho" ?

    Ale faktycznie - ciezarowki to nawet u nas maja inne przepisy.

    J.

  • 46. Data: 2018-08-16 14:53:29
    Od: p...@g...com

    --Ale to nie wyjasnia, czy lapali tych co zbyt dlugo wyprzedzali, czy na
    zakazie.

    sprobuj jeszcze raz :-)

    A2
    Innerhalb von drei Stunden seien 255 Verstöße gegen das dort geltende Überholverbot
    für Lkw beobachtet worden, so die Polizei.
    A7
    Auch auf der A7 führte die Polizei am Mittwoch Lkw-Kontrollen durch: Dort gilt in
    Fahrtrichtung Hannover zwischen dem Walsroder Dreieck und der Baustelle hinter
    Schwarmstedt ein durchgängiges Überholverbot für Laster.

    --Bo ogolnie to u nich nie ma zakazu.

    no ogolnie nie ma a szczegolnie jest :-)

    --Ale faktycznie - ciezarowki to nawet u nas maja inne przepisy.

    za premedytacje jest bonus x2 i beda klepac matolkow az zrozumieja :-)

    Deshalb seien die Bußgelder jeweils verdoppelt worden, hieß es. Und: "Die
    Autobahnpolizei wird diese Messungen, aber auch Kontrollen von Abstand und
    Geschwindigkeit verstärkt fortsetzen."

  • 47. Data: 2018-08-16 16:02:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Innerhalb von drei Stunden seien 255 Verstöße gegen das dort geltende
    >Überholverbot für Lkw beobachtet worden, so die Polizei.

    dort geltende to bedzie "tam obowiazujacy" ?

    Na calej A2, czy na paru km ?

    >--Bo ogolnie to u nich nie ma zakazu.
    >no ogolnie nie ma a szczegolnie jest :-)

    Szczegolnie, to znak moze stac i u nas. Albo ciagla linia.
    A jak ogolnie mozna, to sie ogolnie wyprzedzaja.
    Oni moze i nie, ale duzo Polakow tam jezdzi :-)

> [...]
    >"Die Autobahnpolizei wird diese Messungen, aber auch Kontrollen von
    >Abstand und Geschwindigkeit verstärkt fortsetzen."

    Ale przy okazji tych pomiarow, to i wiele osobowych mogą zlapac :-)

    J.

  • 48. Data: 2018-08-16 16:54:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Aug 2018 11:00:00 GMT, Budzik

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale mowa o ciezarówkach ktore maja
    > kaganiec na 90...
    > Wiec to nie jest "bez powodu"

    Kaganiec to mają różnie założony i stąd się bierze właśnie to wyprzedzanie.
    Jeden ma blokadę fabryczną na 87, drugi na 88, a trzeci na 89. No i ten
    drugi i trzeci MOŻE szybciej niż pierwszy, i pomimo że ma ograniczenie do
    80, to wyprzedza jak ślimak, żeby być "szybciej". Za nim przez minutę,
    dwie, a może trzy tupie stado "zajęców". I teraz taki JEDEN ślimak
    zaoszczędzi na wyprzedzaniu 1-2km/h, a STADO zajęcy jadących -50/h straci
    na tym wyprzedzaniu 2-3km/h. No tak, pewnie że mogą sobie nadgonić jadąc
    kolejne 1-3 minuty 200/h a biedny ciężarowiec sobie nie nadgoni i biedny
    stanie 2km od domu...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2018-08-16 17:29:37
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 16:54:07 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > na tym wyprzedzaniu 2-3km/h. No tak, pewnie że mogą sobie nadgonić jadąc
    > kolejne 1-3 minuty 200/h a biedny ciężarowiec sobie nie nadgoni i biedny
    Ale tutaj przecież nie chodzi o to, kto ile straci czasu, tylko o to, że takie
    wyprzedzanie na kagańcu powoduje bardzo, bardzo niebezpieczne sytuacje na drodze.
    CTP

  • 50. Data: 2018-08-16 18:43:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Aug 2018 08:29:37 -0700 (PDT), CTP

    > Ale tutaj przecież nie chodzi o to, kto ile straci czasu, tylko o to, że
    > takie wyprzedzanie na kagańcu powoduje bardzo, bardzo niebezpieczne
    > sytuacje na drodze.

    Kto tak twierdzi? Przecież przepisy ewidentnie wskazują na utrudnianie
    (spowalnianie) jazdy a nie jakieś zagrożenie. Zresztą i w przypadku
    tirolotów zaoszczędzony na kagańcu innych dystans to jest koronny argument
    za tym aby wyprzedzać z prędkością ślimoka i tamować ruch innym, bo
    przecież i tak sobie mogą nadgonić.

    --
    Pozdor
    Myjk