  • 1. Data: 2010-03-14 18:52:08
    Temat: Prosty zasilacz halogenu fajczy się
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    Jest sobie zasilacz halogenu 12V 50W:

    http://img716.imageshack.us/img716/9501/image1qu.jpg

    problem w tym że się fajczy, wymieniłem 2 tranzystory 13005 i wszystkie
    diody prostownicze, halogen poświecił troche i sie znowu sfajczył, poleciał
    1 tranzystor i dwie diody 1N4007 (mają zwarcie)

    co może być przyczyną ?

    pzdr.

  • 2. Data: 2010-03-15 01:47:29
    Temat: Re: Prosty zasilacz halogenu fajczy się
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Ozor" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > diody prostownicze, halogen poświecił troche i sie znowu sfajczył,
    > poleciał 1 tranzystor i dwie diody 1N4007 (mają zwarcie)

    lipny projekt ? PCB nędzie zaprojektowana ?

    czemu ludzie kupują te badziewne zasilacze, wymieniłem krewnym i znajomym
    juz z 5 takich zasilaczy na zwykłe trafa, które ze spokojem przezyją
    budynek, w którym są zainstalowane :)

    @

  • 3. Data: 2010-03-15 06:59:50
    Od: Adaś <a...@w...pl>

    > problem w tym że się fajczy, wymieniłem 2 tranzystory 13005 i wszystkie
    > diody prostownicze, halogen poświecił troche i sie znowu sfajczył,
    > poleciał 1 tranzystor i dwie diody 1N4007 (mają zwarcie)

    Nawet nie naprawiaj tego gówna, nie warto. Kup zwykły toroidalny
    transformator i zapomnisz o problemie.

    Adam

  • 4. Data: 2010-03-15 11:07:24
    Temat: Odp: Prosty zasilacz halogenu fajczy się
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > co może być przyczyną ?
    A radiator mają?
    Miałem kiedyś przypadek z telewizorem, gdzie był układ DIP z wystającym
    krótkim radiatorkiem.
    Do niego był przykręcony mały radiatorek (5cm) z blachy.
    Scalak spalił się dwukrotnie.
    Potem dolutowałem do małego radiatorka takie blachy na 15 cm.
    Pracował latami.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar