  • Data: 2012-10-18 19:06:56
    Temat: Prosta czujka ruchu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pewną grupe pomysłów na oszczędzanie. Jeden z nich wymaga abym w
    dużej ilości (kilkanaście sztuk) wykonał małe czujniki ruchu.

    Mniej więcej takie parametry:
    a) zasięg 2-3m
    b) zasilanie 3V
    c) ogolnie byle jaka powtarzalnośc, ma tylko coś mniej więcej zobaczyć.

    Potrzebuje rozrzucić je po domu i wykrywac obecnośc ludzi. Razem z inną
    logiką będzie to np. sterowało pompą obiegową CWU i kilkoma innymi rzeczami.

    Teraz: w jakiej technice mogę to zrobić? Zaznaczam że gotoce odpadają
    kilku powodów, ale głownie ponieważ pojedynczy czujnik ma wiele
    informacji do przekazania i to bezprzewodowo.

    Co mogę:
    a) wziąśc gotowe czujki i podpiąc sie pod wyjście (drogo)
    a) wziąśc gotowe czujki, wybebeszyć i zrobić własną elektronikę (drogo)
    b) zrobić samemu czujke PIR (niby gdzie znajdę czujniki?)
    c) zrobić jakieś bariery podczerwieni zamiast czujek

    Ktoś ma jakiś lepszy pomysł?