  • 81. Data: 2012-08-06 09:46:53
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
    > [.....]
    > A to w przypadku DVI nie ma HDCP? Bo np. tutaj
    > http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_
    Content_Protection
    > piszą (w tabelce), że HDCP "wspierało" DVI zanim jeszcze zaczęło
    > "wspierać" HDMI. :-D

    To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,...
    może raz stosują a raz nie :)

    > Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
    > sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
    > XOR-owania strumienia bitów. :-D

    Przeczytaj mój piewrwszy post ... tam jest takie magiczne słowo "MOŻE" ....

  • 82. Data: 2012-08-06 09:47:31
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@p...pl>

    JDX napisal(a):
    > Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
    > sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
    > XOR-owania strumienia bitów. :-D

    Na poziomie kwantowym. ;-)))

  • 83. Data: 2012-08-06 10:56:34
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze
    > zabezpieczenia HDCP które mogą zmieniać jakość i różnić się tym co jest
    > wyświetlane przez DVI.

    Czyli co?
    W AutoCADzie bede mial grubsze linie
    a w Photoshopie inne barwy,
    "bo HDCP" mi "cos tam, cos tam" ograniczy?

    Wydawalo mi sie, ze HDCP chronic jedynie tresci,
    ktore wymagaja ochrony, wiec chyba tu nie ma to znaczenia-
    - no chyba, ze ktos chce uzywac kompa jako HTPC
    i odtwarzac na nim chroniony material BD/DVD,
    ale chyba nie o tym mowimy?

  • 84. Data: 2012-08-06 10:59:29
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,...
    > może raz stosują a raz nie :)

    Co to znaczy "sie czepial"?

    W ogole nie jest tak, ze DVI moze byc z HDCP lub bez?
    A HDMI? Podobnie czy zawsze jest z HDCP?

    PS
    DLACZEGO nie DLA CZEGO :P

  • 85. Data: 2012-08-06 11:01:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-06 09:46, Chris wrote:
    [.....]
    > To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie
    > ,... może raz stosują a raz nie :)
    No właśnie, raz stosują, a raz nie. Co nie zmienia faktu, że *można
    stosować i stosuje się* HDCP jako część interfejsu DVI. W "świecie
    komputerowym" w przeciwieństwie do "świata audio-video" HDCP jest chyba
    jeszcze mało rozpowszechnione, ale należy spodziewać się, że będzie
    implementowane coraz częściej i wręcz obowiązkowo. W każdym bądź razie
    np. moje Delle U2412M mają "1 Digital Visual Interface connectors
    (DVI-D) with HDCP", a z drugiej strony Windows Vista i 7 wspiera
    mechanizm Output Protection Manager który "pod spodem" odwołuje się
    m.in. do HDCP jako jednego ze sposobów zabezpieczenia treści przesyłanej
    pomiędzy źródłem a odbiornikiem. Kto wie, być może z niedługim
    nadejściem Win8 monitory nie posiadające DVI z HDCP staną się
    bezużyteczne. :-)

    > Przeczytaj mój piewrwszy post ... tam jest takie magiczne słowo "MOŻE" ....
    No ale w jaki sposób HDCP *może* modyfikować strumień danych aby
    wpływało to na jakość video? :-D A przede wszystkim w jakim celu.? :-D

  • 86. Data: 2012-08-06 11:11:38
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > No ale w jaki sposób HDCP *może* modyfikować strumień danych aby
    > wpływało to na jakość video? :-D A przede wszystkim w jakim celu.? :-D

    "Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu po
    coś są pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy to
    czemu mają przepłacać ...

  • 87. Data: 2012-08-06 11:31:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-06 11:11, Chris wrote:
    [.....]
    > "Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu
    > po coś są pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy
    > to czemu mają przepłacać ...
    Przepłacać mają za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
    dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
    szybciej. Albo za to, że karta obsługuje jednocześnie 8 monitorów. A nie
    dlatego, że maja one lepszą jakość obrazu niż "zwykłe karty" bo to jest
    po prostu nieprawda. Co zaś się tyczy monitorów, to wiadomo, że są
    lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

  • 88. Data: 2012-08-06 11:55:46
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > po prostu nieprawda. Co zaś się tyczy monitorów, to wiadomo, że są
    > lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

    Depends on the model, but really there is no difference for those portions
    of CS5, only Premiere and After Effects benefit from the CDUA based GPU
    acceleration in CS5, and then it's only certain models, in which case unless
    you're a pro it's best to get a GTX285 instead.

    But for all of the components you're using they use OpenGL acceleration and
    are available to both vendors.

    The only consideration would be if you have a truely high bit depth monitor
    that support true 12bit per channel colour, that would be the only reason to
    get a workstation card (FireX/Quadro) as they support up to 16bit per colour
    channel, whereas the gaming models are 10 per channel usually and 12bit
    (with 10bit corrected output) for the best models via HDMI.

    But if you're no using a specialized monitor then don't waste your money on
    a FireGL/FirePro or Quadro card, get a quality, low power consumption, large
    memory, cool 'n' quiet mid-range card (something like the HD5770 or lower or
    the GTS250). A nice card for a cool and quiet rig would be the new HD5550
    with the passive heatsink, but it s a bit slower. I prefer the HD5K series
    because of the better sub-pixel support and the better colour depth support
    on DP and HDMI, but even then it's not as good as it could be (limited
    output on HDMI below the level of GPU support).

    Ogólnie ciekawy temat:
    http://www.tomshardware.co.uk/forum/287926-15-nvidia
    -quadro-radeon-adobe

  • 89. Data: 2012-08-06 21:39:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-05 00:31, Chris pisze:

    > Dokształć się bo jak zawsze trujesz ... jeszcze tylko miesiąc i wrócisz
    > do szkoły to może nie będzie śmiecił grupy ...

    Ale masz na to jakieś wsparcie w postaci rzeczowego argumentu? Proste
    pytanie dla Ciebie - Po co tworzy się płyty mATX?

  • 90. Data: 2012-08-06 23:58:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-04 22:23, Q pisze:

> [...]
    > ale kiedys mialem awersa do tej marki
    > i jak juz nie zydzisz na zasilacz (i dobrze, bo nie warto :),
    > to moze dolozyc stowe-dwie i kupic cos z tego:
    >
    > Seasonic X-Series X-560
    > http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-560
    >
    > Seasonic X-Series X-660
    > http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-660
    >
    > Tansze od Enermaxow z serii Platimax (700-800zl) i wcale nie gorsze
    > (a moze i lepsze) - wysoka sprawnosc, niezla obciazalnosc linii 12V,
    > cisza, itd - same zalety :) a cena... no coz...
    > no, ale chyba nie bedziesz przyoszczedzal na zasilaczu? :)

    Ja bym proponował NZXT HALE90 550W
    http://www.proline.pl/?p=NZXT+HALE+550W

    To jest niemal to samo, tylko w innej obudowie - testy w necie są - już
    przy 20% obciążenia przy napięciu 230V ma sprawność w okolicach 90%