  • 1. Data: 2010-07-06 16:09:27
    Temat: Programowanie obiektowe - jak zacząć?
    Od: Staszek27 <s...@g...com>

    Cześć!
    Bardzo proszę o polecenie mi książek, które pokazują ideę
    programowania obiektowego. Chodzi mi o wywody teoretyczne (najlepiej
    nie wskazujące konkretnego języka), o sam sposób takiego podejścia do
    programowania. Znam podstawowe pojęcia programowania obiektowego, ale
    jakoś nie mogę połapać się w całości; wyrobiłem sobie swoje własne
    mniemanie, ale nie jestem pewien czy dobre.
    Z góry dziękuję za pomoc,
    Stanisław Polański
    --
    http://kolej.to.pl/ - zapraszam!

  • 2. Data: 2010-07-06 16:13:30
    Temat: Re: Programowanie obiektowe - jak zacząć?
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Bardzo proszę o polecenie mi książek, które pokazują ideę
    programowania obiektowego.

    Idea jest prosta i da sie strescic w minute. Pogooglaj, albo zadaj putanie,
    ktore cie najbardziej meczy i bedzie po sprawie :)

    Ogolnie swietne ksiazki i darmowe ma Bruce Eckel, www.bruceeckel.com

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2010-07-07 13:44:47
    Temat: Re: Programowanie obiektowe - jak zacz?ae?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.07.2010 18:13, pluton wrote:
    > programowania obiektowego.
    >

    > Idea jest prosta i da sie strescic w minute. Pogooglaj, albo zadaj putanie,

    Idea jest prosta, jak najbardziej namieszać proste rzeczy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2010-07-08 08:58:59
    Od: Darek <d...@g...com>

    On 6 Lip, 18:09, Staszek27 <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > jakoś nie mogę połapać się w całości; wyrobiłem sobie swoje własne
    > mniemanie, ale nie jestem pewien czy dobre.

    Head First Object Oriented Programming czyta sie bardzo lekko i
    przyjemnie(przyklady sa omawiane w Javie), chociaz nie kazdemy taka
    konwencja ksiazki odpowiada.

  • 5. Data: 2010-07-08 19:45:58
    Od: Radoslaw Jocz <r...@p...onet.pl>

    Hej tutaj masz liste od skromnej ksiazeczki do bardziej ambitnych
    opracowan

    * Donald W. MacVittie, Lori A. MacVittie: Programowanie zorientowane
    obiektowo. Mikom, Warszawa 1996.

    * Mariusz Kliszewski: Inżynieria Oprogramowania Obiektowego. Czesc 1, 2.
    Wydawnictwo Książki Technicznej ,,RESPEKT", Tomaszów Maz., 1994.

    * Peter Coad, Jill Nicola: Programowanie Obiektowe. Oficyna Wydawnicza
    READ ME, Warszawa 1993. Tytuł oryginału: Object - Oriented Programming

    * Edward Yourdon, Carl Argila: Analiza obiektowa i projektowanie,
    przykłady zastosowań. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000.

    Ponadto aby to dobrze zrobumiec trzeba byc praktykiem, pozdrawiam.
    Polecam bardziej skupic sie na projektowaniu nic programowaniu,
    jesli to tylko mozliwe.

  • 6. Data: 2010-07-09 14:06:56
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-07-07 15:44, b...@n...pl pisze:

    > Idea jest prosta, jak najbardziej namieszać proste rzeczy.

    Do naprawdę prostych rzeczy nie ma sensu używać obiektów. Tak jak nie
    ma sensu używać rekurencji do liczenia silni lub ciągu Fibonacciego.
    Natomiast twierdzenie na tej podstawie, że rekurencja jest do bani jest,
    delikatnie mówiąc, daleko idącą ekstrapolacją.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2010-07-14 06:56:42
    Temat: Re: Programowanie obiektowe - jak zacz?a?
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Do naprawdę prostych rzeczy nie ma sensu używać obiektów. Tak jak nie
    > ma sensu używać rekurencji do liczenia silni lub ciągu Fibonacciego.

    Kiedy tak naprawde to nie ma najprostrzych rzeczy. Jak ktoś wie, co to jest
    obiekt,
    to nawet rozwiązanie trójmianu kwadratowego zacznie od stworzenia klasy
    trojmian, z konstruktorem a,b,c i metodami getX1, getX2 :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2010-07-14 07:06:35
    Temat: Re: Programowanie obiektowe - jak zacz?????
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"

    ...w C.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 9. Data: 2010-07-14 09:21:00
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    W dniu 7/14/2010 9:06 AM, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Paweł Kierski"
    >
    > ...w C.

    W zasadzie w każdym imperatywnym.

    JD

  • 10. Data: 2010-07-14 09:29:47
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >W zasadzie w każdym imperatywnym.

    Możliwe. Nie znam "każdego imperatywnego".
    "w C" było skrótem myślowym. Podobnie, jak pewnie Twój "każdy".

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |