    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Programowanie FPGA przez JTAG-a
    Date: Wed, 29 Apr 2015 10:25:00 +0000 (UTC)

    Hej,

    Zanim zapytam - ma ktoś może "LG jig" do programowania control board w
    plazmach LG i mógłby mi za jakąś rozsądną cenę wrzucić soft, jakbym wysłał
    mu płytkę i soft? Jeśli tak, to zignorujcie drugie pytanie.

    Drugie pytanie - wybaczcie, jeśli jest naiwne, ale nigdy nie miałem do
    czynienia ani z JTAG-iem ani z FPGA, wiem tylko teoretycznie, jak oba
    działają.

    Siedzi na tej płytce FPGA Altery (EP1C3T100C8). Czy ta bestia w ogóle ma
    jakiegoś flasha? Ma sticker z czymś, co wygląda jak nazwa softu, więc
    pewnie ma (chociaż do tej pory czytałem, że FPGA wymaga załadowania
    zawartości pamięci przy każdym starcie, ale może jednak nie każde).
    Jeśli ma flasha, to może można zaprogramować go JTAG-iem?

    I tu dochodzimy do kolejnej kwestii. Jaki programator? Mam trzy typy:

    - jakiś najprostszy level shifter na LPT (np. lart)
    - jakiś bazujący na FT2232 (np. Bus Blaster)
    - klon USB Blastera altery

    Ten trzeci jest tu:

    http://www.ebay.com/itm/altera-Mini-Usb-Blaster-Cabl
    e-For-CPLD-FPGA-NIOS-JTAG-Altera-Programmer-/2519024
    84150?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3aa68edeb6

    ... i na Allegro za 3x tyle.

    Najważniejsza kwestia - który z tych programatorów najlepiej sprawdzi się
    pod Linuksem? Czy usb blastera można używać tylko z tym Alterowym softem
    (Quartus)? Ogólnie jaki soft do programowania polecacie? LPT mam tylko pod
    Linuksem, USB mogę mieć i pod Linuksem i pod Windowsem (XP, Win7), Linux
    jest preferowany, ale jeśli nie ma pod Linuksa żadnego sensownego softu,
    to po prostu wezmę z pracy laptopa z Windowsem...

    Pozdr.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/