  • 1. Data: 2009-05-01 12:43:54
    Temat: Programator USB 51 z ISP.
    Od: "Robert R" <c...@W...gazeta.pl>

    Witam, szukam w miarę taniego programatora z interfejsem USB obsługującego
    procesory z serii 89S5*. Czy STK 500 obsługuje te procki? Program ISP
    Programer Pana Dybowskiego ma na liście te procesory ale chyba nie
    współpracuje z programatorami USB. Chodzi mi po głowie jeszcze bascom 8051
    najwyższa wersja może obsługuje procesory 51 z ISP i ma możliwość wyboru
    Programatora STK500. Proszę o wskazówki i sugestie dotyczące powyższego
    problemu.
    Znajomy ma komputer bez portów LPT i RS i wybrał rodzinę 8051 do zabawy i
    nauki. Nie bardzo chce sprawić sobie statszego kompa z LPT.

  • 2. Data: 2009-05-01 13:02:41
    Temat: Re: Programator USB 51 z ISP.
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Robert R pisze:
> [...]
    > Znajomy ma komputer bez portów LPT i RS i wybrał rodzinę 8051 do zabawy i
    > nauki. Nie bardzo chce sprawić sobie statszego kompa z LPT.
    Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)...
    po co się potem przesiadać na nowsze?? ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-05-01 13:26:12
    Od: "Robert R" <c...@N...gazeta.pl>

    Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)...

    Niestety, nie udało mi się namówić kolegi do komputera z LPT ani innej
    rodziny procesorów.
    Swoją drogą to 51-ka mimo leciwości wciąż jest produkowana i na rynek
    wchodzą coraz nowsze jej wersje o wydajności dochodzącej nawet do 100MIPS.
    Udział 51-ki w rynku obecnie produkowanych mikrokontrolerów jest znaczący -
    czytałem o 20 - 30%.

  • 4. Data: 2009-05-01 13:35:05
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <gtet9k$642$1@inews.gazeta.pl>, c...@N...gazeta.pl
    says...

    > Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dzi? bawić się 51 ;)...
    >
    > Niestety, nie udało mi się namówić kolegi do komputera z LPT ani innej
    > rodziny procesorów.
    > Swoj? drog? to 51-ka mimo leciwo?ci wci?ż jest produkowana i na rynek
    > wchodz? coraz nowsze jej wersje o wydajno?ci dochodz?cej nawet do 100MIPS.
    > Udział 51-ki w rynku obecnie produkowanych mikrokontrolerów jest znacz?cy -
    > czytałem o 20 - 30%.

    51 do początków nauki jest niezła, bo:
    - dobrze opisana
    - softwarowe symulatory do testowania softu
    - prosta!!

    I ta ostatnia właściwość mi mówi, że dobrze zacząć od 51 czasami. Jak
    popatrzysz na timer w 51 to jakby od razu wiadomo o co chodzi a jak się
    nie miało styczności wcześniej to taki Timer z PICa to może przestraszyć
    :):)
    A potem kolegę przekonaj do PICów 18 albo MSP430. Ja jestem zdecydowanym
    przeciwnikiem AVRów. Są dla mnie jakieś MEGA :) dzwine.

    pozdrawiam
    g.

  • 5. Data: 2009-05-01 19:07:59
    Od: "Robert R" <c...@N...gazeta.pl>

    Sprawdziłem - najwyższa wersja bascom 51 demo obsługuje procesory z ISP, ale
    tylko programator ISP STK 200/300 można wybrać - brak STK 500 niestety.
    Wersja demo programu ma ograniczenie do 4kb pamięci programu czyli można z
    powodzeniem 89S4051 programować.

  • 6. Data: 2009-05-01 20:03:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    glatocha wrote:
    > 51 do początków nauki jest niezła, bo:
    > - dobrze opisana
    > - softwarowe symulatory do testowania softu
    > - prosta!!

    "Przed chwilą" był tutaj flame na ten temat, nie zaczynaj nowego.

  • 7. Data: 2009-05-02 16:51:57
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Robert R pisze:
> [...]
    > Znajomy ma komputer bez portów LPT i RS i wybrał rodzinę 8051 do zabawy i
    > nauki. Nie bardzo chce sprawić sobie statszego kompa z LPT.

    Co prawda nie 89S5*, ale tytułowe '51.
    www.silabs.com - produkują całą bogatą rodzinę, od małych do dużych,
    wszystko na rdzeniu '51.
    W ofercie jest środowisko IDE oraz adapter USB - pełni rolę programatora
    i debuggera. ISP oczywiście.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 8. Data: 2009-05-02 22:01:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Robert R pisze:

    > Niestety, nie udało mi się namówić kolegi do komputera z LPT ani innej
    > rodziny procesorów.

    Jeżeli to komputer stacjonarny - można dokupić kartę PCI LPT. Sam takiej
    używam z ISP Programmer'em. A jeżeli notebook - to kartę PCIMCIA LPT.
    O przejściówkach USB->LPT od razu zapomnij, nie zadziałają.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-05-03 10:24:39
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Jeżeli to komputer stacjonarny - można dokupić kartę PCI LPT. Sam takiej
    > używam z ISP Programmer'em. A jeżeli notebook - to kartę PCIMCIA LPT.
    > O przejściówkach USB->LPT od razu zapomnij, nie zadziałają.

    Z laptopami działają także stacje dokujące - lenovo R61 w stacji
    programuje po LPT atmegi za pomocą ISP Proga.

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2009-05-03 19:35:09
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 03 May 2009 00:01:12 +0200,
    Adam Dybkowski <a...@4...pl> screamed:

    > Jeżeli to komputer stacjonarny - można dokupić kartę PCI LPT. Sam takiej
    > używam z ISP Programmer'em. A jeżeli notebook - to kartę PCIMCIA LPT.
    > O przejściówkach USB->LPT od razu zapomnij, nie zadziałają.

    Jeśli stare laptopy to PCMCIA. Jeśli laptopy to Express Card i tu
    pojawia się problem.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 21:34:01 user up 12061 days, 9:29, 1 user, load average: 0.81, 0.00, 0.54 ]

    29A, the hexadecimal of the Beast.