  • 11. Data: 2010-09-20 13:16:02
    Temat: Re: Program do rozpoznawania twarzy
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:slrni9emts.3sq.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Ale nikt nie chce tego używać do poważnych zastosowań. Trudno się
    > dziwić -- łatwo oberżnąć panu prezesowi palec żeby dostać się do
    > sejfu. Życie to nie je bajka.

    Prezes dostał prezentację na CD którą wręczyła mu sekretarka. Po udanej
    prezentacji płytka jako zbędna wylądowała w koszu. Ktoś wyciągnął płytkę i
    zeskanował odbite odciski palców prezesa oraz sekretarki. Wyretuszował w
    PSP, wydrukował na kartce i przyłożył do czytnika. Po kilku próbach doboru
    odcienia wydruku udało się, winda pozwoliła wjechać na piętro pana prezesa
    i drzwi do jego gabinetu zostały otwarte.

    To nie film akcji lecz prawda udowodniona w pewnym programie TV.

    Marek

  • 12. Data: 2010-09-20 13:43:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > gabinetu zostały otwarte.
    >
    > To nie film akcji lecz prawda udowodniona w pewnym programie TV.

    Bo taka jest rzeczywistość tanich czytników, używanych na przykład
    przez windę przy logowaniu do laptopa. Ale z tego co mi wiadomo
    (niekoniecznie z "pewnych programów TV") da się zrobić o wiele
    lepsze. Tyle że ze wspomnianych powodów popytu na nie brak.

    To, że telewizor udowodnił jakąś znaną prawdę, niczego nowego nie
    wnosi. W programie prezes, sekretarka i badguy z PSP byli aktorami,
    tak samo jak w filmie akcji. Realny prezes takich systemów będzie
    unikał. Bo nigdy nie na pewności, czy szwarccharakter lepiej ma
    opanowaną obsługę PSP, czy scyzoryka.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-09-20 13:47:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Monday, September 20, 2010, 3:16:02 PM, you wrote:

> [...]
    > i drzwi do jego gabinetu zostały otwarte.
    > To nie film akcji lecz prawda udowodniona w pewnym programie TV.

    W pewnym programie TV retusz odbyl się za pomocą czarnego mazaka na
    powiększonym obrazie odciska, potem zeskanowano, zmniejszono odwrócono
    i zrobiono matrycę na płytce drukowanej naszą ulubioną metodą
    żelazkową. Następnie na matrycy odlano z żelatyny cienką nakładkę na
    opuszek i użyto do otwarcia zamka - prawdopodobnie był czujnik
    termiczny i stąd potrzeba naklejenia na żywego palucha żelatynowego
    odciska.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2010-09-20 14:50:00
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz denied rebel lies:

> [...]
    > nakładkę na opuszek i użyto do otwarcia zamka - prawdopodobnie był
    > czujnik termiczny i stąd potrzeba naklejenia na żywego palucha

    IIRC laptopa faktycznie tak trzeba było oszukiwać, ale super zamek
    poddał się przy kartce. Wspominano jeszcze coś o 'opuszczeniu opisu
    pewnej ważnej czynności przy tworzeniu nakładki, przez co widzom nie
    uda się tego odtworzyć'. Nie kojarzy mi się niestety czegóż to nie
    podali...

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|All the things respond to his wish
    (::) (::)|

  • 15. Data: 2010-09-20 19:56:33
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 20/09/2010 14:03, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale nikt nie chce tego używać do poważnych zastosowań. Trudno się
    > dziwić -- łatwo oberżnąć panu prezesowi palec żeby dostać się do
    > sejfu. Życie to nie je bajka.

    W zaleznosci co w sejfie, ale glowe tez da rade uciac. Trzeba byc
    zwyrodnialcem n! zeby to zrobic, ale nie jest niemozliwe (tylko mi nie
    mowcie, ze sa algorytmy rozpoznawajace wyraz twarzy, w zwiazku z czym
    eksponat musi byc odpowiednio 'swiezy') ;-)

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2010-09-20 20:24:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerry1111 napisał:

> [...]
    > nie mowcie, ze sa algorytmy rozpoznawajace wyraz twarzy, w zwiazku
    > z czym eksponat musi byc odpowiednio 'swiezy') ;-)

    Tak właśnie powiemy -- że nie tylko wyraz twarzy, ale jeszcze jego
    dynamika. Ruszać się musi. Podobnie zresztą z odciskami palców.
    Tu też zdjęcie na papierze nie zastąpi elastycznego opuszka. Ponadto
    w skanerach linii papilarnych często nie wystarczy przyłożyć palec.
    Nieraz trzeba jeszcze obrócić w lewo i w prawo, w sumie o blisko 180°.
    W związku z tym nie tak łatwo uzyskać materiał do sfałszowania, na
    przykład ze szklanki czy płyty wyrzucanej do kosza.

    Teraz mi się przypomniało, że jak kilka lat temu byłem w hamerykańskiej
    ambasadzie po wizę, to konsul zajrzał w moje papiery i zamiast zadawać
    zwyczajne w takich razach (niezbyt mądre) pytania, zaczął pomstować
    na skanery jakie im zamontowano.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2010-09-20 21:01:14
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Ale nikt nie chce tego używać do poważnych zastosowań. Trudno się
    > dziwić -- łatwo oberżnąć panu prezesowi palec żeby dostać się do
    > sejfu. Życie to nie je bajka.

    dlatego dużo lepszym pomysłem wg mnie jest skanowanie naczyń włosowatych -
    też unikalne a ze szklanki nie zeskanuje, z odcietego palca tez niełatwo.

  • 18. Data: 2010-09-20 21:22:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nuclear2001 napisał:

    > dlatego dużo lepszym pomysłem wg mnie jest skanowanie naczyń włosowatych -
    > też unikalne a ze szklanki nie zeskanuje, z odcietego palca tez niełatwo.

    No to może dobrze mieć na wszelki wypadek ze sobą całego prezesa
    zamarynowaniego w occie, ze wszystkimi naczyniami włosowatymi?
    A nuż zadziała. A jak nie, to co szkodzi sprawdzić?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2010-09-20 22:35:56
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > No to może dobrze mieć na wszelki wypadek ze sobą całego prezesa
    > zamarynowaniego w occie, ze wszystkimi naczyniami włosowatymi?
    > A nuż zadziała. A jak nie, to co szkodzi sprawdzić?

    w tych naczyniach musi płynąć ciepła krew, no a poza tym... w sumie łatwiej
    od prezesa uzyskać klucz niż zywego palca ;P a jeśli ktoś przytacha żywego
    prezesa z palcem to i szyfr do sejfu może uzyskać delikatną perswazją

  • 20. Data: 2010-09-20 22:48:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nuclear2001 napisał:

    > w tych naczyniach musi płynąć ciepła krew,

    Nie każdy o tym wie. A w Usenecie też nie zawsze prawdę piszą,
    więc ktoś mógłby chcieć sprawdzić czy na zimno też się nie da.

    > no a poza tym... w sumie łatwiej od prezesa uzyskać klucz niż
    > zywego palca ;P a jeśli ktoś przytacha żywego prezesa z palcem
    > to i szyfr do sejfu może uzyskać delikatną perswazją

    Oraz zdecydowanie lepiej i zdrowiej dla prezesa. Dlatego prazes kazał
    zabrać w cholerę te wszystkie skanery paluchów, gąb, ślepiów i czort
    wie czego jeszcze.

    Jarek

    --
    Hej! idem w las -- piórko się mi migoce!
    Hej! idem w las -- dudni ziemia, kie krocę!