  • 11. Data: 2011-04-16 13:03:36
    Temat: Re: Procesory wielordzeniowe (architektura/testowanie) - literatura
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w odnalezieniu literatury związanej z
    > architekturą wielordzeniowych procesorów x86 i ich
    > testowaniem/porównywaniem
    > (zasady, metodologia itp.), najlepiej jak by były to opracowania na
    > poziomie

    Nie da sie "porownac procesorow".
    Jedyne co mozna zrobic to porownac ich dzialanie
    w scisle okreslonym srodowisku / programie.

    Zreszta ten temat zawsze byl "koscia niezgody"
    miedzy AMD i intelem:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Performance_Rating

    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Comparative_Micro
    processor_Performance_index
    http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth

    Ogolnie to ciezki temat se wybrales...

  • 12. Data: 2011-04-16 13:05:32
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > najnowszych
    > rodzinach procesorów (Core, Phenom itp.). Preferowanym przeze mnie

    Zreszta mozesz rozwinac temat i zrobic porownanie
    nvidiowskiego CUDA z ich odpowiednikiem w AMD/ATI.
    Tam to jest dopiero bajzel....
    Ogolnie na obecna chwile porownanie takie jest awykonalne :).

  • 13. Data: 2011-04-16 13:06:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Mam propozycję. Nie możesz sobie wziąć jakiegoś kody realizującego znany
    > algorytm, najlepiej wielowątkowo i na jego podstawie dokonać analiz? Praca
    > mogłaby być ciekawsza, gdyby nie ograniczać się do procesorów intel, można
    > sprawdzić różne RISC, CISC, włączać / wyłączać opcje kompilatorów itd.

    ...i to tak naprawde jedyne co moze zrobic.

  • 14. Data: 2011-04-16 13:58:48
    Od: "Joe" <j...@g...pl>

    Pan Piskorz <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > Praca mogłaby być ciekawsza, gdyby nie ograniczać się do procesorów
    > intel, można sprawdzić różne RISC, CISC, włączać / wyłączać opcje

    Cześć teoretyczna to tylko ułamek pracy. W głównej jej części skupię się na
    porównywaniu czasu wykonywania obliczeń przy programach napisanych przeze
    mnie, symulujących procesy z mojej dziedziny nauki (którą nie jest
    informatyka). Ogranicza mnie trochę specjalistyczne środowisko w którym
    wykonuję te obliczenia i z racji tego ograniczę się głównie do procesorów CISC
    Intel i AMD, ale spróbuję też wspomóc się w obliczeniach GPU od nVidia, a może
    też i AMD.
    --
    Pozdrawiam!
    Joe

  • 15. Data: 2011-04-16 14:00:06
    Od: "Joe" <j...@g...pl>

    animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > To id=BF do ksi=EAgarnii sobie kup.

    Jednak wybiorę bibliotekę.
    --
    Pozdrawiam!
    Joe

  • 16. Data: 2011-04-16 14:06:32
    Od: "Joe" <j...@g...pl>

    Zakarm <t...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > architekturą wielordzeniowych procesorów x86 i ich testowaniem/porównywaniem
    > (zasady, metodologia itp.), najlepiej jak by były to opracowania na poziomie
    > akademickim "
    >
    > Chcesz dane na poziomie akademickim to nic innego jak dokumentacja
    > prodecenta, jest dogloebka od budowy mechanicznej po prady plynace w
    > poszczegoolnych liniach.
    >
    > Ty nie szukasz dokumentacji a opracowania dla laikow i tak powinien
    > brzmiec twoj watek.
    >
    > Polecam ANatomia PC 1230 stron zywego tekstu.

    Książki głównie będę używać w celu weryfikacji tego co pisze, ale i nie tylko.
    --
    Pozdrawiam!
    Joe

  • 17. Data: 2011-04-16 14:11:11
    Od: "Joe" <j...@g...pl>

    Q <n...@s...pl> napisał(a):

    > Zreszta mozesz rozwinac temat i zrobic porownanie
    > nvidiowskiego CUDA z ich odpowiednikiem w AMD/ATI.
    > Tam to jest dopiero bajzel....
    > Ogolnie na obecna chwile porownanie takie jest awykonalne :).

    To będzie porównywanie w ściśle określonym zastosowaniu, mam zamiar też
    spróbować swoich sił w wspomaganiu obliczeń kartami graficznymi nVidia/AMD, a
    może nawet i stacjami roboczymi TESLA od nVidia.
    --
    Pozdrawiam!
    Joe

  • 18. Data: 2011-04-16 14:52:53
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > To będzie porównywanie w ściśle określonym zastosowaniu

    dynamika plynow? :)

    > mam zamiar też
    > spróbować swoich sił w wspomaganiu obliczeń kartami graficznymi nVidia/AMD

    slabo znalezc na sieci jakies fajne porownania cuda vs firestream / stream:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Podsumowani
    e-3084/strona/10218.html
    http://www.sisoftware.net/?d=qa&f=gpgpu_gpu_perf&l=e
    n&a=oca

    > może nawet i stacjami roboczymi TESLA od nVidia.

    a co to za uczelnia co ma na stanie male zielone klasterki?

    PS
    jak cos tam cos tam porobisz i cos interesujacego wyjdzie,
    to sie podziel jakos wnioskami :)

  • 19. Data: 2011-04-16 16:39:45
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-16 15:58, Joe pisze:

> [...]
    > Intel i AMD, ale spróbuję też wspomóc się w obliczeniach GPU od nVidia, a może

    Poczytaj o czyms takim jak BogoMIPS

  • 20. Data: 2011-05-11 10:35:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Joe" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > porównywaniu czasu wykonywania obliczeń przy programach napisanych przeze
    > mnie, symulujących procesy z mojej dziedziny nauki (którą nie jest

    Nic z tego nie będzie. Sprawdzisz w ten sposób tylko swoją umiejętność
    programowania wielowątkowego. To nie będzie miało wiele wspólnego z
    możliwościami sprzętu.

> [...]
    > CISC
    > Intel i AMD, ale spróbuję też wspomóc się w obliczeniach GPU od nVidia, a

    Zobacz jak to jest robione w superkomputerach.