  • 71. Data: 2013-01-20 16:06:12
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, terjan <z...@n...pl> wrote:
    > OK odszedłem od tematu niezawodności, dla mnie zakup SSD to najlepiej
    > wydana kasa w "przyspieszanie" komputera jeżeli wezmę pod uwagę ostatnie
    > kilka/naście lat

    No i spoko. Jeśli odczuwasz różnicę, to pewnie jesteś happy. A jeśli
    jest to różnica w realnym użytkowaniu, a nie sztucznych testach typu
    "kopiowanie 8GB na inną partycję", to pewnie nawet miało to sens :).

    > a intela wziąłem właśnie ze względu na niezawodność

    Ze względu na niezawodność, to ja wziałem 2xHDD w RAID 1 i kosztowało
    mnie to mniej niż Twój SSD. Czujesz różnicę? :]

    > porównywanie że dla ciebie lepiej kupić HDD za 250zł i drukarkę jest
    > jakbyś napisał że lepiej wziąć monitor CRT 14" ze śmietnika zamiast LED
    > 24" a różnicę w cenie wydać na GTX 660 LOL - a są tacy co tak robią...

    Zdecydowanie nie. Różnica między 14" i 24" jest ogromna i łatwo
    zauważalna. Tzn. jest to duży skok jakościowy.

    Różnica między SSD i HDD nie jest tak zauważalna. Oczywiście komp
    chodzi trochę szybciej (a w pewnych specyficznych zastosowaniach -
    znacznie szybciej), ale nie jest to jakaś wielka rewolucja jakościowa,
    która pozwala Ci robić jakieś nowe rzeczy. Po prostu oszczędzasz
    jakieś ułamki sekund na różnych operacjach.

    pozdrawiam,
    PK

  • 72. Data: 2013-01-20 16:06:21
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Do twojej wypowiedzi, raz twierdzisz że przy kopiowaniu dużego pliku
    > system dostaje czkawki a w drugim poście twierdzisz że w zasadzie
    > plików nie kopiujesz bo masz sporo miejsca na dyskach.
    > Ja tu widzę pewną sprzeczność która podważa twoją wiarygodność,
    > ty jej nie dostrzegasz ?

    zabawne sa te potyczki slowne z ssd-owcami :D

  • 73. Data: 2013-01-20 16:12:11
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > Powiedz nam wszystkim, do jakich to zaawansowanych zastosowań

    żadnych zaawansowanych, ale skoro użytkownik napisał że nie widzi
    różnicy w odpalaniu firefoxa to gratuluję bo ja odpalam firefoxa i
    jeszcze przeglądam strony

    > Należysz do osób, które puszczają na nowym kompie antyvira
    > i stwierdzają "12s szybciej! Warto było zmieniać!" ?

    nie, należę do osób które od już kilku lat mają włączonego antyvira

    z włączonym antyvirem jego działanie na SSD jest NIEODCZUWALNE w
    przeciwieństwie do HDD i nie mówimy tu o różnicy 10% ale ~300%

  • 74. Data: 2013-01-20 16:14:40
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > z włączonym antyvirem jego działanie na SSD jest NIEODCZUWALNE w
    > przeciwieństwie do HDD i nie mówimy tu o różnicy 10% ale ~300%

    antyvir skanuje ci non stop 24h dysk c?

  • 75. Data: 2013-01-20 16:15:12
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > Fajnie że widzisz różnice między monitorem crt a panelem LCD, jak
    > jeszcze zauważysz różnice w pojemności między SSD a zwykłym HD
    > dwa i pół raza tańszym to daj znać.

    tylko po co komu te pojemności ? przecież komp domowy to nie serwerownia
    facebooka...

  • 76. Data: 2013-01-20 16:16:40
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-20 16:15, terjan pisze:

    > tylko po co komu te pojemności ? przecież komp domowy to nie serwerownia
    > facebooka...

    no to jest miazdzacy argument za ssd. napisz cos jeszcze :D

  • 77. Data: 2013-01-20 16:18:34
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
    > zabawne sa te potyczki slowne z ssd-owcami :D

    Mnie to wcale nie bawi.
    Autentycznie tworzy się jakiś kult SSD. Trochę mi to zaczyna
    przypominać dyskusje z lekko "przyćmionymi" marketingiem fanami Apple.

    Ogólnie nikt nie podważa faktu, że SSD są ciche i szybkie, ale też
    sporo droższe. Normalny człowiek to po prostu wie i żyje dalej.

    Ale są też ludzie (chyba po prostu zmartwieni faktem, że wydali
    dużo na coś tak przyziemnego jak dysk), którzy - nie mogąc podważyć
    argumentu ceny - starają się wykazać, jak beznadziejne są HDD
    i twierdzą, że bez SSD to się po prostu żyć nie da (jakby rok temu
    dostali pierwszego kompa).

    pozdrawiam,
    PK

  • 78. Data: 2013-01-20 16:24:28
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > No i spoko. Jeśli odczuwasz różnicę, to pewnie jesteś happy. A jeśli
    > jest to różnica w realnym użytkowaniu, a nie sztucznych testach typu
    > "kopiowanie 8GB na inną partycję", to pewnie nawet miało to sens :).

    no jestem bardzo happy i podkreślam moje zadowolenie z wydanej kasy,
    najtrafniejszy zakup w modernizację komputera w przeciągu kilkunastu lat

    > Ze względu na niezawodność, to ja wziałem 2xHDD w RAID 1 i kosztowało
    > mnie to mniej niż Twój SSD. Czujesz różnicę? :]

    od tego mam w szufladzie przenośne HDD żeby robić kopie a nawet dane
    mógłbym stracić, ale togo szumu dwóch wibrujących dysków HDD bym nie
    zniósł nawet gdybyś dał mi je za darmo

    > Różnica między SSD i HDD nie jest tak zauważalna.

    dla mnie różnica jest ogromna a HDD jest równie archaiczne jak CRT

  • 79. Data: 2013-01-20 16:31:18
    Od: terjan <z...@n...pl>

> [...]
    > plików nie kopiujesz bo masz sporo miejsca na dyskach.
    > Ja tu widzę pewną sprzeczność która podważa twoją wiarygodność,

    a to takie trudne domyśleć się że nie tylko 1 komputer w domu ktoś może
    używać ?

  • 80. Data: 2013-01-20 16:45:41
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, terjan <z...@n...pl> wrote:
    > tylko po co komu te pojemności ? przecież komp domowy to nie serwerownia
    > facebooka...

    Tzn. twierdzisz, że to minimalnie szybsze działanie jest bardzo
    ważne (bo Ty niby odczuwasz), ale duże pojemności są zbędne (bo Ty
    ich nie wykorzystujesz). To naprawdę urocze :).

    A jednak są ludzie, którzy potrzebują dużych pojemności.
    Ja też mieszczę się z OS i podstawowym oprogramowaniem na małej
    pojemności (dlatego niedawno pytałem tu o SSD 128 GB). Tyle że
    obok tego mam kilkaset ważnych GB (głównie baza danych i zdjęcia).
    A jeszcze obok tego mam filmy, muzykę i ISO (bo z zasady wszystko
    zgrywam na HDD). I okazuje się, że 1TB można dość łatwo
    zagospodarować - nawet nie będąc piratem czy facebookiem.

    pozdrawiam,
    PK