-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Astero <t...@m...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Problem z serwisem samochodowym
Date: Sun, 12 Aug 2012 11:35:46 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 67
Message-ID: <k07tdj$p83$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-206-2-42.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1344764147 25859 87.206.2.42 (12 Aug 2012 09:35:47 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Aug 2012 09:35:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:14.0) Gecko/20120713
Thunderbird/14.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463401
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. W zeszlym roku nabylem
samochod, ktory zaraz po zakupie zaprowadzilem do sprawdzonego zakladu
mechanicznego, ktory po prostu jest najlepszym serwisem pojazdow mojej
marki i azjatyckiego pochodzenia. Postanowilem wymienic wszystko, co
trzeba w osprzecie silnika (rozrzad, wszystkie paski itp.) i plyny,
filtry itp.
Przypadek 1. Rozrzad.
Nabylem najlepszy mozliwy w Polsce zestaw rozrzadu (pasek, pompa, rolka
napinajaca) i przekazalem go mechanikowi. Przy pracy nie zasugerowano mi
wymiany uszczelniaczy walka rozrzadu i walu napedowego. Niestety praca
zostala zle wykonana, poniewaz po przejechaniu jakichs 500 km uslyszalem
bardzo dziwne dzwieki z okolic rozrzadu (wycie, jeczenie z lozysk kol
pasowych itp.). Nie wspomne juz, ze uklad chlodzenia nie byl wlasciwie
odpowietrzniony i slychac bylo przelewanie sie plynu w ukladzie
chlodzenia, nagrzewnicy itp. W koncu okazalo sie, ze musialem dolac litr
plynu chlodniczego i odpowietrzyc samodzielnie uklad.
No nic, zadzwonilem, ze mam problem z rozrzadem, wiec zaproponowano mi
przyjazd w celu osluchania. Okazalo sie, ze faktycznie sa dziwne dzwieki
i, ze mam zostawic autko do diagnozy. Nazajutrz odbieram samochod z
poluzowanym paskiem rozrzadu, bo okazalo sie, ze pasek byl zbyt mocno
napiety. Na pytanie dlaczego tak sie stalo? Odpowiedz: "A tak mi sie
troche za bardzo przykrecilo". Mimo wszystko samochod wydawal z siebie
nadal dziwne dzwieki, lecz o duzo nizszym natezeniu. Poniewaz to auto
mialo zostac ze mna dluzej, postanowilem kupic nowe czesci i wymienic na
SWOJ koszt na nowy zestaw. Po wymienie niewiele sie zmienilo, delikatne
efekty dzwiekowe pozostaly, ale postanowilem nic sobie z tego nie robic,
a teraz zaluje... ale o tym za chwile.
Przypadek 2. Sprzeglo.
Jak to w kazdym kilkuletnim aucie, czasami pada sprzeglo. Postanowilem
zrobic je w tym samym zakladzie, bo po prostu nie znam lepszej
alternatywy. Po raz kolejny wybralem najlepsze, seryjne czesci zamienne
do swojego auta. Jak sie okazalo znow cos poszlo nie tak. Bo po miesiacu
od odebrania samochodu ze sprzegla zaczely dobiegac dziwne dzwieki
podobne do cwierkania ptakow/grania swierczczy... Problem się rozwiązuje
po delikatnym wciśnięciu sprzęgła. Początkowo myslalem, ze to suchy
tloczek wysrzpeglika tak gra w gniezdzie w lapie sprzegla, ale
oczyscilem i przesmarowalem obydwa i problem sie nie rozwiazal.
Zauwazylem tez, ze plyn sprzegla (hamulcowy), nie zostal wymieniony.
Jutro diagnostyka i propozycja rozwiazania problemu...
Przypadek 3. Wyciek oleju z prawej strony silnika.
Przypadek 2 jest najprawdodobniej nastepstwem przypadku nr 1. Zbyt
napiety pasek zrobil swoje uszczelniaczom i zapewne puscil uszczelniacz
walka rozrzadu... bo naprawde watpie, aby dosc duza ilosc oleju zostala
wydmuchana przez uszczelke pod glowica, zwlaszcza, ze silnik zawsze byl
suchy jak pieprz, a ja jezdze bardzo spokojnie. :( No i jest to jedna z
najbardziej wytrzymalych jednostek napedowych... Eskpertyza w tym samym
zakladzie jutro.
Co proponujecie? Domagac sie naprawy sprzegla na ich koszt? Co z
uszczelniaczem?
Jestem po prostu wkurwiony, bo kazda wykonana przez nich praca oznacza
kolejne problemy... A ja trace czas (czas pracy, szef juz nie mowi
"jedz" tylko "ostatni raz wychodzisz w tej sprawie w godzinach pracy"),
kase na dojazd itp. etc.
Prosze o pomoc - jaka powinna byc moja postawa itp. Bo zazwyczaj jestem
spokojny i wyrozumialy, ale teraz sie we mnie po prostu gotuje.
--
Astero
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.12 11:40 Maciek
- 12.08.12 11:45 Astero
- 12.08.12 12:24 LEPEK
- 12.08.12 12:24 marcin
- 12.08.12 12:53 PB
- 12.08.12 13:49 gzk
- 12.08.12 14:35 PiteR
- 12.08.12 15:25 kapec
- 12.08.12 15:37 PiteR
- 12.08.12 19:23 Agent
- 12.08.12 23:59 Michał
- 13.08.12 00:05 AL
- 13.08.12 09:11 PB
- 13.08.12 12:17 Maciek
- 13.08.12 13:39 ::-::dysmorfofob::-::
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11