  • Data: 2012-07-20 19:09:46
    Temat: Problem z ładowaniem akumulatora prądnicą wiatrową
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robię sobie sterownik i pomyślałem, że może czasem przyda się mały zapas energii w
    akumulatorach. I wszystko jest ok dopóki nie zacznę zrzucać nadwyżki energii na
    grzałki. Załóżmy, że prąd ładowania wynosi 5A do momentu, gdy napięcie na prądnicy
    nie przekroczy dopuszczalnego. W chwili, gdy dmuchnie mocniej sterownik załącza z
    odpowiednim wypełnieniem grzałki aby zmniejszyć napięcie do dopuszczalnego. I
    wystarczy, że sterownik puści na grzałki prąd z 5% wypełnieniem to prąd ładowania
    akumulatora spada o 60%. I nie jest to kwestia mocy grzałki bo mam 3 (5om, 10om i
    20om). Nieważne która jest podłączona, zmienia się stopień wypełnienia pwm-a ale prąd
    ładowania akumulatora leci w dół. Czy to kwestia różnicy oporności akumulatora i
    grzałek? Nie wiem co z tym zrobić a szkoda, żeby prąd szedł w piach zamiast w
    akumulatory.

    PC