-
11. Data: 2005-09-27 10:42:27
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>
>
> Jak widać na załączonym traceroute, serwery stoją we Fracji, w Paryżu, a
> jedyna różnica
> jak a jest to sposób podłączenia do routera Telii w Warszawie war-b3
> (GE/POS)
Hej
Ten serwer stoi we Francji, to serwer logowania wspolny dla wszystkich
serwerow europejskich. Dopiero po skontaktowaniu sie z nim jest dostep do
serwera docelowego, w tym wypadku stojacego w Niemczech, we Frankfurcie. Nie
wiem jaka jest przyczyna tego, ze grajac na tym samym komputerze podlaczonym
do Neo ta sama postacia sa lagi, a po podlaczeniu przez Aster lagi znikaja.
A tak to wlasnie wyglada.
A.
-
12. Data: 2005-09-27 11:58:50
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: futszaK <f...@p...pl>
Fri, 23 Sep 2005 22:17:03 +0200, użyszkodnik "Artur Marciniak"
<a...@w...pl> napisał:
> Nie rozumiesz, zdaje sie, co to za gra. To nie jest FPP, w ktorej serwer
> moze postawic ktos tam sobie prywatnie.
> To gra, w ktorej na serwerze gra jednoczesnie kolo tysieca, czy dwoch
> tysiecy osob. Serwery sa prowadzone wylacznie przez firme,
> ktora wydala gre i sa platne.
to skoro są platne to tymbardziej niech postawią z tych pieniędzy
tepenetowy server
>Obsluga techniczna twierdzi, ze nie ma zadnych
> problemow z laczem,
standard, większośc uzyszkodnikow sie odczepi
--
futszaK
601061867 (61)6222647
tez bys sie wkurzyl gdyby okazalo sie ze twoja dziewczyna jest les i chodzi z twoja
siostra...
-
13. Data: 2005-09-27 14:42:29
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>
Zdaje sie ze gnomy zajely sie juz problemem.
Link : http://skocz.pl/wowtech
Jak widac cale tony ludzi z polski :)
--
Nestor
-
14. Data: 2005-09-27 15:27:16
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>
Użytkownik "Lukasz "Nestor" Szczepanski" <n...@g...com> napisał w
wiadomości news:dhblpg$h7m$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Zdaje sie ze gnomy zajely sie juz problemem.
>
> Link : http://skocz.pl/wowtech
>
> Jak widac cale tony ludzi z polski :)
>
Zajely, pytanie ile zrobia... Nizej podpisany to niejaki Dust w tymze
watku:)
A.
-
15. Data: 2005-09-29 09:51:25
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>
Użytkownik "Artur Marciniak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dhb7n8$nec$1@atlantis.news.tpi.pl...
> >
>> Jak widać na załączonym traceroute, serwery stoją we Fracji, w Paryżu, a
>> jedyna różnica
>> jak a jest to sposób podłączenia do routera Telii w Warszawie war-b3
>> (GE/POS)
>
> Hej
> Ten serwer stoi we Francji, to serwer logowania wspolny dla wszystkich
> serwerow europejskich. Dopiero po skontaktowaniu sie z nim jest dostep do
> serwera docelowego, w tym wypadku stojacego w Niemczech, we Frankfurcie.
> Nie wiem jaka jest przyczyna tego, ze grajac na tym samym komputerze
> podlaczonym do Neo ta sama postacia sa lagi, a po podlaczeniu przez Aster
> lagi znikaja. A tak to wlasnie wyglada.
> A.
>
odpowiedz jest bardzo prosta i dotyczy nie tylko FD (french dojarka) lecz np
Chello
ping podawany przez gre nie jest normalnym pingiem icmp tylko pingiem
wylicznym za pomoca pakietow udp serwer klient.
UDP ze swej natury moze ginac po drodze zwlaszcze w przypadku gry przechodzi
przez "zapchany" router. Aplikacje uzywajace TCP (np www) nie odczuwaja tych
problemow w takim stopniu. Podobny problem mialo UPC (chello) nawet na
ruterze ktory podlaczony byl do WIXa.
UDP (poniewaz jest ich duzo i sa male powoduja duzo wieksze obciazenie
maszyn rutujacych i dostaja przewaznie dropa jako pierwsze.
Ping ICMP moze biegac az milo w tym samym czasie gdy inne pakiety ida
wolniej lub umieraja.
Wyjscie z sytuacji - znajdz operatora z wydajniejszymi routerami.
CSL
-
16. Data: 2005-09-29 14:40:22
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>
>
> odpowiedz jest bardzo prosta i dotyczy nie tylko FD (french dojarka) lecz
> np Chello
> ping podawany przez gre nie jest normalnym pingiem icmp tylko pingiem
> wylicznym za pomoca pakietow udp serwer klient.
> UDP ze swej natury moze ginac po drodze zwlaszcze w przypadku gry
> przechodzi przez "zapchany" router. Aplikacje uzywajace TCP (np www) nie
> odczuwaja tych problemow w takim stopniu. Podobny problem mialo UPC
> (chello) nawet na ruterze ktory podlaczony byl do WIXa.
> UDP (poniewaz jest ich duzo i sa male powoduja duzo wieksze obciazenie
> maszyn rutujacych i dostaja przewaznie dropa jako pierwsze.
> Ping ICMP moze biegac az milo w tym samym czasie gdy inne pakiety ida
> wolniej lub umieraja.
> Wyjscie z sytuacji - znajdz operatora z wydajniejszymi routerami.
Strona techniczna to ja mniej wiecej wiem juz jak wyglada, doksztalcilem sie
troche w ciagu ostatnich dwoch tygodni.:) Mnie interesuje rozwiazanie
problemu wykraczajace poza zmiane providera... Wierz mi, ze gdybym tylko
mogl, natychmiast zmienilbym Neo na cos innego - niestety, w mojej
miejscowosci to jedyne zrodlo dostepu do Sieci - nie biorac pod uwage
radiowek, ktore radiowe sa tylko na osiedlu, a dalej korzystaja z lacza
tepsy.
Zastanawiajace ponadto jest to, ze moge grac bez jakichkolwiek problemow na
serwerach francuskich, a nie na niemieckich... Mam wrazenie, ze gdzies lacze
Telia-Polpak jest mocno przypchane/zepsute/whatever.
A.
-
17. Data: 2005-10-01 20:55:53
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: koris <k...@p...onet.pl>
> Zastanawiajace ponadto jest to, ze moge grac bez jakichkolwiek problemow na
> serwerach francuskich, a nie na niemieckich... Mam wrazenie, ze gdzies lacze
> Telia-Polpak jest mocno przypchane/zepsute/whatever.
> A.
Wnioski bardzo sluszne. Niestety, polityka &TP (za sprawa
przedstawicieli zarzadu przybylych do Polski z misja) jest taka, ze
wyjscie na swiat z TPNET ma prowadzic przez "jedyna sluszna droge" w
postaci przylaczy do EBN (&FT). Istniejace wyjscia na swiat przez Telie
sa w godzinach szczytu mocno zapchane, wiec nie ma co sie dziwic lagom i
duzym opoznieniom. Moze cos sie kiedys zmieni, ale nie liczylbym na to
:). Kazdy zdrowo myslacy operator nie uzaleznia sie od jednego wiekszego
providera. lecz takie myslenie nie obowiazuje u "niektorych" wiodacych
operatorow na naszym rynku. W jaki sposob to sie czasami odbija na
jakosci uslug, ten watek najlepiej o tym swiadczy.
Z partyjnym pozdrowieniem dla szanownej grupy
b.
-
18. Data: 2005-10-03 11:46:16
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>
> Zajely, pytanie ile zrobia... Nizej podpisany to niejaki Dust w tymze
> watku:)
ja tam się nie znam, ale sugerowałbym że tracert widoczne w tym wątku są
bezużyteczne bo nie przedstawiają problemu. Użyteczny (w tym przypadku)
tracert to taki który:
1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag
2. wykorzystuje UDP (a nie ICMP)
B.
-
19. Data: 2005-10-03 23:09:54
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>
> ja tam się nie znam, ale sugerowałbym że tracert widoczne w tym wątku są
> bezużyteczne bo nie przedstawiają problemu. Użyteczny (w tym przypadku)
> tracert to taki który:
> 1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag
> 2. wykorzystuje UDP (a nie ICMP)
ad 1. Tracert byl zrobiony w momencie lagu na serwerze.
ad. 2. Jak to zrobic?
A.
-
20. Data: 2005-10-04 05:19:27
Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>
Bronek Kozicki wrote:
> ja tam się nie znam, ale sugerowałbym że tracert widoczne w tym wątku są
> bezużyteczne bo nie przedstawiają problemu. Użyteczny (w tym przypadku)
> tracert to taki który:
> 1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag
> 2. wykorzystuje UDP (a nie ICMP)
Tracerty w tym threadzie sa jedynie w celu ustalenia czy delikwent nie
sciaga 10 torrentow naraz w miedzyczasie i czy nie dzieli lacza. Do tego
dochodza wykryte juz problemy na niektorych hopach gdzie ping rosnie
10krotnie.
Poki co telia pewnie palcem nie ruszy, a ewidetne jest ze niektore klasy
IP sa ograniczane.
Zostaje czekac.
--
Nestor